Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Första Bompasset i norra avklarat, och fler ska det bli!

Kommentera

• Grattis Esko till öringen. Bra storlek också. Har själv fått många öringar från det stället!

/R

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
      Min första Öringen, 4,5kg landade den idag inne i City.
      C&R simmar vidare inne i City

Kommentera

• Årets första öring på 2,5 kg inne i City idag ;-)

Kommentera

• Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
          Årets första öring på 2,5 kg inne i City idag ;-)
          Vart taggad efter ditt inlägg och drog ut till strömmen vid 15.00 trotts antibiotika kur och inte så frisk hälsa. Men det vart ett kort bompass för mig

Kommentera

• Du kör fel ställen.. Junibacken är trevlig men mindre säker. Fråga bara Cosmoz!

Kommentera

• Ursprungligen postat av aliosh Visa inlägg
              Du kör fel ställen.. Junibacken är trevlig men mindre säker. Fråga bara Cosmoz!
              Idag vart det ej Junibacken utan var runt strömmen och testade lite olika ställen

Kommentera

• Vi kan köra ett vårpass ihop.. April - Maj när det bör vara hetast!

Kommentera

• Ursprungligen postat av aliosh Visa inlägg
                  Vi kan köra ett vårpass ihop.. April - Maj när det bör vara hetast!
                  Idag spenderade jag hela min dag vid strömmen, fiskade nonstop från 08.00-14.15 aldrig sett så mycket folk fiska i City.
                  Efter flera timmars fiske utan nån som helst kontakt eller liknande så fick jag syn på de spralliga jäklarna
                  Var ett gäng på 5-7st som simmade väldigt nära land. Vevade in snabbt och styrde in mitt bete mellan dem......de cirkulerade runt betet och en valde att hugga!!! Yeahhh!!! Fick upp en sprallig silver på ca. 1kg....snabbt krokades den av och fick återvända till sina vänner. Och lyckan var så stor, satte mig på stenen och bara sniffade på mina händer, älskade doften.......vilken härlig fisk! Den tog på en 10g skeddrag som jag hade målat svart med gula prickar med hjälp av tjejens nagellack
                  Senare stod jag på samma plats och fick syn på dem flera ggr men var bara en som gjorde ett tappert försök men krokades inte, sedan verkade de tappa intresset och försvann.

Nu är årets nolla spräckt!

Vore verkligen kul, vi kan ta det via PM när det närmar sig.
                  Senast ändrad av Serigös; 2015-01-05, 15:37.

Kommentera

• Tjääna
                    Mycket vind, kallt i luft och vatten, men öringen kallar. Den gnager på min fisketarm och gör mig orolig, jag måste ut, jag måste ut. Små drag nära land, öringen stryker nära nära i det höga vattenståndet och grumliga vattnet.

En sprall behagar bita i min lilla ommålade (fluoröd/svart med silverflake) vicke, den får gå tillbaka. Sadlar om till dobb och fluga (polarmagnus). Det dröjer inte länge innan det smäller, en till sprall har bitit, den lossnar dock efter en stund och försvinner med min polarmagnus. Blir lite sorgsen och hoppas att den lille skall klara sig.

Testar lite olika flugor och blandar med småplåt och småplast. Eftermiddagen börjar gå över i solnedgång när jag bestämmer mig för att testa en "smörbult". Knyter fast den och kastar iväg den med dobbens hjälp längs med land. Hinner inte göra många vevtag så sitter den där. En fantastisk vacker fisk, otrolig blank och med väldigt få prickar. Så mycket batalj blir det inte i det kalla vattnet (+2,7), rätt så odramatiskt faktiskt. Men den är fin och otroligt vacker och vild (hel fettfena). Uppskattar den till ca 2,5 kg, den får gå tillbaka och vi går hem.......

På dom igen
                    Bb
                    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Igår kväll var jag ute runt strömmen från 20.00-23.30, fick syn på fisken nära land när jag lyste upp med ficklampan men den vägrade hugga. Vet inte om jag skrämde iväg den men det var 2st som vände och simmade ut när min lampa tändes.

Idag var jag ute kl 12.00-16.00 och det klev på en fin som uppskattas väga 1,5-2kg, gjorde ett fint hopp långt ut under drillningen....blank och fin Men 4m från land lyckades den komma loss

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
                      1 svar
                      423 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg skyler
                      av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
                      3 svar
                      493 visningar