Södertälje kanal??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Södertälje kanal???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Södertälje kanal???

Hej, jag har tänkt testa lyckan i Södertälje kanal, vid västra mälarehamnen ungefär. Är det någon som har fiskat där nyligen? Hittar bara gamla rapporter från kanalen. Tänkte fiska efter abborre och gädda.
    Tacksam för svar!

Gick det bra, fick du något?
    Jag var ute m tjejen igår vid slussen på den långa bryggan längs med i 2½ timme ca men inte ett napp eller ens ett hugg!
    prövade både jigg & spinnare i olika färger men inget funka. Är det helt dött med fisk där borta ?
    Några tips på färger eller andra givande tips som kan leda till ett hugg åtminstone ?

Mvh

Kommentera

Det var ett tag sedan jag var tvungen (på grund av den ekonomiska torkan i hushållet) cykla till kanalen och utforska den noggrant.Kan säga så här : Från Astras stora anläggning ner till hamnen gott om fisk (rovfisk) men då få man ha bra koll på var de stora mängder av små fiskar (nörs,löja,strömming etc)befinner sig för tillfället.Fiskmösarna är en bra navigator under sommaren.Tack vare formen på kanalen blir det inte så svårt att hitta fisken bara den är på hugget.Den sträckan mellan klaffbron till slussen har varit högt prioriterad för mig och där kan man kroka i princip vad som helst just nu bara de små men många lyckats ta sig in på den nämnda sträckan.Bli inte förvånad om du får samma dag havsöring,abborre,gös,gädda bara du finns där vid rätt tid punkt.Sedan skulle jag varna om kvicksilver som finns lika mycket som det finns fisk .Ät inte stora abborrar,inte alls gäddan de är proppfulla med kvicksilver.Gös och havsöring däremot helt ok de brukar bara titta förbi där så att kvicksilver hinner inte inplanteras in i köttet.

Kommentera

Okej tack för det! nå tips på färger? vilken tid ungefär på dygnet brukar fiskarna va på hugget där?
        För igår funkade absolut inget och ändå såg man en del måsar som flaxade i närheten av där man stod. prövade bla. en abu guld/svart spinnare som är orange m vita prickar. sen några olika färger av mcrubber bass 8cm. kanske för stor jigg för dessa små borrar du pratar om ? eller så är jag bara väldigt kass på jiggning då jag är rätt så färsk inom fisket.
        Så jag får be om ursäkt för ev dumma frågor

Kommentera

Just nu håller sig små abborrar undan delvist för att det finns säkert många stora rovfiskar i närheten.
          Det mesta funkar apropå drag bara du vevar inte för sakta in,gärna mycket stop under invevning, minst 2 m under ytan ( det är cirka 15 m djupt) , När det gäller jigg,då funkade för min del best Long John med 12 g blyskalle .Kasta ut cirka 10 m ifrån stranden låt den sjunka
          lyft upp den cirka en meter låt den sjunka nästan till botten och va förbered antingen på fisk eller bottennapp.Den sidan mot skogen/backen här levererat best för mig.Synd att det inte fanns mobiler med bättre kameror på den tiden .

Kommentera

Tack för alla svar! Var vid småbåtshamnen i centrum för några veckor sedan och testade men hade inte en ända kontakt. Då för man väll åka dit igen och leta efter fisken en bit bort I kanalen. Kvicksilverhalten spelar inte så stor roll i mitt fall, bara C&R för mig.

Kommentera

Tack för tipsen. Ska åka dit nån dag igen och testa så får jag hoppas på bättre tur. Bara man åtminstone får nåt hugg så att man vet att det iallafall finns nån chans att få nåt där så är jag nöjd.
              Long john? Inte hört talas om :P. Får ta en titt på det

Vart brukar du fiska nånstans Jesper? Nå andra bra ställen som du vet om, där man kan stå? (Har ej tillgång till båt)
              Senast ändrad av Niiko; 2015-05-09, 22:10.

Kommentera

Har bara varit där en gång hittills. Då stod jag vid småbåtshamnen bredvid tågstationen inne i centrum och dess omgivningar. Ska dit imorgon med en kompis och testa lyckan lite längre bort i kanalen vid västra mälarstrand.

Kommentera

Härligt. Skitfiske på dig, återkom sen via pm eller så om hur det gick. Kanske går bättre denna gång, man ska inte ge upp men tålamodet tryter lätt när man aldrig får varken napp eller kontakt hehe

Kommentera

Ja, tålamodet är ju inte på topp efler 2,5 timmars kontaktsfritt fiske, men hoppet överger än aldrig! Jag pm:ar dig imorgon om hur det gick.
                    Senast ändrad av JesperAdolfsson; 2015-05-12, 19:30. Anledning: felstavning

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
                    1 svar
                    411 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
                    3 svar
                    479 visningar