Tyck till ang. modereringen här på Fiskesnack.com - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tyck till ang. modereringen här på Fiskesnack.com

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tyck till ang. modereringen här på Fiskesnack.com

Hej igen alla monsterdiggare,

här kommer ännu ett diskussionsämne och denna gång handlar det om modereringen här på sidan.

Vad tycker ni om den? För mycket eller för lite? Har vi rätt regelverk kring modereringen? Vad kan bättras?

Jag kommer inom de närmsta veckorna gå igenom vilka moderatorer som är (in)aktiva, ta mig en funderare kring hur modereringen är idag och även ta emot ert ris och ros i denna tråd för att vi skall kunna förbättra mer framöver.

Försök att vara så detaljerade och konstruktiva som ni bara kan då det blir enklare att fundera kring och eventuellt även ta beslut. Om du har kritik mot någon av dagens moderatorer (inkl. mig) så vore jag tacksam om jag fick konstruktiv info via E-post om detta. Jag själv tar absolut inte illa upp om det är så att ni har negativ kritik utan jag ser det som en chans att bättra mig.

Om du har åsikter kring detta som du inte vill skriva offentligt tar jag gärna emot det vi E-post till admin@fiskesnack.com
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Tycker att det fungerar bra som det är. Har bara märkt av dom en gång. Har själv varit mod på en annan sida för några år sen och där körde vi på den taktiken att syns man inte så funkar det bra. Så länge det inte spårar ur i själva forumet såklart.

För att jämföra med idrott så har domarna i en hockeymatch gjort ett bra jobb om man inte märkt av dom. Gör dom dumma beslut märker man dom. Gör dom för lite så märker man dom. Gör dom det dom ska märker man dom inte.

Kommentera

Tycker det funkar jättebra, hojta till om ni behöver en moderator, har alldeles för mycket fritid :-)
      -----------PB's!-----------
      Gädda 8,7 kg
      Harr 0,5 kg
      Abborre 0,8 kg
      Torsk 2,4 kg
      Havsöring 3,5 kg
      Näbbgädda
      Strömming
      Mört
      Skrabb

Kommentera

Överlag skulle jag säga att det fungerar bra.

Dock har det varit ett antal ggr då jag undrat vart fan våra moderatorer håller hus och ibland även vad dom sysslat med vid vissa tillfällen. Men eftersom den stora massan här inne uppför sig så märker man inte av dom speciellt ofta nu för tiden.

Kommentera

Jag tycker att det oftast fungerar bra. De märks som sagt inte av så mycket. Ibland saknar man de när trådar spårar ur och det dyker stundtals upp sjukt många trådar i redan behandlade ämnen.

Främst som jag har märkt, "behöver nytt jerkspö, vilket ska jag välja?"-typen av trådar.
          Sen tycker jag att det hänger mycket på oss som användare att rapportera sånt som inte är bra.
          Dock tycker jag att såna trådar ofta blir kvar även om man rapporterat de.
          Fast det kan ju vara så att jag har tolkat reglerna på ett sätt och moderatorerna på ett annat..
          Jag upplever detta som ett problem då jag försöker använda sökfunktionen, får man då upp 300 i stort sett lika trådar med samma innehåll så ledsnar man lite efter två dagars läsande och kanske går miste om viktig information som finns i något av inläggen i någon av trådarna.

Kommentera

Jag har länge upplevt att den här sidan har användare som sköter sig väldigt bra och då behövs kanske inte så många moderatorer. Det är ju bra att dom finns om det väl händer något. Jag känner mig trygg på forumet
            sigpic

Kommentera

Ett sätt att åtminstone få bort NÅGRA av de otaliga trådar som tar upp t.ex "vilket spö ska jag välja?" och "hur gör man när man jerkar?" så kan det hjälpa att ha en klistrad tråd i varje kategori som tydligt visar med en bra rubrik att man ska klicka där och läsa innan man skapar en ny tråd.

På det enkla sättet drar man nya medlemmars blickar åt tråden och förhoppningsvis känner de att de borde klicka på den tråden och läsa innan de själva börjar skapa trådar.

I tråden ska det enkelt stå att man måste använda sökfunktionen för att se om ens fråga tagits upp tidigare, några exempel på hurdana trådar man inte vill ska skapas och grundreglerna för att skapa trådar i forumet.

Finns denna klistrade tråden längst upp i varje kategori så blir det förhoppningsvis några färre nya trådar som inte gör nytta.

Modereringen har jag ingenting att klaga på, alla som jag märkt av sköter sig och tillrättavisar en när man går över gränsen.

Kommentera

I en "läs före du postar" tråd skall det också finnas tydliga och bra förklaringar på hur man använder sökfunktionen för det händer rätt ofta att folk skyller på att dom inte vet hur dom söker på forumet.

Kommentera

Svårt att säga men en del trådar där de är betydligt mycket yngre förmågor som skrivit om t.ex. sin livs fångst har blivit bryskt tillrättavisade så jag t.o.m. blivit skrämd... tycker jag kan lättas på tonen ibland.
                  Även om man gjort något fel så behöver man inte 100 fullvuxna män som läxar upp en utan kanske lite guidning... Jag tycker ibland synd om den yngre generationen här ibland...
                  Men som sagt, de kan vara svårt att avgöra ibland om de är en vuxen eller yngre förmåga som skrivit tråden...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                  94 svar
                  29 303 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Classe69  
                  Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                  13 svar
                  1 552 visningar
                  0 gillar