Hörde av en kille idag på sportfiskegiganten, att han hade hitta ställe där han fick 4 st HÖ en på 4,2 kg eller 3,2 kg kommer inte ihåg.. Så jag kan inte hålla mig ska ut och prova imorgon på ön
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Imorgon börjar havsöringssäsongen !
Collapse
X
-
Du är en modig rackare i denna kylanHörde av en kille idag på sportfiskegiganten, att han hade hitta ställe där han fick 4 st HÖ en på 4,2 kg eller 3,2 kg kommer inte ihåg.. Så jag kan inte hålla mig ska ut och prova imorgon på ön
Denna tiden på året brukar det leverera från sista utbuktningen på betong-fundamentet om du står och fiskar av i en halv-cirkel utåt, annars om du ställer dig på tallriken och kastar längst med piren ut mot spetsen av piren,,,
Jag brukar ha bra utdelning på mörk-röda kust-wobblers denna tiden på året, gärna även ta hem lite långsammare och djupare en när det är varmt i vattnet......
Nu kan vi för din del hoppas att det inte ligger is där ute...
Skitfiske
Kommentera
-
Nej det blir inte så länge,, var ute en gång i 13 minus flör 2 år gick 1 timme sen palla man inte mer, och rullen klyddade som fan..Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggDu är en modig rackare i denna kylan
Denna tiden på året brukar det leverera från sista utbuktningen på betong-fundamentet om du står och fiskar av i en halv-cirkel utåt, annars om du ställer dig på tallriken och kastar längst med piren ut mot spetsen av piren,,,
Jag brukar ha bra utdelning på mörk-röda kust-wobblers denna tiden på året, gärna även ta hem lite långsammare och djupare en när det är varmt i vattnet......
Skitfiske
Vilken lina brukar ni ha till kust fiskeoch vilken mm??
Kommentera
-
Jag kör alltid nylon till Hö, en trilene 0:30-0:35 funkar fint, fördelen är ju också att den inte fryser vid minus-grader.
Jag var ute med tumlaren på långtur i ca -10 och det var inte kul, att han sedan inte hittade fisk heller gjorde inte saken bättre så jag vet vad du menar med att inte palla
Kommentera
-
Var där i föra Söndagen ca 5-6 minus blåste rätt mycket så klart hade jag glömt handskarna, så tur har jätte varma händer har nästa aldrig handskar, blev lite kalt vissa stunder, det värsta var att rensa torsken det var bra fiske, vi var 12 man tror det kom upp 112 torskarUrsprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggJag kör alltid nylon till Hö, en trilene 0:30-0:35 funkar fint, fördelen är ju också att den inte fryser vid minus-grader.
Jag var ute med tumlaren på långtur i ca -10 och det var inte kul, att han sedan inte hittade fisk heller gjorde inte saken bättre så jag vet vad du menar med att inte palla
Kommentera
-
Man blir sugen på att åka en tur och fylla på frysen,,, båtarna är ju alltid ett bra alternativ när an vill komma ut och fiska lite, jag har tröttnat på skrubbe-metet som panik-lösning så det får väl bli en tur nästa helg, denna tycker jag det blir för kallt även om jag precis som du klarar kylan bra,,,, sedan är det en stor fördel att fisken håller sig i detta vädret
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggMan blir sugen på att åka en tur och fylla på frysen,,, båtarna är ju alltid ett bra alternativ när an vill komma ut och fiska lite, jag har tröttnat på skrubbe-metet som panik-lösning så det får väl bli en tur nästa helg, denna tycker jag det blir för kallt även om jag precis som du klarar kylan bra,,,, sedan är det en stor fördel att fisken håller sig i detta vädret
Ja det var jävligt skoj tur, bra med fisk inte så mycket folk alla fick plats på en sida jag stod nästan ensam på andra sidan var mycket sämre där drev under båten...
Skönt att det finns bättre plats, det hade varit värt några 10 kr mer i avgift för att att få bra med plats kan bli jobbigt ibland särkilt när silen kommer..
Så hae jag velat ha någon båt som kör lite annurlunda turer blir ofta barsebäck
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggDu är en modig rackare i denna kylan
Skitfiske
Tja fiske blir nästa frusen
Ja allid skoj med turbåt kostar en del men det är det värt, men man kan ju åka varje dag,,
Ska fan fylla på med nylon på en spolen gillar inte det är så van vid flätlina nu,,,
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
|
0 svar
144 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg