Ursprungligen postat av Grand brochet
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Henrik C Andersson uppmanar oss att rapportera in sjuka fiskar på https://rapporterafisk.sva.se
och fortsätter:
"Nu har det rapporterats en hel del sjuk fisk från både Sickla Sluss och Strömmen, det är inte bra även om det som jag skrev inte nödvändigtvis måste vara något stort problem. Men vi ska sannolikt samla in fisk för analys."Gråt inte...
båten ligger i vassen still
full med gäddor och braxar
full med ålar och laxar
(Alice Tegnér)
Kommentera
-
Hela city runt strömmen bort mot stadshuset kryllar av dessa halvdöda öringar.
Gå fram till "poolen" mellan helgeandsholmen och slottet så kan ni se öring, de har stått där senaste veckorna - ser ut att vilja ta sig ut mot östersjön men det finns en kant de inte kan ta sig förbi där.
Kommentera
-
Tjääna
Har nu haft havsöringspremiär i skärgården, skall fatta mig kort det blev bom. Hade dock en följare och några stötar. Hård vind från öst, 7,3 + i vattnet. Lågt vattenstånd
Tur att man körde en "träningsrunda" några dagar innan premiären. Då fick vi 4 st och hade flera kontakter.
Fick den första i tredje kastet på en pimpad "Jymdpinne". Sen tog det en stund innan Mogge drog en på Gladsax 27 gr blå/silv transparent. Sen drog han en till på samma drag. Sen var det min tur att fånga den fjärde på en pimpad Gladsax.
Vinden låg på från öst, vilket skapade fina förhållanden på platsen vi fiskade av. Vattentemp 7,8 samt lågt vatten.
Fiskarna vi fångade var samtliga odlade, blanka och vägde ca 2,5 kg, 1,2 kg samt två sprall.
Hädanefter blir det fler "träningspass".
På dom igen
BbSenast ändrad av Barabajare; 2016-10-26, 07:59.
Kommentera
-
Är det träningspass det handlar om så använder man väl "gympinne"?Ursprungligen postat av Barabajare Visa inläggTjääna
Har nu haft havsöringspremiär i skärgården, skall fatta mig kort det blev bom. Hade dock en följare och några stötar. Hård vind från öst, 7,3 + i vattnet. Lågt vattenstånd
Tur att man körde en "träningsrunda" några dagar innan premiären. Då fick vi 4 st och hade flera kontakter.
Fick den första i tredje kastet på en pimpad "Jymdpinne". Sen tog det en stund innan Mogge drog en på Gladsax 27 gr blå/silv transparent. Sen drog han en till på samma drag. Sen var det min tur att fånga den fjärde på en pimpad Gladsax.
Vinden låg på från öst, vilket skapade fina förhållanden på platsen vi fiskade av. Vattentemp 7,8 samt lågt vatten.
Fiskarna vi fångade var samtliga odlade, blanka och vägde ca 2,5 kg, 1,2 kg samt två sprall.
Hädanefter blir det fler "träningspass".
På dom igen
Bb
Kommentera
-
Någon som fått öring runt strömmen senaste dagarna? Jag var där och provade idag, utan resultat. Såg 6 havsöringar och alla förutom en var svampangripen.Personbästa: Gädda 6,2kg, Abborre 0,8kg, Havsöring 6,4kg, Asp 2,86kg, Lax 2,3kg, Torsk 2,5kg, Gös 2,4kg Regnbåge 2,2kg, Röding 1kg, Id 2,4kg, Brax 0,5kg, Harr 0,6kg, Stäm 0,2kg, Mört 0.25kg Gråsej 0.4kg, Wahoo 7,3 kg, Mahi Mahi 5 kg, Almaco Jack 6 kg
Kommentera
-
Tjääna
Va ute på en träningsrunda i dag. Riktigt blåsigt var det, vattnet va fult med skit,,men öringarna höll sig framme. Skulle tro att de stortrivs under dessa förhållanden.
Värre var det för oss som fick skräp på dragen i varje kast.
Hur det än var så lyckades vi landa en fin runt 2 pannor, tappade också en och såg några hoppande fiskar. Eftersom vinden ökade något (skiten i vattnet också) så la vi av runt 11 tiden.
9-13 m/s från NV och lågt vatten, ca - 30 . 7,0+ i vattnet.
På dom igen
Bb
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
|
1 svar
422 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg