Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Imorgon bär det av för ännu ett pass på torö.. Får se om det går mot ljusare tider!
-
Vad rekommenderar ni för flugor till vårens havsöringar med Bombarda i strömmen grabbar?
Lämna en kommentar:
-
Såå tråkiga var inte wienerbröden endå. Du får gärna binda några heta flugor till mig med. eller en iaf.
Då nästa gång vill jag prova på bombarda eller vanligt flugfiske. Ska leta efter tubflugorna, som ni kan få testa tills nästa gång.
Lämna en kommentar:
-
Hoppas man träffar på er vid strömmen någon gång i vår, grabbar!
Lämna en kommentar:
-
GÄDDMARTIN! nya flugor tillverkade. dock lite annan färgsammansättning, Tror jag ska prova den själv, det blir nog en till dig också. tråkigt att den självutnämde håvaren inte fick håva någon fisk, men vad gör väll det när man har trevligt sällskap, fulla termosar, goa hembakta bullar och några tråkiga wienerbröd.
Lämna en kommentar:
-
Jajjemen, ingen skymt av öringen i Strömmen idag heller, men trevligt sällskap vart det iaf!Ursprungligen postat av Hasse69 Visa inläggIdag var jag Jeke(Janne) och Gäddmartin och fiskade i Sthlm ström vid Riksdan. Första gången för mig. Ingen fisk tyvärr. Men häftigt och helt unikt att kunna fiska sådana fina fiskar som havsöring och lax i en huvudstad.
Där man står och ser Grand Hotell och Cafe opera, är ju lätt att fiska med vadare. Får testa det lite senare, när det blir lite varmare i vattnet. Jag ska testa efter laxen där i sommar oxå. Som sagt var det något helt nytt fiske för mig med cityfiske. Är ju van att kliva ur bilen när det är tyst runtomkring en, men här hörde jag massa ljud trots att det var rätt tidigt på morgonen vid åtta tiden. Kul med trevligt sällskap idag,.Då gör det inte så mkt om man inte får någon fisk. Men förhoppningsvis vill jag ju att vi alla tre ska få uppleva något bra fiske tillsammans nångång.
Nästa gång när det blir lite behagligare väder så får vi köra en heldag och vänta in skymning, kan tänka mig att det blir mer livat framåt kvällen. Så fort det blir lite varmare ute så måste vi också testa att dra på vadarna och vada ut, där utanför Cafe Opera, och dänga fluga.
Hur som helst, så sjukt skönt att bara komma ut och svinga med spöna, testa nya prylar osv. Äntligen är våren på ingång, det känns i luften nu
Tack för en trevlig förmiddag grabbar, och ha en fortsatt trevlig helg!
Lämna en kommentar:
-
Idag var jag Jeke(Janne) och Gäddmartin och fiskade i Sthlm ström vid Riksdan. Första gången för mig. Ingen fisk tyvärr. Men häftigt och helt unikt att kunna fiska sådana fina fiskar som havsöring och lax i en huvudstad.
Där man står och ser Grand Hotell och Cafe opera, är ju lätt att fiska med vadare. Får testa det lite senare, när det blir lite varmare i vattnet. Jag ska testa efter laxen där i sommar oxå. Som sagt var det något helt nytt fiske för mig med cityfiske. Är ju van att kliva ur bilen när det är tyst runtomkring en, men här hörde jag massa ljud trots att det var rätt tidigt på morgonen vid åtta tiden. Kul med trevligt sällskap idag,.Då gör det inte så mkt om man inte får någon fisk. Men förhoppningsvis vill jag ju att vi alla tre ska få uppleva något bra fiske tillsammans nångång.
Lämna en kommentar:
-
Nu borde väl ändå många isar vid kusten ha släppt? Jag hoppas på lite is-rapporter efter helgens sökande
Lämna en kommentar:
-
De va väl väldigt. Oj oj oj, nu är det nog bäst att man går i ide eller ställer in grejorna i garderoben. Ni andra som tänkt fiska öring den helgen, till er kan jag bara säga, ställ in för nu ska Team Silverbraket ut å fiska. Inte en grynna eller sten går säker(inget annat/annan heller) när "experterna" äntrar sjöröjarskeppet.Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggNästa helg är det Grinda Open.....vore kul att se så många silverjägare som möjligt ute på Grinda på fredag o lördag,,
Team Silverbågen är taggade till tänderna att försvara titeln från förra året... I år ansluter Tony Montana (han som kallas så numera)...och med en radda landade öringar senaste tiden blir han en klockren förstärkning..
Mer info hittar ni på www.sportfiskeboden.se
Cya!
/S
Tur att man går hos tokdoktorn och får lite Kbt emellanåt.
Bb
Lämna en kommentar:
-
Wish I could!Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggNästa helg är det Grinda Open.....vore kul att se så många silverjägare som möjligt ute på Grinda på fredag o lördag,,
Team Silverbågen är taggade till tänderna att försvara titeln från förra året... I år ansluter Tony Montana (han som kallas så numera)...och med en radda landade öringar senaste tiden blir han en klockren förstärkning..
Mer info hittar ni på www.sportfiskeboden.se
Cya!
/S
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
|
1 svar
427 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg