Fiske i Piteå eller någonstans i helgen.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Piteå eller någonstans i helgen..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Byarno Visa inlägg
    Tyvärr så börjar nog den sjön att tappa sin forna potential. många som fiskat där och även tagit upp de stora gäddorna. i våras togs en på 12+ som tyvärr inte fick simma tillbaks (idioti kan jag tycka) Vet även av folk som isfiskar där och inte är "snäll" med gäddorna.. synd på en sån sjö som är nära tillhands.

har varit där några ggr nu i september men inte fått nån större än 5kg.

Ajdå, det lär ju inte bra alls.. Jag har fortfarande inte förstått varför man tar upp sånna stora gäddor, ska man äta gädda så finns det ju tusen bröder att tillaga, Ren och skär idioti ja. Tror dock ändå att jag ska ge det en chans nån dag framöver.

Nån som fiskat i Ullbergsträsket förresten? Ska dit imorgon nämligen, hört att det ska finnas grov gädda där.

Kommentera

• Nä jag tycker de är helt sjukt att plocka upp fisk som man inte ska äta. :/ Men alla tänker ju inte likadant...

Ullbergsträsket vet jag då inte ens vart de är?

Kommentera

• Nä precis..

Det ligger typ mellan Jörn och Glommersträsk, det var väl inget o hurra om direkt grymt segt fiske,
        Blev ändå en skaplig meters firre på runt 7,5 tillslut men efter det så var de helt dött.
        Grymt stor sjö så vi fiskade ju säkert på hel fel ställen.
        Senast ändrad av Antonwik; 2015-09-28, 08:13.

Kommentera

• jo kollade upp den sjön nu. verkar va stor, men intressant. kanske måste man dit. kolla du vattentempen nå?

Kommentera

• Jo den har grym potential och det har ju kommit upp ett antal fina fiskar!
            Nej jag glömde ju såklart portabla lodet hemma, så har ingen aning om vatten temp.
            Men skulle gissa på 13-14grader kanske.
            Dock är det ju fiskekort där kostar iofs bara 30kr o hyra båt kostar 40kr,
            Så är ju egentligen inget o snacka om
            Du får fara o prova!

Kommentera

• Någon som testat lyckan i avan (hortlax) på senaste?

Kommentera

• Aldrig testat faktiskt, hur går det att sjösätta där?
                Fått nått där? Det är väl en ganska stor sjö va?

Kommentera

• Dundertummen vill veta var det går att fiska efter monstergädda idag. Skulle bli glad för snabbt svar tack!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Tummen Visa inlägg
                    Dundertummen vill veta var det går att fiska efter monstergädda idag. Skulle bli glad för snabbt svar tack!
                    Även jag hade blivit glad över liknande tips!
                    Jag kommer, vad det verkar som nu i alla fall, vara en hel del i Piteå under sommaren (frun ska jobba dära och veckopendla) och har redan börjat vara där lite granna då och då de helger som ja orkar släpa mig upp å åka ner med frun så...

Har gjort liknande nån höst då hon jobbat i Piteå, men, hittade aldrig riktigt några superbra platser ikring just Piteå (alla tips man får brukar sen ofta avslutas med ett; "ja, klart då skulle du ju ha båt för det stället..." visserligen förståeligt, men, tyvärr har ja ingen båt så... )
                    Mina turer där har nästan alltid slutat med att jag kört upp till en del av mig beprövade platser längs Alterälven...visst är väl inte allt för långt, men, att utgå från piteå eller luleå i det fallet är lite hugget som stucket så...hade varit skoj med nåt tips på nåt ställe för gädda (eller abborre för den delen) nånstans närmare piteå liksom då jag (beroende på hur det ser ut med jobb för min egen del under sommaren visserligen) verkar hamna en hel del i piteå å fattig dessutom troligen! eller, såhär, kommer troligen vara väldigt mycket i piteå om jag inte har massa jobb = fattig, har jag däremot jobb så är väl risken stor att jag inte är så mycket i piteå men istället är ja inte helt utfattig då...
                    https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

• Höträsket i hortlax, kanske kan vara något, trotts dom dräpte storgäddan dom fick förra året.
                      Jävreträsket håller även rätt fin gädda.
                      Bodsjön i svensbyn kan vara ide att testa.
                      Rokån vet jag inte hur den är så här års.
                      Rosån i rosvik
                      Senast ändrad av gälk; 2016-05-10, 10:50.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
                      3 svar
                      322 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Tomas91
                      av Tomas91

Startad av Gäddfiskarn001, 2024-06-01, 00:15
                      0 svar
                      171 visningar