Nybörjare, misslyckas med fisket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjare, misslyckas med fisket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
    Fiskar endel i Mälaren & utgår från Slagsta med båt så det händer att man passerar Sätra.
    Antar att det är borre du fiskar, försök att hitta kanter med sten, typ vid fyren efter Sätrabadet & sen fortsätt längsmed kanten bort mot Sätra båtklubb.
    Efter Mälarhöjdsbadet finns det en stor betongbrygga där har vi fått några borrar.

Att fiska från land är svårt, speciellt nu när borren ställer sig på botten & trycker & hugg perioderna är korta.
    Personligen hade jag begett mig in stan där finns det betydligt bättre ställen att fiska från, nedanför Cementa i Liljeholmen kan vara riktigt bra, både mängd & storleksmässigt & det finns många ställen att kasta från både på Södermalm sidan & Liljeholmsidan.
    Ska finnas en tråd om streetfiske i Stockholm med massor av bra tips på ställen man kan fiska från.

Tipset om Gömmaren är inte dum, det kan bli dyrare att jigga borre pga alla bottennapp.
    Bra, tusen tack för hjälpen!

Kommentera

Som många tidigare sagt, mycket svårt fiske nu på vintern, i min egen erfarenhet är det mer eller mindre lönlöst att fiska efter abborre förrän framemot slutet av april. Ja, om det inte blir is förstås, på pimepl brukar det gå att lura upp några.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sdw Visa inlägg
        Som många tidigare sagt, mycket svårt fiske nu på vintern, i min egen erfarenhet är det mer eller mindre lönlöst att fiska efter abborre förrän framemot slutet av april. Ja, om det inte blir is förstås, på pimepl brukar det gå att lura upp några.
        Tack för svar!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
        1 svar
        447 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg skyler
        av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
        3 svar
        525 visningar