Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Barabajare
    replied
    Två dagars slungande med Tony och Kerstin på Torö och inte ett liv, men lika spännande som alltid. Solen har skinit på oss och öringen skitit på oss. Men jag säger bara nästa gång ska dom upp.
    Ju mindre fisk jag får desto sugnare blir jag och ju mer fisk jag får desto sugnare blir jag då också. En ond/god cirkel som aldrig tar slut.
    Bb

Lämna en kommentar:

• Sittin
    replied
    Piercade isen vid Björkviks brygga idag. Trots att man kammade noll var det ooooooootroligt najs att bara ligga där och stirra ned på leopardbottnen, som endast var 1.5 meter under och känna spänningen öka. Dessutom helt klart vatten.
    Det var faktiskt bland det justaste jag gjort.

Tyvärr hade jag med mig en gnällig pajas som frös, blev hungrig. Han blev även kissnödig och allt ni kan tänka er, och bara ville åka hem.
    -"Fiska e ju inte riktigt min grej" fick man höra oxo. Det kan visserligen bero på att snubben dyker upp i jeans
    Jag ska tillägga att det inte var ett barn

Så nästa gång det blir sjyrreväder kommer jag ligga där igen å glo, och vis av händelsen, åka ensam eller se till att jag får med mig en polare som faktiskt gillar att firra

Härligt var det iaf.

Lämna en kommentar:

• Patte - En fiskares äventyr
    replied
    Var nere vid strömmen idag (äntligen!) och det såg lovande ut med massvis av vak och en o annan hoppande fisk på förmiddagen. Blev inget mer än några känn dock. Men fint väder och gott sällskap gjorde det värt att kliva ur sängen i morse
    Pratade med en tillsynsman som kastade med oss sista halvan av dagen och han sa att Strömstararna vill föreslå kastscheman för fiskare.. Alltså att man bara ska få stå på ett ställe en kort stund innan man måste förflytta sig och sedan cirkulera vidare.. Förstod att han känner att han gjort sitt som ordförande i föreningen.. Trevlig var han att prata med i alla fall och många tips och knep fick man

Skitfiske på er!
    //Patte

Lämna en kommentar:

• doctool
    replied

Var ute på landet på Ingarö i helgen och hoppades på att åtminstonde några vikar skulle vara öppna men icke! Större delen av Nämdöfjärden är isbelagd (ca 20cm is) så det lär dröja innan man får blöta flugan där i år...

Lämna en kommentar:

• Elite Staff
    replied
    vi var drygt 20 spin och flygfiskare på blockhusudden i går bom fiske
    sedan åkte jag vidare till Baggenstäket ingen fisk där heller

Lämna en kommentar:

• orient
    replied
    Då kanske vi ses! Skitfiske!

Lämna en kommentar:

replied
    Förmodligen står vi (jag och två till) vid Strömsborg imorn vid 9-tiden och framåt. Nu hoppas vi årets första tur bjuder på ett redigt skitfiske!

Lämna en kommentar:

replied
    Någon mer som skall till Strömmen imorn? Jag och en polare kommer att befinna oss där i alla fall så kom och hälsa om ni också skall förbi

Lämna en kommentar:

• Sittin
    replied
    Stäket i går:
    Öppen kanal. Jätteströmt. 4 fiskare. 0 fisk.
    I dag ska jag slå ihjäl mig genom att kita efter fyrhjuling istället

Lämna en kommentar:

• doctool
    replied

Skitfiske!

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
1 svar
425 visningar
0 gillar
Senaste inlägg skyler
av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
3 svar
495 visningar