Vad tycker ni ang bloggimporten? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad tycker ni ang bloggimporten?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad tycker ni ang bloggimporten?

Hej alla monsterdiggare!

Som ni säkert vet så importeras en mängd blogginlägg från externa bloggar hit vilket jag tycker är bra för både bloggarna och för Fiskesnack.com

Dock så är en del bloggar väldigt begränsade på data vilket gör att en del inlägg bara innehåller en rubrik, kort ingress och sedan en länk till bloggen. Dessa begränsade inlägg funderar jag på inaktivera och enbart tillåta bloggar där inläggen syns i sin helhet.

Vad tycker ni om detta? Diskutera och motivera hur ni vill ha det framöver.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kan du länka till några exempel så är det lättare att ta ställning, låter inte som en helg ovettig ide, dock ej säker på hur dessa inlägg som kommer blockad ser ut i dagsläget.... Keep up the good work!

Kommentera

Ursprungligen postat av johasp20 Visa inlägg
      Kan du länka till några exempel så är det lättare att ta ställning, låter inte som en helg ovettig ide, dock ej säker på hur dessa inlägg som kommer blockad ser ut i dagsläget.... Keep up the good work!
      Jag vill helst att ni skall bilda er en egen uppfattning men om du tänker dig ett blogginlägg som publiceras på en extern blogg. Inlägget innehåller flera bilder och en "matig" text. Sedan när inlägget importeras till Fiskesnack så är bloggens externa flöde nedstrypt vilket gör att inlägget som hamnar här enbart innehåller själva rubriken, någon enstaka mening och sedan med lite tur en bild. Jämfört med en blogg som tillhandahåller de kompletta inläggen med bilder och allt.

Väldigt många bloggar är nedstrypta vilket gör att om man gör denna ändring så behöver bloggarna öppna upp sina flöden för att fortsätta att synas här. Det finns ju för- och nackdelar med båda varianterna. Nedstrypning innebär färre inlägg men av högre kvalité, om man fortsätter ha det som nu så blir det många fler inlägg men kvalitén kommer vara varierande.

Kommentera

Är öppningen av flödet i händerna på bloggföretagen och inte personen som nyttjar tjänsten, så är jag tveksam till idén. Det var ju ett stort lyft när alla dessa instagram hashtag #fiskesnack försvann, nu är flödet lagom anser jag iallafall, och jag klickar personligen oftast iväg till riktiga bloggen ändå (surfar iPad, så har andra betydligt större problem med sista iOS8 uppdateringen).

Jag röstar därav nej till den ändringen.

Kommentera

Är öppningen av flödet i händerna på bloggföretagen och inte personen som nyttjar tjänsten, så är jag tveksam till idén. Det var ju ett stort lyft när alla dessa instagram hashtag #fiskesnack försvann, nu är flödet lagom anser jag iallafall, och jag klickar personligen oftast iväg till riktiga bloggen ändå (surfar iPad, så har andra betydligt större problem med sista iOS8 uppdateringen).

Jag röstar därav nej till den ändringen.
          Nej, som jag förstått saken så är inställningen på bloggnivå dvs att bloggaren själv som kan välja hur mycket som skall synas i externa flöden då olika bloggar från samma bloggleverantör kan se olika ut med olika mycket innehåll.

Kommentera

Personligen så tycker jag det inte spelar någon roll.
            Oftast när jag går in på FS så väljer jag "Nya inlägg (inkl bloggar)" eller "Nya inlägg (ex bloggar)" och kan på det sättet göra ett val. Vill jag kolla på bloggarna så väljer jag att gå in i tråden där de ligger, så har man ju vissa favoriter och de ligger redan som bokmärken.

PS På tal om "begränsad data" så stör jag mig på FishEco's inlägg som oftast bara är en länk till deras sida där man i sin tur måste klicka sig vidare för att läsa artikeln. Varför inte ha en direktlänk? DS

PSS Gillar FishEco DSS

Kommentera

Då blir ju ändringen mer motiverad, och bör driva högre kvalitet, och gynnar de som inte länkar vidare till bloggen ifråga. Ändringen är väl också möjlig att backa om det skulle bli högljudda protester pga något som du inte tagit höjd för =)

Kommentera

Då blir ju ändringen mer motiverad, och bör driva högre kvalitet, och gynnar de som inte länkar vidare till bloggen ifråga. Ändringen är väl också möjlig att backa om det skulle bli högljudda protester pga något som du inte tagit höjd för =)
                Oavsett vilket av valen man gör så kommer det finnas en länk till bloggen i de importerade inläggen. Den länken läggs in längst ned i varje inlägg.

Jodå, om man ändrar så går det självklart att ändra tillbaka men förhoppningsvis kan man göra rätt val när fler sagt sin åsikt.

Vi får hålla lite koll till fler personer varit med i diskussionen. Ju fler som delar sin åsikt desto större chans att ta rätt beslut
                Senast ändrad av Bergman; 2014-12-02, 22:33.

Kommentera

Jag tycker du ska börja med att ändra rubrik på denna tråd så man ser vad den handlar om. Jag klickade iofs ändå, men jag som läser via platta ser bara "VAD TYCKER NI, JAG FUNDERAR PÅ..." som rubrik.
                  Skulle kunna handla om precis vad som helst, jag trodde det var den gamla vanliga - Vilket spö tycker ni jag ska köpa...typ.

Bara ett tips i all välmening.

Då det gäller själva frågan spelar det då inte mig någon större roll, har inga problem med att klicka en gång extra.

Kommentera

Ursprungligen postat av Edguy Visa inlägg
                    Jag tycker du ska börja med att ändra rubrik på denna tråd så man ser vad den handlar om. Jag klickade iofs ändå, men jag som läser via platta ser bara "VAD TYCKER NI, JAG FUNDERAR PÅ..." som rubrik.
                    Skulle kunna handla om precis vad som helst, jag trodde det var den gamla vanliga - Vilket spö tycker ni jag ska köpa...typ.

Bara ett tips i all välmening.

Då det gäller själva frågan spelar det då inte mig någon större roll, har inga problem med att klicka en gång extra.
                    Bra tanke om rubriken, ser det bättre ut nu?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    94 svar
                    29 253 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    13 svar
                    1 552 visningar
                    0 gillar