Fisket i Stångån - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisket i Stångån

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tackar tackar för svaren, spö och sådant kan man ju fixa fram hemmifrån men resten får köpas och då behövs en bra butik (bott här i sex år men hittar knappt ändå).

    Vore skönt att komma ut mot landet, alltid känts så obekväm med att sitta vid folk och fiska (är uppvuxen på landet där man får fiska ifred), så skönt att veta att det är gratis utåt och självfallet respektera markägare. Kan bli spännande utflykter för en liten skåning när temperaturen ökar aningen. Finns inga regler med datum här btw? För hemma är det 1:e mars som gäller (iof passerat men värt att kolla upp).

    Kommentera


    • Får jag fråga hur gammal du är?

      Vill du cykla lite längre kan ju Svartåfors kraftstation och sjön ovanför som heter Mjölorpesjön var nånting. Där kan man stå på flera ställen längs stranden och själv fick jag bl.a. en sjukilosgädda där för två år sedan. ängre framemot sommaren växer det igen under vattnet men det är ett prefekt ställe för gäddmete då det står många skapliga gäddor ute i naten och bara lurar där. Vet för jag har metat med barnen där och rätt var det är smäller det till av stora gäddor som plockar bl.a. abborrar för full hals där ute. Är iaf under en mil från stan.

      Annars är det rätt dåligt utbud utan båt här på slätten, tyvärr.
      http://fiskedanko.blogspot.com/

      Kommentera


      • Är "rätt" gammal, 26. Har gissat att det oftast krävs båt, något som blir lite svårt när man bara är i uppstarten av livet.

        Kollade lite snabbt på google maps och verkade inte allt för långt att en vacker dag cykla dit ut och inbjuder det till gäddmete och betesfisksmete är det perfekt lämpat för mig. Mycket behagligare att meta i sjöar än strömmande vatten. Skall spanas in närmare. Krävs det fiskekort i svartån/Mjölropesjön?

        Kommentera


        • Inte just där, men i övriga Svartån krävs det fiskekort.
          http://fiskedanko.blogspot.com/

          Kommentera


          • Tja! Hade tänkt börja fiska lite i stångån. Är det någon som vet om det finns någon fisk där så här års?? Funderar på att åka och fiska vid motorvägen och det området.

            Kommentera


            • vart tar alla stångån fiskare vägen de månader det är tyst i den här tråden? och när kommer ni tillbaka? själv vet ja inte så mycket om ån men blir ju sugen nu så fort isen försvunnit och vattnet börjar rinna igen

              Kommentera


              • Har själv varit ute en hel del i år redan och Stångån har bl.a. gett mig en liten madam på 2kg . Dock är jag dålig på att skriva och berätta om det.
                http://fiskedanko.blogspot.com/

                Kommentera


                • hej ni lkpg-bor. Sångån e ju ett kalasställe att fiska i har tagit en del av mina pers där bla. sutare på 3,8 och en hel del grova sarvar tyvärr ingen reg än men ska försöka i år igen. men ja vet inte om de har börjat komma några onda parasiter på fisken i ån speciellt i stan messa svarta fula prickar på mycket av sarven och mörten. mitt fiske i ån har varit seeegt bara några gäddor på en 2-4 kg. men nu e de mest svartån som gäller för min del har ju börjat bra så vi får se vart de tar vägen... :-)

                  Stångåfiskare sen -88

                  Kommentera


                  • tjo.

                    Bott här i 19år nu, fiskat i stångån i jag vet inte hur länge, knappt fått en enda fisk.. Vad gör jag för fel egentligen? Fel ställen? Brukar oftast hänga vid slattefors och vid segelbåtshamnen. Aldrig fått något, men man ger ju inte upp för det.. Tips?

                    Kommentera


                    • Jag får heller aldrig nåt i Stångån. På nåt sätt så känns det som fiskarna där i har sett allting man an bjuda dom på och genomskådar bluffen.
                      http://fiskedanko.blogspot.com/

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av rcs, 2010-04-15, 21:32
                      365 svar
                      72 486 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Zormin
                      av Zormin
                       
                      Startad av trasketo, 2012-07-05, 22:41
                      53 svar
                      21 376 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mr.Erik
                      av Mr.Erik
                       
                      Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                      1 svar
                      241 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Östgötafiskarn  
                      Arbetar...
                      X