Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fångster från Ön Limhamn i Malmö

    Hej

    Ön i Malmö är en mycket populär fiskeplats. Hit kommer många fiskare varje dag. Här kan man få torsk, horngädda, havsöring, makrill, sill och plattfisk peroende på när man fiskar på året.
    I den hära tråden kommer jag regelbundet rapportera in om fiskar fångade på ön.
    Jag är en flitig fiskare som oftast håller till på ön. Det är särklass bästa fiskevatten från kusten i malmö området.
    2010 har hittills varit mycket bra år.
    På våren kom det upp många havsöringar. Regelbundet fångades fiskar mellan 3-5 kg, vissa större.
    Horngäddorna och torsken var ovanligt många i år. När horngäddorna lämnade våra vatten för året försvann också torsken till djupare vatten.
    Just nu är det makrill som gäller. Det kommer också upp sill.

    Rapportera in fångster från ön.

  • #2
    Tillfälligt trögt

    10-06-29
    Jag var på Ön kl. 21.00 längst ut vid lampan norra Ön. Det var dåligt med makrill denna dag. Många gick hem utan fisk.
    Mulet väder och rätt så stark ström från Öresundsbron mot B01.
    Jag kännde på mig det skulle nappa. Det var bara jag kvar till slut. När det började bli mörkt träffade jag på ett makrillstim. Kl. var 22.30. Fisken kämpade emot bra. Upp kom fina 4 makrillar som jag fick upp med sillhäckla. Den ena trillade tillbaks när jag skulle lyfta upp fiskarna.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av niax Visa inlägg
      Hej

      Ön i Malmö är en mycket populär fiskeplats. Hit kommer många fiskare varje dag. Här kan man få torsk, horngädda, havsöring, makrill, sill och plattfisk peroende på när man fiskar på året.
      I den hära tråden kommer jag regelbundet rapportera in om fiskar fångade på ön.
      Jag är en flitig fiskare som oftast håller till på ön. Det är särklass bästa fiskevatten från kusten i malmö området.
      2010 har hittills varit mycket bra år.
      På våren kom det upp många havsöringar. Regelbundet fångades fiskar mellan 3-5 kg, vissa större.
      Horngäddorna och torsken var ovanligt många i år. När horngäddorna lämnade våra vatten för året försvann också torsken till djupare vatten.
      Just nu är det makrill som gäller. Det kommer också upp sill.

      Rapportera in fångster från ön.
      Dom får vi tyvärr plågas med fram till hösten men dom är lite mer sprida och ofta djupare. Plåga vid makrill mete i bland! Tror inte dom lämnar från oktober

      Kommentera


      • #4
        äntligen ! har efterlyst en sådan tråd och tom försökt starta en själv en gång men fiskar inte tillräckligt ofta för att kunna ge bra rapporter, nu vet jag iaf när det lönar sig att ta sig ut dit . skitbra tråd , jag hoppas den håller i sig och jag kommer att fylla på med rapporter när jag väl har fiskat där.

        Kommentera


        • #5
          Var ute en sväng idag mellan 20.00-21.30.Fint väder, frånlandsvind och knappt någon ström. Jag fick inget men det togs några Makrillar samt några horngäddor medan jag var där...

          Kommentera


          • #6
            Var ute och testade i eftermiddagsvärmen i en hel halvtimme igår mellan 15.30 och 16.00, det är nog inte lönt att fiska sådana dagar verkar det som, jag tyckte ju redan att det var för varmt så fiskarna hade nog samma tankar, såg dock att ett antal gubbar satt och metade i hamnbassängen, längst framme vid gatan, undrar vad de var ute efter ,jag kom alldrig till att fråga men kanske det ger något vid den här årstiden och jag ska fortsätta att forska i ämnet. det har inte med limhamn att göra men tar ändå upp det när jag nu skriver här, har funderat på att testa mete bakom kokum fritid det kanske kan finnas några abborrar eller id där ? Abborrana måste väl ha någon väg in i kanalen ? återkommer med rapport när jag har varit på ön igen, tycker detta är en mycket interessant tråd som måste hållas vid liv

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av madmoose Visa inlägg
              Var ute och testade i eftermiddagsvärmen i en hel halvtimme igår mellan 15.30 och 16.00, det är nog inte lönt att fiska sådana dagar verkar det som, jag tyckte ju redan att det var för varmt så fiskarna hade nog samma tankar, såg dock att ett antal gubbar satt och metade i hamnbassängen, längst framme vid gatan, undrar vad de var ute efter ,jag kom alldrig till att fråga men kanske det ger något vid den här årstiden och jag ska fortsätta att forska i ämnet. det har inte med limhamn att göra men tar ändå upp det när jag nu skriver här, har funderat på att testa mete bakom kokum fritid det kanske kan finnas några abborrar eller id där ? Abborrana måste väl ha någon väg in i kanalen ? återkommer med rapport när jag har varit på ön igen, tycker detta är en mycket interessant tråd som måste hållas vid liv
              Skulle tro att det var makrill som de försökte meta upp inne i hamnbasssängen. Abborarna har mer än en väg in i kanalen borta vid högskolan är där två vägar in och utloppet bakom kockums fritid har också kontakt med kanalen. Där är dock en sluss som gör att de inte kommer in det hållet utom om den är öppen vilket jag nästan aldirg sett. Utloppet är dessutom grunt och jag har aldrig sett någon fisk där, men försök du, jag hade inte gjort det.
              KNÆK OG BRÆK

              http://trosansfiske.blogspot.se/

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av madmoose Visa inlägg
                Var ute och testade i eftermiddagsvärmen i en hel halvtimme igår mellan 15.30 och 16.00, det är nog inte lönt att fiska sådana dagar verkar det som, jag tyckte ju redan att det var för varmt så fiskarna hade nog samma tankar, såg dock att ett antal gubbar satt och metade i hamnbassängen, längst framme vid gatan, undrar vad de var ute efter ,jag kom alldrig till att fråga men kanske det ger något vid den här årstiden och jag ska fortsätta att forska i ämnet. det har inte med limhamn att göra men tar ändå upp det när jag nu skriver här, har funderat på att testa mete bakom kokum fritid det kanske kan finnas några abborrar eller id där ? Abborrana måste väl ha någon väg in i kanalen ? återkommer med rapport när jag har varit på ön igen, tycker detta är en mycket interessant tråd som måste hållas vid liv
                Skulle gissa på att gubbarna var ute efter skrubba...

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av lex Visa inlägg
                  Abborarna har mer än en väg in i kanalen borta vid högskolan är där två vägar in och utloppet bakom kockums fritid har också kontakt med kanalen. Där är dock en sluss som gör att de inte kommer in det hållet utom om den är öppen vilket jag nästan aldirg sett. Utloppet är dessutom grunt och jag har aldrig sett någon fisk där, men försök du, jag hade inte gjort det.
                  Låter som om jag får tänka om och leta på andra ställen, har fått för mig att jag hellre vill få tag i borrarna utanför kanalen, en dykande kompis berättade att han sett abborre ute vid ön, kanske man ska prova mete där , eller vad tror du om jigg där ute ? man är ju inget fiskeproffs direkt och mina fångster brukar vara glest fördelade under året så jag måste börja prova olika saker.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Sephirot h 82 Visa inlägg
                    Skulle gissa på att gubbarna var ute efter skrubba...
                    trodde skrubba tas via bottenmete höst/vinter ? hursomhelst kan det tydligen inte vara fel att testa mete kanske, sillstrimlor, räkor och borstmask gäller då vad jag förstår ?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                    7 svar
                    4 877 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg neo333
                    av neo333
                     
                    Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                    944 svar
                    190 988 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xperten83  
                    Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                    443 svar
                    67 078 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peje
                    av Peje
                     
                    Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                    3 svar
                    580 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg neo333
                    av neo333
                     
                    Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                    7 svar
                    487 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Donatorn  
                    Arbetar...
                    X