Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Och ingen av dom har lämnat en rapport till mig här, det var inte snällt!!!

    Kommentera


    • jörgen, brukar du hänga på lilla dansken i trelleborg och sitta där med pipan?

      Kommentera


      • Japp jag tar frukost där ganska ofta.....Nu kan du känna igen mig även när jag fiskar i kanalen....... pipan hänger med vid fiske också...

        I kanalen snackar jag ofta med en äldre kille som står och fiskar med en 3600 C multi och ett 4 delat en-hands-spö...

        Kommentera


        • Blir nog i runda idag, skönt väder ju

          Kommentera


          • Jag fiskade fram till 17:00 idag och det var i alla fall det sämsta fisket detta året, extremt lågt vatten och ingen rörelse, solen gjorde att man kunde se botten så pass tydligt att det gick att studera borrarna när dom jagade jiggen, kan förstå att dom måste varit extremt försiktiga under sådana förhållanden, natten blir nog bättre, fick 2 skapliga och lite småskit....

            Tog dom på väldigt mörka jiggar gröna single tail som nästan var svarta utan glitter och andra finesser, pressade in jigg-skallen i jiggen så gott det gick och tryckte ihop kroken så den nästan låg platt mot jigg-kroppen allt för dom skulle få in den i munnen lite lättare utan att för den skull göra avkall på längd och vikt....

            Kommentera


            • Hur är det grabbar: har ni slutat fiska i kanalen? Jag brukar läsa er tråd för att det är så intressant!

              Jag tänkte köra flötmete med mask och/eller maggots. Idag hinner jag kanske inte men imorgon och kanske nästa vecka när det blir lite sol.
              Tight lines!
              CDan

              Proffs på att lära masken att simma.

              Kommentera


              • fiske

                Har vart ute ett par kvällar i veckan, dåligt fiske ett par småfiskar bara. Otroligt lågt vatten och mycket grönt vatten som pumpas ut från bygget vid slussen. Snackade men en byggare där som sade att "grundvattnet var sänkt" om de lyckats dränera kanalen på vatten blir det nog inget vidare fiske framöver.......Såg också att gatukontoret är på gång med en undersökning av kanalfisken med avseende på miljögifter och tungmetaller....

                Kommentera


                • Saxat från Pikewallisblogspot:

                  En filmstump om Drop-shot i Malmö Kanal + lite andra

                  http://pikewallis.blogspot.com/2011/...drop-shot.html
                  Senast ändrad av Peje; 2011-11-12, 18:01.

                  Kommentera


                  • Var där tidigare idag men fick bara en på runt 400-500g. Hade något som som var på och pilla väldigt lite vid tre olika tillfällen, men annars helt dött. Började vid centralen och sen fiskade jag mig bort till parken. Fick den vid hovrätten. Hade visserligen bara tid att i ca 4 timmar, men tycker ändå att man borde fått mer... Men den var sjukt fin i färgen.
                    Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
                    Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

                    Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

                    Kommentera


                    • Håller med dig om att det var trögt,,, , jag stod där rundan går ut, och kastade in handduken kl 19:05, fick 4 skapliga, glömde att kolla dom 2 största men när nr 3 kom upp la jag den vid sidan om foten och det blev storlek 42 arbetsskor med tå-hätta plus ca 5 cm,,, vad det är i vikt vet jag inte..... och sedan en till i samma storlek, dom första 2 stora var något bättre men har inte mätt så onödigt att uppskatta....

                      Fick även några mindre och även små, totalt kanske 35st på samma 4,5 timmar, men det är ju katastrofalt lågt vatten och ingen ström så fisket borde va dåligt,,, nord,nordost eller västvindar ändrar lufttrycket , tror nordost är bäst,, det har ju varit samma skit-vindar nu i 2 veckor och jag ser ingen ändring på gång,,,, det finns fisk men dom är inte roade av att leka med oss, vi får väl avvakta bättre väder,,

                      Skit-fiske till er alla

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      4 890 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                      944 svar
                      191 055 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xperten83  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 103 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      590 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                      7 svar
                      492 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Donatorn  
                      Arbetar...
                      X