Ursprungligen postat av CDan
har inte drabbats av musarm ännu även om jag nog sitter vid datorer mer än jag borde, dels hela dagarna på jobbet men även en hel del på fritiden. att inte behöva använda musen utan kan köra tb till nästan allt är nog en bidragande faktor till att det gått så bra.
orkar ofta inte kolla hjälp filer hur man skall göra, testar istället. troligtvis har jag testat ctrl+tangent efterssom det funkade på annat ställe å sedan aldrig testat att ta bort ctrl.
: ctrl + end och ctrl + home går att använda i Word för att till slutet eller början av ett dokument (det går att använda i IE också men då, som jag sa, ctrl behövs inte). Alltså du hade rätt för kombinationen
, bara att det går att använda så i ett annat program. I Word med end aller home går du till slutet eller början av en rad. Men Word har också massor av kortkommando. Jag orkar inte att gå igenom
. Kolla lite i Help för Word och du hittar de flesta av dem (i hjälpen av varje program hittar du sånt för det mesta).
, om jag kan säga så. En som jobbar mkt med datorer måste lära sig sådant. På god och ont. 

. Nej, du. Det blir svårt med den högra. Det är väl den hand som du använder när du skriver @
Kommentera