Ursprungligen postat av Silverbågen
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Lämna flätlinan hemma....nu när tempen sjunker ner under nollan så är det monolina som gäller...Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inläggPrecis hemkommen från Strömmen, 3h stod jag ut.....2 vicke drag fattigare, genom frusen och ingen silver fick jag, gav upp och åkte hem.
Flätlinan frös och spöringarna igen frusna, funderar på om jag ska ge upp HÖ fisket men vill ju så gärna ha en redig HÖ
Det är så sjukt mycket nors som dyker upp när mörkret faller så vet inte om det ens är nån ide då att fiska då HÖ:en har överflöd av mat. Eller vad säger ni experter?
Var 5 kast krokar jag en nors, och man kan även se de stora stimmen simma runt.
/S
Lämna en kommentar:
-
Precis hemkommen från Strömmen, 3h stod jag ut.....2 vicke drag fattigare, genom frusen och ingen silver fick jag, gav upp och åkte hem.
Flätlinan frös och spöringarna igen frusna, funderar på om jag ska ge upp HÖ fisket men vill ju så gärna ha en redig HÖ
Det är så sjukt mycket nors som dyker upp när mörkret faller så vet inte om det ens är nån ide då att fiska då HÖ:en har överflöd av mat. Eller vad säger ni experter?
Var 5 kast krokar jag en nors, och man kan även se de stora stimmen simma runt.Senast ändrad av Serigös; 2014-01-10, 20:48.
Lämna en kommentar:
-
Tog ett pass vid öppningen av Husarviken/Ropsten, körde med Vicke och provade alla möjliga färger men inget silver ville upp.
Hade varken kontakt eller såg nå vak.
Lämna en kommentar:
-
Tjääna!Ursprungligen postat av Barabajare Visa inläggTjääna
kanske kan du hitta något här.http://www.stromstararna.se/
Ni som vill testa några "nya" havsöringsställen,kolla in länken nedan.
På dom igen
Bb
Tackar
Står såhär:
"2) Fiskesäsong och fiskesträcka
Hela året med undantag av fredsområdet 5 meter nedströms broarna från dammluckorna under förbudstiden 1/7 – 31/12. Överträdelse beivras samt polisanmäls och fiske-utr beslagtas.
Fiske avrådes på fågelmatningsplats och 'lekplatser' i Norrström, Stallkanalen och Djurgårdsbrunnsbron under lektid. Fiskeområdet sträcker sig från Riddarfjärden ut till Djurgården."
Avrådes går att tolka hur man vill. Alltså ej förbjudet med "rekommenderat att inte utföra viss handling"
Någon annan får klargöra vad som exakt gäller 100%
Lämna en kommentar:
-
TjäänaUrsprungligen postat av Gös_Hasse Visa inläggNu när trappan är öppen i strömmen är det några ställen man absolut ej får fiska på?
kanske kan du hitta något här.http://www.stromstararna.se/
Ni som vill testa några "nya" havsöringsställen,kolla in länken nedan.
På dom igen
Bb
Lämna en kommentar:
-
Nu när trappan är öppen i strömmen är det några ställen man absolut ej får fiska på?
Lämna en kommentar:
-
Det låter höra sig. Snart är kanske förhållandena tillräckligt j*vliga och hopplösa för att det ska bli intressant. Jag menar, kustfiske efter havsöring ska ju inte vara som abborrspinn i augusti. Eller hur?
Lämna en kommentar:
-
Det var tuffa förhållanden idag som silverjägarna var tvungna att bemästra.Det gråa vädret med lite lagom regn gav en sån där höstmurrig stämning i skärgården. Sjunkande vattenstånd. I princip vindstilla med minimala krusningar på ytan samt ginklart vatten som nu håller ca 1.8 grader. Årets första pass i sällskap med Silverbågen inleddes med en redig nolla på fångstkontot. Inget konstigt alls med tanke på att fisket varit så otroligt bra sista tiden. Någon gång måste öringrushen ta slut. Inga pet eller följare som röjde silvrets närvaro. Frågan är om de har dragit vidare eller om de helt enkelt blir skygga och drar ut på djupet där vattnet är varmare. Nåja. Spekulera kring detta är kul, men nu ska mitt nya hemliga trumfkort plockas fram. Har i veckan införskaffat en flugfiskeutrustning, så nu ska det som den gode Lausvik tidigare uttryckte det " bli klass på bompassen". Lite kul var att en annan fiskare meddelade när vi kom iland att han tog 5st öringar idag. Ja j*vlar! Silverjakten fortsätter…Senast ändrad av harlequine; 2014-01-07, 23:01.
Lämna en kommentar:
-
TjäänaUrsprungligen postat av MikaelH Visa inläggSkall förtydliga vart jag fiskade, var ej längst ut vid militärområdet.
Jag körde förbi campingen och parkerade på den stora grusparkeringen mitt emot båthamnen.
Sen gick man max några hundra meter så fanns en riktigt fin "vik" och en bra sträcka från land.
I mina ögon perfekta HÖ förhållanden men dom är ju rätt luriga dom rackarna
Nästan så man skall åka dom där 15 milen till bråviken istället där man lurat HÖ förut.
Sträckan du beskriver och fiskade på, ute på Oxnö är riktigt bra. Jag har fångat många där. Problemet är väl att man är många samtidigt som försöker. Har du möjlighet så åk dit mitt i veckan, då brukar det vara mindre med folk.
Varför inte kolla in havsöringskartan (länk nedan) och utifrån den planera en tur. På Gålö finns en mängd ställen att testa. Likaså på Muskö och Torö eller varför inte åka norrut från sthlm sett.
Möjligheterna finns
På dom igen
Bb
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
|
1 svar
425 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg