En liten tanke! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En liten tanke!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• En liten tanke!

Har lagt märke till att många trådar har en tendens till att bli någonting helt annat än vad orginalpostaren vill.

Försök att följa den aktuella tråden, handlar det om tex gäddmete skall inte havsöringsfiske diskuteras där!

Ifall ni har en egen fråga starta en ny tråd...

Det är klart att man kan ställa frågor på andras trådar också så länge dem handlar om samma ämne!

Alldeles för många trådar har blivit helt offtopic på den senaste tiden.
    Så tänk till lite innan ni skriver ifall det ni skriver passar in på den tråden.

håller med, trots att jag själv är en riktig trådterrorist. men ofta så brukar det lösa sig av sig självt. om man spånar iväg för mycket så har det hänt att trådstartaren säger till själv i tråden, eller skickar ett PM. om detta respekteras (vilket jag tyckar att det gör) så fungerar det. så min uppmaning är sålunda att tycker man själv att tråden blir off-topic, så säg till.
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

Kommentera

Mjaeo, du har säkert rätt. Men tycker det är ännu mer irriterande med alla som absolut måste berätta vad dom har köpt/gjort/sett idag. "Funderar på köpa Jerk-set", "Vilket Jerk-spö är bäst?", "Vilka Jerks funkar bäst i klart vatten?", "Var och kollade på ett jerk-set idag", "Första Jerkgäddan:OOO" osv osv osv. Det tar aldrig slut!

Våga använda sökfunktionen alla! Känns som hela forumet bara går på repeat.

Tips till Bergman. Kolla tex dvdforum.nu. Dom har officiella trådar för olika ämnen som dom vet är populära. Skulle vara mycket smidigare med tex en officiell tråd om Jerkbaits, en om wobblers osv. Så slipper samma frågor dyka upp om och om igen.

Har så gott som bara gnällt i mina inlägg, måste väl ge lite creds också!
      Det är en mycket bra sida, lite oslipad bara.

Kommentera

Ursprungligen postat av foure
        Mjaeo, du har säkert rätt. Men tycker det är ännu mer irriterande med alla som absolut måste berätta vad dom har köpt/gjort/sett idag. "Funderar på köpa Jerk-set", "Vilket Jerk-spö är bäst?", "Vilka Jerks funkar bäst i klart vatten?", "Var och kollade på ett jerk-set idag", "Första Jerkgäddan:OOO" osv osv osv. Det tar aldrig slut!

Tips till Bergman. Kolla tex dvdforum.nu. Dom har officiella trådar för olika ämnen som dom vet är populära. Skulle vara mycket smidigare med tex en officiell tråd om Jerkbaits, en om wobblers osv. Så slipper samma frågor dyka upp om och om igen.

i mångt och mycket så är det nya medlemmar som ställer dom "uppenbara" frågorna. dom kanske inte har någon aning om vilka skatter som döljer sig i arkivet. men underbart nog kan ju vi som varit med ett tag, väldigt enkelt hänvisa till sökfunktionen. om man är ny på forumet och dessutom dataovan så är det förståeligt att man inte surfar runt i ljusets hastighet och hittar allt på en gång. detta är således ngt vi ska glädja oss åt, då det betyder att det blir fler och fler som hittar hit. sedan tycker jag att det ypperligt att det finns en möjlighet för folk att visa och berätta om sina nya fiskeattiraljer. många av oss möts med oförstående av våra nära och kära, när vi kommer hem med ytterligare en rulle för 1000:-, ett spö för 2000:- och nya beten för 100-300:-/st. här hittar vi folk som kan ge oss en klapp på ryggen och förstå den glädje som detta ger oss. själv tycker jag att det är mycket intressant att se vad duktiga fiskebröder/fiskesystrar har inhandlat på sista tiden.
        som jag tidigare sagt så är jag tacksam och stolt att tillhöra gemenskapen i detta forum.
        achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
        \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av foure

Gäller inte detta med repeat på alla forum? Det tycker jag i alla fall. Många frågor återupprepas, vet inte om jag tycker att det är direkt fel heller. På något sätt håller det ett forum "levande". Tror att i ett levande forum dyker det samtidigt upp fler intressanta trådar. Sen är det nog väldigt få nya inlägg som innehåller något nytt och som inte sagts på forumet tidigare.

Det med officiella trådar tycker jag är en bra idé. Man kan exempelvis ha en klistrad tråd som heter nya inköp (sen rensas den varje månad eller lämplig tid), även en tråd om C%R ett ämne som diskuteras flitigt och utav många. Detta kan man ju prova, om det nu går att lösa förstås.

/cobol

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
          100 svar
          30 928 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Fiskefuralles  
          Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
          13 svar
          1 599 visningar
          0 gillar