Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• mcuz
    replied
    Inte helt insatt men räcker det inte med TDA-1 för att få använda kastnät?

Lämna en kommentar:

• McGallon
    replied
    Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
    Det är så sjukt mycket nors i strömmen nu. För ett par dagar sen kastade jag nät och frös in en hel del nors inför vinterfisket och ikväll kom jag till strömmen vid 21.45 och fiskade till 00.15, krokade nors lite då och då men ingen HÖ fick man på kroken.

Känns som det är överflöd av mat just nu inom det området så kanske inte det lättaste att locka en HÖ
    Kastnät ingår inte i det fria fisket. Var det inte även du som raljerade över att du fiskade i förbjuden zon under bron? Kanske dax att fundera över ditt handlande ...
    Senast ändrad av McGallon; 2013-12-03, 12:02.

Lämna en kommentar:

• Serigös
    replied
    Det är så sjukt mycket nors i strömmen nu. För ett par dagar sen kastade jag nät och frös in en hel del nors inför vinterfisket och ikväll kom jag till strömmen vid 21.45 och fiskade till 00.15, krokade nors lite då och då men ingen HÖ fick man på kroken.

Känns som det är överflöd av mat just nu inom det området så kanske inte det lättaste att locka en HÖ

Lämna en kommentar:

• aliosh
    replied
    Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
    Sedan är det ju så även om de inte rapporterats här har tagits en del skapliga H-öringar på sistone en på runt 7,6 kg och även på 5,56 kg, här den sistnämda på bild http://www.fiske.nu/
    Vem fick finingen på 7?

Lämna en kommentar:

• Hemi
    replied
    Sedan är det ju så även om de inte rapporterats här har tagits en del skapliga H-öringar på sistone en på runt 7,6 kg och även på 5,56 kg, här den sistnämda på bild http://www.fiske.nu/

Lämna en kommentar:

• lausvik
    replied
    Jag har oftast inte tid på dagarna att fiska men dötid på kvällarna, funderat flera ggr om man ska ta sig till strömmen inne i stan och fiska lite HÖ på kvällen men då jag ej har koll på när HÖ är aktiv har jag ej gett mig ut.

Funkar det att fiska kvällar efter 18.00 o framåt och vilka färger på skeddrag funkar i mörker?
    En sak har jag lärt mig och det är att det bara nappar när man själv är aktiv. Fisken, insåg jag redan för flera decennier sedan, läser inte huggtidtabellerna i Napp & Nytt och verkar, på det stora hela, vara rätt okunnig om när den ska vara på hugget Med en krok i vattnet har man alltid chansen. Hemma i soffan fångar man aldrig någon fisk.

Lämna en kommentar:

• Hemi
    replied
    Jag har oftast inte tid på dagarna att fiska men dötid på kvällarna, funderat flera ggr om man ska ta sig till strömmen inne i stan och fiska lite HÖ på kvällen men då jag ej har koll på när HÖ är aktiv har jag ej gett mig ut.

Funkar det att fiska kvällar efter 18.00 o framåt och vilka färger på skeddrag funkar i mörker?
    Utan tvekan är det så. Skulle säga att de flesta fiskarna tas efter mörkrets inbrott. Mitt i natten är helt ok.

Lämna en kommentar:

• Hemi
    replied
    Ingen skada skedd

Var iväg idag och köpte mig en Daiwa Procaster 4000 för vill inte vara med om detta igen. Känns som en vettig och prisvärd rulle, fick med 2st spolar och på ena spolen vart det 0.26 flätad lina (fick endast på ca. 190m) och på andra spolen vart det 0.35 flätad lina (fick på endast ca.150m)

Hade önskat det gick på mer lina på spolen men o andra sidan har jag ingen aning hur lång lina är vettigt att ha i strömtvatten.

Det jag fick på kroken låter ej mina tankar vara i fred, tänker på det hela tiden. Var den en säl jag råkade kroka, var det en stock eller sopsäck som krokades fast i mitt drag, var det en lax på 20kg+? eller finns det andra arter i det vattnet som är sjukt starka?

Ni som fiskar mycket HÖ och lax, kör ni med fluorocarbon tafs? För det var min fluorocarbon tafs (0,35mm) som gav med sig vid denna händelse. Funderar om jag ska skippa tafsen och knyta flätade linan direkt på beteslåset, men om det innebär att mina chanser att få något på kroken minskas kanske det inte är värt det.

Med laxfiskar behövs ingen tafs ur avbitsynpunkt, kör du inte flätlina i strömmen skit i tafs. Vid spinnflugefiske med trevägslekande (bättre apropå det att använda tvåvägs, lättare) där kör man en drygt spölängd nylontafs för att få flugan att röra sig bättre. Knäckande givetvis med fisken du missade, skulle tippa på lax. Har varit med själv att kroka fisk i strömmen via båt och hållt hela båten med gungande spö med 0,50-0,60 nylon i och mot strömmen (dess nedre del) innan i det fallet ena kroken rätades ut den andra knäcktes..Typ säl..

Definitivt ingen Öring eller Gädda..
    Senast ändrad av Hemi; 2013-12-02, 19:35.

Lämna en kommentar:

• Serigös
    replied

Lämna en kommentar:

• Edguy
    replied
    Idag small äntligen säsongens första havsöring på. B-)
    En blank 55 cm fenklippt som fick följa med hem.
    Tog en ismo zalsa gul/orange.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
1 svar
427 visningar
0 gillar
Senaste inlägg skyler
av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
3 svar
501 visningar