Prestandaskillnad på Fiskesnack? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Prestandaskillnad på Fiskesnack?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Prestandaskillnad på Fiskesnack?

Hej på er,

jag vill bara fråga er om ni märker av någon prestandaskillnad efter serverarbetet igår natt nu när ni surfar runt på Fiskesnack? All feedback är bra för uppföljningen av arbetet.

Arbetet med en mer mobilvänlig startsida pågår också och jag kommer inom någon vecka ta i frivilliga testpersoner för detta.

Ha det fint alla Fiskesnackare
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Jag märker stor skillnad, till det bättre.

Sidan har varit extremt trög för mig, men flyter på märkbart bättre.

Kommentera

Stor skillnad :-) känns mycket snabbare nu i öppnande av sidor :-) väntar med spänning på mobilversionen då jag mest sitter med min mobil :-)
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Nog går det fortare alltid, särskilt då man kommit in på sidan.
        Att initialt få hem sidan tar ca 5 sek. Jag har FS som startsida i Safari så fördröjningen kan ha med starten av Safari att göra.
        Att skifta från annan sida till FS går däremot mycket snabbt, snabbare än att öppna en dagstidningssida eller Facebook.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Vet inte om det är efter senaste serverarbetet, men.visst har flikarna START, FORUM osv blivit större, iaf oman surfar på mobilen?

Kommentera

Jag har fortfarande ofta svårt att komma in på sidan.

Kommentera

Bra mycket snabbare, men jag har otroligt stora typsnitt över hela forumet. Blev så för någon vecka sedan.

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                Vet inte om det är efter senaste serverarbetet, men.visst har flikarna START, FORUM osv blivit större, iaf oman surfar på mobilen?
                Det har jag haft ett tag nu tror jag. Både i IE och Chrome, mac som windows.

Kommentera

Via tapatalk märker jag ingen skillnad iaf. Har dock aldrig upplevt sidan som seg.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
                    Jag märker stor skillnad, till det bättre.

Sidan har varit extremt trög för mig, men flyter på märkbart bättre.
                    Kul att det fungerar bättre, bland annat har vi bytt ISP för servern vilket borde påverka laddtiden i positiv riktning

Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
                    Stor skillnad :-) känns mycket snabbare nu i öppnande av sidor :-) väntar med spänning på mobilversionen då jag mest sitter med min mobil :-)
                    Fint att det även fungerar snabbare via mobilen. Sin egen uppkoppling påverkar naturligtvis laddtiden men vi skall göra det vi kan för att snabba upp från Fiskesnacks håll.

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
                    Nog går det fortare alltid, särskilt då man kommit in på sidan.
                    Att initialt få hem sidan tar ca 5 sek. Jag har FS som startsida i Safari så fördröjningen kan ha med starten av Safari att göra.
                    Att skifta från annan sida till FS går däremot mycket snabbt, snabbare än att öppna en dagstidningssida eller Facebook.
                    Ja det låter som att det är Safari som har någon slags fördröjning i uppstarten iom att du har Fiskesnack som startsida. Jag själv använder inte Safari så jag har lite svårt att testa.

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                    Det stämmer, vi har laborerat en del med fonterna och storlekarna samt även städat lite i menyn. Detta pga arbetet med mobilanpassningen av nya startsidan. Forumprogramvaran är lite begränsad när det gäller detta så ändringarna som görs slår mot både mobiler, plattor och desktops.

Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
                    Jag har fortfarande ofta svårt att komma in på sidan.
                    Är det startsidan som fortfarande krånglar eller är det samtliga sidor?

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
                    Bra mycket snabbare, men jag har otroligt stora typsnitt över hela forumet. Blev så för någon vecka sedan.
                    Fint att det går snabbare! Ang typsnitten kan du se mitt inlägg här ovan

Ursprungligen postat av fn0s Visa inlägg
                    Det har jag haft ett tag nu tror jag. Både i IE och Chrome, mac som windows.
                    Se ovan

Ursprungligen postat av gälk Visa inlägg
                    Via tapatalk märker jag ingen skillnad iaf. Har dock aldrig upplevt sidan som seg.
                    Tapatalk är en fristående produkt som vi inte kan påverka så mycket. Målet är att du skall få en bra mobilupplevelse genom att surfa in på Fiskesnack och då kanske Tapatalk blir överflödigt framöver. Det finns även andra alternativ till Tapatalk som vi säkert kommer utvärdera framöver.
                    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                    Fiskesnacks regler hittar ni Här
                    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    94 svar
                    29 122 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Soffan12, 2024-08-10, 18:57
                    0 svar
                    139 visningar
                    0 gillar