är jäkligt tragiskt med fiskevatten kring uppsala en massa grunda och tråkiga slättsjöar bara. Ekoln ska va rätt ok vad jag hört, annars tror jag hårt på färnebofjärden (6 mil norrut), och storsjön vid sandviken ca 10 mil norr om uppsala.
Tja de finns väl en del... Du har fyrisån men vet inte vart man ska fiska där. Fyrväpplingen eller örsjön för P&T fiske. Fjällnora finns en del lite grövre borre har själv tagit en på kilot o det finns mycket smågäddor runt 1,5-2,5kg det som är bra är att man kan hyra båt. Sen finns ju ekoln med hyfsat gös fiske även gädda. Skicka pm om du vill ha reda på fler P&T vatten på behagligt avstånd /Johan
sen finns det faktiskt riktigt fint gädd vatten i järlåsa. Bredsjön är fin men man får inte ha motor där .
sen som dagt finns det ekoln , jag bor rätt nära ekoln vid lårstaviken är jävligt djupt . runt 30m fast det finns några grund områden. kan vara bra fiske , men just nu är det grumligt som faan ser ut ner mer än 20 cm .
var jävligt bra gös fiske här föut , men gösen har börja försvinna nu , man får inte så mycke som man gjorde förut.
Varför inte styra kosan ONO ca 80km så har Du hela Öregrund/Östhammars skärgård att fiska i, behöver Du hjälp att hitta rätt bland alal öar så tjoa till då jag fiskat i dem vattnen i +30 år vid det här laget, dock är tillgång till båt nästan ett krav men det kan lösas om Du inte har egen
Om du vill få koll på Uppsalafisket så kom till Sportfiskedagen på ABG Persson 8 mars i Uppsala!
Förutom de som står i anonsen så kommer även Sportfiskarna, Unga Sportfiskares Förbund med sin lokala avdelning Uppsala Ungdomsfiske. Det händer en hel del för ungdomar i Uppsala under våren. Vet ni att det finns 5 fiskeföreningar i Uppsala som är till för ungdomar?
Kom ner 8 mars och ljug om storfiskar!
Kommentera