Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Grand brochet Visa inlägg
    [ATTACH=CONFIG]90601[/ATTACH]

Skeppsholmen igår. Ytterligare angripen fisk. Slö och oskygg.
    Trist såg flera fiskar mellan broarna med svampangrepp.

Kommentera

• Henrik C Andersson uppmanar oss att rapportera in sjuka fiskar på https://rapporterafisk.sva.se
      och fortsätter:
      "Nu har det rapporterats en hel del sjuk fisk från både Sickla Sluss och Strömmen, det är inte bra även om det som jag skrev inte nödvändigtvis måste vara något stort problem. Men vi ska sannolikt samla in fisk för analys."
      Gråt inte...
      båten ligger i vassen still
      full med gäddor och braxar
      full med ålar och laxar
      (Alice Tegnér)

Kommentera

• Hela city runt strömmen bort mot stadshuset kryllar av dessa halvdöda öringar.

Gå fram till "poolen" mellan helgeandsholmen och slottet så kan ni se öring, de har stått där senaste veckorna - ser ut att vilja ta sig ut mot östersjön men det finns en kant de inte kan ta sig förbi där.

Kommentera

• Var inne i lördags och fiskade Abborre. Såg massor med HÖ med vita prickar
          Kan nog vara en 10-12st jag såg
          Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
          Flugfiske är en Livs-stil
          2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

• Tjääna
            Har nu haft havsöringspremiär i skärgården, skall fatta mig kort det blev bom. Hade dock en följare och några stötar. Hård vind från öst, 7,3 + i vattnet. Lågt vattenstånd

Tur att man körde en "träningsrunda" några dagar innan premiären. Då fick vi 4 st och hade flera kontakter.

Fick den första i tredje kastet på en pimpad "Jymdpinne". Sen tog det en stund innan Mogge drog en på Gladsax 27 gr blå/silv transparent. Sen drog han en till på samma drag. Sen var det min tur att fånga den fjärde på en pimpad Gladsax.

Vinden låg på från öst, vilket skapade fina förhållanden på platsen vi fiskade av. Vattentemp 7,8 samt lågt vatten.

Fiskarna vi fångade var samtliga odlade, blanka och vägde ca 2,5 kg, 1,2 kg samt två sprall.

Hädanefter blir det fler "träningspass".

På dom igen
            Bb
            Senast ändrad av Barabajare; 2016-10-26, 07:59.
            [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
            [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
              Tjääna
              Har nu haft havsöringspremiär i skärgården, skall fatta mig kort det blev bom. Hade dock en följare och några stötar. Hård vind från öst, 7,3 + i vattnet. Lågt vattenstånd

Tur att man körde en "träningsrunda" några dagar innan premiären. Då fick vi 4 st och hade flera kontakter.

Fick den första i tredje kastet på en pimpad "Jymdpinne". Sen tog det en stund innan Mogge drog en på Gladsax 27 gr blå/silv transparent. Sen drog han en till på samma drag. Sen var det min tur att fånga den fjärde på en pimpad Gladsax.

Vinden låg på från öst, vilket skapade fina förhållanden på platsen vi fiskade av. Vattentemp 7,8 samt lågt vatten.

Fiskarna vi fångade var samtliga odlade, blanka och vägde ca 2,5 kg, 1,2 kg samt två sprall.

Hädanefter blir det fler "träningspass".

På dom igen
              Bb
              Är det träningspass det handlar om så använder man väl "gympinne"?

Kommentera

• Blev en halvdag i dag på jobbet, hann med 3 timmars fiske innan det var dags för hämtning på dagis
                Det blev 3 öringar upp i båten & en tappad efter några luftsprång.
                Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	1,01 MB
ID:	1783109

Kommentera

• Någon som fått öring runt strömmen senaste dagarna? Jag var där och provade idag, utan resultat. Såg 6 havsöringar och alla förutom en var svampangripen.
                  Personbästa: Gädda 6,2kg, Abborre 0,8kg, Havsöring 6,4kg, Asp 2,86kg, Lax 2,3kg, Torsk 2,5kg, Gös 2,4kg Regnbåge 2,2kg, Röding 1kg, Id 2,4kg, Brax 0,5kg, Harr 0,6kg, Stäm 0,2kg, Mört 0.25kg Gråsej 0.4kg, Wahoo 7,3 kg, Mahi Mahi 5 kg, Almaco Jack 6 kg

Kommentera

• Tjääna

Va ute på en träningsrunda i dag. Riktigt blåsigt var det, vattnet va fult med skit,,men öringarna höll sig framme. Skulle tro att de stortrivs under dessa förhållanden.

Värre var det för oss som fick skräp på dragen i varje kast.

Hur det än var så lyckades vi landa en fin runt 2 pannor, tappade också en och såg några hoppande fiskar. Eftersom vinden ökade något (skiten i vattnet också) så la vi av runt 11 tiden.

9-13 m/s från NV och lågt vatten, ca - 30 . 7,0+ i vattnet.

På dom igen
                    Bb
                    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Bra fiskat !
                      själv körde jag gålöcupen idag, var riktigt segt, en följare var allt som hände på en hel dags fiske.
                      4 öringar upp på 18 team, så inte bara vi som hade det tufft..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
                      1 svar
                      422 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg skyler
                      av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
                      3 svar
                      489 visningar