Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Har du fått det?

    Jag har sett några konstiga djur ibland runt stan, dom kommer i flock, svarta högst upp på huvudet, skriker och skränar, skitar ner som satan, ibland förstår jag vissa ljud dom har för sig när dom försöker hälsa på mig annars inte, tränger sig konstant vid fiske och binder åsnor och kameler i cykel-ställen runt stan, är dom ute på nätterna också eller bara dagtid när vanligt folk jobbar????

    Kan någon hjälpa mig och berätta vad den sorten kallas???? Tänkte rapportera deras existens till miljöförvaltningen så jag får hjälp att bli av med vad det nu än är

    Kommentera


    • Hände en jävligt skum grej igår,
      Vi stod vid polishuset, vid ca 12 på natten då ser jag 2 st killar sotänm bär något jag är på andra sidan så det är svår att se vad det är.. Men dm går ner vid bron, sänker när det, dom var nog berusade eller påtända dom bråkar och håller på. Sen sticker dom vi går ditt och ska kolla vad det är.. Svårt att se vad det är var för mörkt, men dom har hängt på något rep/snöre så dom kan få tag i det igen...
      Jag vågade inte hålla på för mycket vet intet om dom kommer tillbaka, hugger ner med kniv eller något

      Kommentera


      • Det är prylar du nog inte ska rota i, uteliggare och lite sådant folk brukar sno koppar och andra metaller och gömma det i vattnet för att plockas upp vid försäljning. Förr hade dom en gömma vid Dockan, precis vid stål-bron man polisen kom på det så dom har flyttat sitt lager, vet inte vart.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Då förstår jag varför ni tycker det är mycket folk och jag tycker det är lite, var först en runda mellan 09:00 och 12:00, gick och åt och drack kaffe, körde sedan en stund till mellan 14:00 och 16:00 i hela parken var jag ensam under denna tid, träffade den första och ända fiskaren idag vid länsrätten, förr hade jag träffat 40-50 personer på denna sträcka.

          Fisket var inte så kul idag lågvatten och riktigt tröga borrar, fick några mellan 0,5 och 0,7 men inte direkt något att va nöjd med.

          Både fiskarna och köparna vid hoddorna tittade lite konstigt på mig idag, jag frågade om borrarna var fångade i närheten, han sa att en del var det och att dom köpt andra, jag frågade var dom fiskade och dom sa utanför bo01, jag kläckte ur mig ett konstigt ljud och sa att det var samma borrar som gick i kanalen halva året och dom har ansetts som oätliga i många år på grund av att dom innehåller tungmetaller.

          Lämnade tillbaka borre fileerna skakade på huvudet och gick, alla i den kön fick sig ett gott skratt, tror knappast dom kommer att köpa borre där mer

          Såg 2 rep med orange bojar bakom huset som är på rymmen vid länsrätten, dom värkar sitta knutna bland träden, någon som vet vad detta är???
          Förtöjningar till stugan förmodligen.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Det är prylar du nog inte ska rota i, uteliggare och lite sådant folk brukar sno koppar och andra metaller och gömma det i vattnet för att plockas upp vid försäljning. Förr hade dom en gömma vid Dockan, precis vid stål-bron man polisen kom på det så dom har flyttat sitt lager, vet inte vart.

            Detta var inga uteliggare än
            Men jag är helt säker på att det var pundare, dom började bråka och klyddade, föremålet som dom sänkte ner i vattnet såg ut att den va tung och tog en tid innan den sjönk, och som jag skrev innan att dom band något rep för att dom skulle få tag i det igen..
            En sak till ena av dom började klättra på bron...

            Kommentera


            • Något dom har stulit och vill förvara säkert, ligger det i plast-säckar eller något sådant tar det tid innan det sjunker, vad han gjorde när han klättrade på bron får vi passa på och fråga honom om vi träffar honom någon gång......

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                Något dom har stulit och vill förvara säkert, ligger det i plast-säckar eller något sådant tar det tid innan det sjunker, vad han gjorde när han klättrade på bron får vi passa på och fråga honom om vi träffar honom någon gång......
                Haha tror att han kollade om föremålet låg bra..

                Någon som ska fiska ikväll??
                Drar dit där om en timme

                Kommentera


                • Nya tråkigheter, träffa en kille om berätta han hade hittat ett nät idag

                  Kommentera


                  • Det var inte kul, men se det från den positiva sidan, hade han inte hittat det kunde det ställt till med mer elände

                    Kommentera


                    • Det var ett stor nät,hörde inte riktig vad han hörde men han sa något om att det var stop jag fattade inte riktigt vad han mena

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      4 878 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                      944 svar
                      190 988 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xperten83  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 079 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      580 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                      7 svar
                      487 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Donatorn  
                      Arbetar...
                      X