Bjeverödsdammarna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bjeverödsdammarna

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Chifenix Visa inlägg
    Tjena!

Kul att du fick fisk! Vilken damm fiskade du i? Ska dit nu och rensa upp den lilla dammen på löst skit o sätta upp en skylt. Ja lite ösregn hade inte skadat alls. Det är varmt så det snurrar. Lägger även upp en bild från härrom dagen. En riktigt fin på ca 1,5 kg. Har lite problem med o ladda upp bilder. Men här finns dom.
    http://bjeverod.se/news_arkiv.asp?newsID=18

Jag fiska med mitt nya flugfiske spö i "Stora Dammen". Hoppas det är tillåtet? Där stod nämligen en kille till och flugfiska. För övrigt var det mina första fisk på fluga.

Kommentera

Ursprungligen postat av solid Visa inlägg
      Jag fiska med mitt nya flugfiske spö i "Stora Dammen". Hoppas det är tillåtet? Där stod nämligen en kille till och flugfiska. För övrigt var det mina första fisk på fluga.
      Absolut får du det!
      Jasså första fisken? Grattis! Alltså kommer du aldrig fiska med spinnare igen?

Kommentera

Men vi får ta en rensning i stora dammen också snart
        ut till kanterna

Jätte roligt att ni har fått så bra inlägg om era dammar

Kommentera

Ursprungligen postat av Chifenix Visa inlägg
          Absolut får du det!
          Jasså första fisken? Grattis! Alltså kommer du aldrig fiska med spinnare igen?
          Där är något magiskt med flugfiske. Minsta lilla abborre känns ju i spöet.
          Kasten är kanske inte 100% men det är perfekt att träna upp skillen vid era dammar. Vi nybörjare behöver plats

Kommentera

Ja magiskt är ordet, vänta bara tills du får en firre på fluga.
            Själv är jag ingen hejjare på fluga men jag får ut den dit jag vill ha den, ungefär. =)
            Ja Bjeveröd är ett perfekt ställe att öva på, även om där är en massa träd och skön natur så är det ingen fotbollsplan.

Där är något magiskt med flugfiske. Minsta lilla abborre känns ju i spöet.
            Kasten är kanske inte 100% men det är perfekt att träna upp skillen vid era dammar. Vi nybörjare behöver plats

Kommentera

Jag begriper inte hur jag kan få fisk över huvud taget. Mina kast kommer max 4 meter ut och allt lägger sig i en klump. Ändå hugger era regnbågar som tokar. Fick två bågar på 30 minuter.

2.0kg samt en runt 1.0kg.

Har bilder som jag kan skicka till ägaren av Bjeveröd.

Kommentera

Härligt o höra!!!
                Just flugfisket har gått mycket bra dom senaste veckorna, däremot spinnfisket går riktigt riktigt trögt. Du får gärna skicka ett mail till mig med bilder o var och vad du tog dom på, så lägger jag upp det på hemsidan. Conny.lack@bredband.net

Jag begriper inte hur jag kan få fisk över huvud taget. Mina kast kommer max 4 meter ut och allt lägger sig i en klump. Ändå hugger era regnbågar som tokar. Fick två bågar på 30 minuter.

2.0kg samt en runt 1.0kg.

Har bilder som jag kan skicka till ägaren av Bjeveröd.

Kommentera

Tjena allihopa har fisket i dammarna varit bra på sistone, jag tänkte att jag skulle dra dit till helgen. Jag fiskar bara med fluga det är helt magiskt när man får på fisk.

Jultomten

Fiske är livet, Flugfiske är det bästa jag vet

Kommentera

Tjena!

Denna helgen har varit lite trög, dock kom där upp en fin på 3,2 kg i Fredags i den lilla dammen. Den stora är där sjuk aktivitet som vanligt, dock lite mer svårflörtade. Ska fixa med lite flöde m.m denna vecka så syret blir lite bättre. Så till helgen kan det nog vara riktigt bra.
                    Bra att du flugar, den senaste månaden har det varit riktigt tungt för spinnfiskarna, Dom har haft det riktigt svårt.

//Conny

Ursprungligen postat av Jultomten Visa inlägg
                    Tjena allihopa har fisket i dammarna varit bra på sistone, jag tänkte att jag skulle dra dit till helgen. Jag fiskar bara med fluga det är helt magiskt när man får på fisk.

Jultomten

Kommentera

Så då kan man kanske hoppas på ett bra yt fiske i slutet på nästa vecka? Jag tänkte hälsa på ditt vatten med en kompis då.

Hur ser det ut med olika sländor i och runt dammarna?

Hoppas vi syns då?
                      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
                      0 svar
                      145 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Teamkågeröd  
                      Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
                      3 svar
                      178 visningar
                      0 gillar