Ännu en lyckad tur efter öring.
Mulet blåst och lite regnblandad snö i luften, högt vattenstånd, åhh va rätt det kändes.
Det tog inte lång stund innan den första klev på. Medan jag krokar loss fisken som är runt 50cm så får Mogge på en, spöet bugar tungt men tyvärr så kliver den av efter ett par sekunder.
Vi fortsätter och smack så sitter det en till på, den här är lite större och jobbar på rätt bra. Krokar loss den och låter den få simma hem.
2 blankt
Synd att ingen bild blev bättre än den här.
Efter ett tag säger jag till Mogge, jag sticker bort till bryggan och testar. Väl framme så kastar jag ut och känner omgående en stöt, en till och sen pang och upp kommer en sprall. Jag fortsätter att fiska och går sakta mot Mogge som har parkerat vid en sten.
Efter en halvtimme så är jag 15 meter från Mogge när det smäller på igen, ännu en fisk runt 50cm har tagit mitt drag.
Vi hade som vanligt fler kontakter och hugg. 3 av fiskarna hade fettfenan kvar.
En rolig sak var att efter ha snackat med Jocke och fått höra om hans silver lila vicke så stoppade jag ner en sådan i asken och gissa vad fiskarna tog på...........
På dom igen
Bb
)

nu men jag tycker detta är så kul att filosofera kring så jag måste svara på detta. Eftersom jag är norra Europas sämsta haspelfiskare och detta är inget skämt, så tycker jag det verkligen är svårt att precisionskasta med haspeln. Vet inte hur många gånger jag tappat linan i bakkastet och draget singlar ner bakom ryggen, försök till långkast och linan fastnar på pekfingret och draget störtdyker ner i vattnet 5 meter framför fötterna 45grader till vänster. Sen när jag kastar mot stränderna så har jag ett antal gånger prickat träd och buskar som inte borde vara i skottlinjen och jag upplever linbågarna som uppstår vid sidvind otroligt dryga. Sen kastar jag bra mycket längre med haspelrullen så är det långt på kusten som är målet tar jag den, men om jag förstått dig gör du tvärtom. Jag vill verkligen förstå haspelns fördel och fiskar nu sista tiden med min 14 år gamla Super Aero GT 3000 för att poletten ska trilla ner. Utveckla gärna lite mer ditt resonemang, för jag tror verkligen din kunskap kan hjälpa många
. Då kanske rapporterna även trillar in med positiva resultat.
Lämna en kommentar: