Seg sida. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Seg sida.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Seg sida.

Är det någon mer än jag som upplever att Fiskesnack är väldigt långsam. Tar lång tid för startsidan att laddas klart t.ex, och är i övrigt seg att surfa runt på. Sitter på Telias 8Mbits lina så det är inte i denna änden tråden det bromsar. Gillar sidan i övrigt men jag drar mig lite för att besöka den då det är så segt. Synd, men man har väl blivit bortskämd med snabbt internet. Ni andra kanske inte tycker det är störande men visst tusan borde det gå att få en snabbare server? Kostnadsfråga kanske, vad vet jag.
    Om det redan finns en tråd om detta så ber jag om ursäkt, men jag orkade inte söka p.g.a ovanstående problem.

Förlåt, men det verkar som det flyter på rätt bra när man väl kommit förbi förstasidan och klickat runt på ett antal länkar. Det verkar vara när man besöker sidan för första gången på ett tag som det segar sig. Jag tömmer ju min history och mina cookies ganska ofta.

Kommentera

Instämmer i kritiken att Fiskesnack ofta är långsam, dock har jag märkt att det går betydligt fortare på jobbet är vad det gör hemma, trots att jag har 10MB bredband hemma och knappast snabbare uppkoppling på jobbet, snarare tvärtom. Troligtvis är det något tekniskt problem, jag är dock ingen tekniker så jag kan inte säga exakt vad det kan bero på. Däremot är det sällan något problem att gå in på andra sajter så problemet måste ligga hos fiskesnack.com. Jag förmodar att det är fler än vi som har det här problemet.

Kommentera

Att sidan är seg till och från är tyvärr inte så mycket att göra just nu. Det beror på att linan servern står på inte är världens snabbaste men å andra sidanär både server och bandbredd gratis just nu så jag tycker det är helt ok.

Men, skulle det dyka upp ett snabbare alternativ i mina hemkrokar så är jag inte den som kan byta såklart.
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

kan ni inte rensa lite på gamla bilder och onödiga bilder samt ta bort forum som knappt används och rensa upp litegrann hehe ??

Kommentera

Ursprungligen postat av etuna_alex
            kan ni inte rensa lite på gamla bilder och onödiga bilder samt ta bort forum som knappt används och rensa upp litegrann hehe ??
            JO, plocka bort en del "helt vanliga" fiskar från fotoalbumet måste betyda att det går snabbare att ladda?

För ÖVrigt upplever jag den segare efter förra driftstoppet. Vet inte om ni andra har samma problem?

Kommentera

Efter serverbytet (alltså efter att FS byte från VM Data till DynDns) jag upplever sidan ganska långsam jämfört med innan. Men det funkar. Det tar mer tid att ladda sidorna men ... det kan jag vänta. När det blev så billigt som det blev man får acceptera vissa saker.
              Tight lines!
              CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Ursprungligen postat av CDan
                Efter serverbytet (alltså efter att FS byte från VM Data till DynDns) jag upplever sidan ganska långsam jämfört med innan. Men det funkar. Det tar mer tid att ladda sidorna men ... det kan jag vänta. När det blev så billigt som det blev man får acceptera vissa saker.
                Håller med föregående skrivare...
                There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...

Kommentera

Ursprungligen postat av etuna_alex
                  Det är inte antalet bilder i fotoalbumet som gör att sidan är seg till och från utan det är linan som servern står injackad på som spelar roll. Just nu är linan begränsad till 1Mbit ... men gratis plus att jag nu har nära till servern om nåt skulle skita sig.
                  C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                  Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                  Fiskesnacks regler hittar ni Här
                  Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman
                    Det är inte antalet bilder i fotoalbumet som gör att sidan är seg till och från utan det är linan som servern står injackad på som spelar roll. Just nu är linan begränsad till 1Mbit ... men gratis plus att jag nu har nära till servern om nåt skulle skita sig.
                    Det är dessa fördelar som jag tyckte att det skulle överväga nackdelarna. Man får kompromissa. Sånt är livet!
                    Tight lines!
                    CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    94 svar
                    29 366 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    13 svar
                    1 557 visningar
                    0 gillar