Hej, har köpt en båt och fixat en båtplats i Waxolm(sthlm mellan skärgård) Har inte fiskat så mycket i skärgården tidigare. Skulle sitta fint med lite tips om några bra Gädd och Gös ställen i mellan skärgården. Tack!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiske runt Waxholm?
Collapse
X
-
Hej!
Jag fiskar själv mycket runt Waxholm. Hör av dig om vi ska ta en tur så kan jag visa dig lite heta ställen. Jag har själv båt i närheten så det är sådana platser jag känner till
Men lite tips, Svinningeviken, grynnan vid bron mellan bogesund och Waxholm, grynnorna som ligger om man åker in mellan svinninge och resarö.
-
Halloj! Kul att det finns fler från Vaxholm / Svinninge området här. Som Zil skrev så är ju Svinningeviken, grynnan vid bron mellan bogesund och Waxholm, grynnorna som ligger om man åker in mellan svinninge och resarö bra ställenn (dock lite för välbesökta under sommaren). Finns en del spännande vassar söder om vaxholm som kan vara värda ett besök. Vore kul att veta vilka ni är... man ser ju folk titt som tätt när man är ute och fiskar här i trakten. Bor själv in Svinninge trakten och fiskar sådeles mycked härikring.... everything else is baitfish.
Kommentera
-
Hej,
Kul !
Jag har båten i Svinninge Marina - men jag har trott att "felet" jag gör är att jag inte åker tillräckligt långt ut i skärgården för att fiska gädda/gös/aborre.
Såg föresten havsöring hoppa på väg ut mot trälhavet i går.
Är det hö läge nu eller ska man jaga gädda/gös ett tag till.?
...ah, det kvittar föresten, jag får lixom inget ändå
Kommentera
-
Trevlig tråd.
Kör en del i waxholm. Från land och med flytring. Finns rätt mycket gädda men har blviit sämre än tidigare år........
Kommentera
-
Hej alla!
Har varit ute de sista 3 dagarna och kört hela dagar, helt dött!! Bara för en knapp vecka sedan så var det ett gäng landade gäddor vid varje tur. De stora pojkarna lär nog låta sig vänta ett tag till dock....
De flesta vatten kring Bogesundslandet och delar av Värmdö är väl värda besök. Men som sagt det verkar trögare än tidigare.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mr.Dude Visa inläggHej,
Kul !
Jag har båten i Svinninge Marina - men jag har trott att "felet" jag gör är att jag inte åker tillräckligt långt ut i skärgården för att fiska gädda/gös/aborre.
Såg föresten havsöring hoppa på väg ut mot trälhavet i går.
Är det hö läge nu eller ska man jaga gädda/gös ett tag till.?
...ah, det kvittar föresten, jag får lixom inget ändå
Jag har tagit en del gädda mitt i marinan...
Men det beror bara på att jag inte har nån båt =)
Så jag tror inte du behöver åka "långt" för att få fisk, får du aldrig nånting på kroken gör du kanske nånting som inte är helt rätt?
Jag kan ju tipsa dej om ett bete som heter Salmo slider, köp ett par sånna i olika storlekar och färger (svart och mört färgad är hetast). Egentligen ett jerkbete men dom funkar fint på haspel också, vi har nog tagit upp mot 100 gäddor på dom betena, med haspel.
Det är ganska dålig kvallitet på dom, färgen och lacken lossnar snabbt.. men vad gör väl det så länge man får fisk
Och HÖ-fisket börjar ungefär den här tiden på året å håller på fram till Maj ca.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
|
1 svar
427 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg