Men vill du det svart på vitt kan du skicka PM till mig nästa gång innan ni ändrar så mäter jag före och efter ändringen med ett webtest tool. Det är säkrare feedback än användare som kan ha olika förutsättningar för att märka skillnad. Jag kan mäta något sida som är tung att ladda, tex: http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/ är en bra prestandamätare.
Känns lite snabbare men precis som förrut så laddar inte sidan ibland senast för kanske en kvart sedan. Detta gäller både iphone med safari och osx med firefox.
Men vill du det svart på vitt kan du skicka PM till mig nästa gång innan ni ändrar så mäter jag före och efter ändringen med ett webtest tool. Det är säkrare feedback än användare som kan ha olika förutsättningar för att märka skillnad. Jag kan mäta något sida som är tung att ladda, tex: http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/ är en bra prestandamätare.
Jag har kollat lite på Googles verktyg för detta och där finns en del saker som kan åtgärdas framöver. Dock behöver mobilförbättringen prioriteras nu närmsta tiden.
Känns lite snabbare men precis som förrut så laddar inte sidan ibland senast för kanske en kvart sedan. Detta gäller både iphone med safari och osx med firefox.
Jag tror detta beror på någon form av bugg i dagens startsida och förhoppningsvis löser det sig iom lanseringen av den nya startsidan framöver. Tyvärr är just det problemet relativt svårt att felsöka då det inte uppträder hela tiden. Det vore kanon om du kan skicka ett PM med exakta tidsuppgifter när det inträffar så kan jag försöka kika i loggarna om jag kan se vad som hänt. Vad jag kunnat utläsa tidigare så får nyhetsflödet på startsidan en timeout efter ett antal minuter så det är troligtvis någon form av bugg i koden som bara inträffar sporadiskt.
C&R hit och C&R ditDet är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Sidan ladda inte precis via Chrome under någon minut, dock fungerade det via Edge? Har det något med att man kör googles DNS (8.8.8.8 , 8.8.4.4) som blockar eller hamnar i lägre prio för att komma in på sidan?
Någon gång ibland så verkar jag inte komma fram till Fiskesnack, det händer lite random och väntar jag en stund (inte kollat hur länge) så funkar det och är rappt och bra igen. Detta hände även innan uppgraderingen.
Sidan ladda inte precis via Chrome under någon minut, dock fungerade det via Edge? Har det något med att man kör googles DNS (8.8.8.8 , 8.8.4.4) som blockar eller hamnar i lägre prio för att komma in på sidan?
Någon gång ibland så verkar jag inte komma fram till Fiskesnack, det händer lite random och väntar jag en stund (inte kollat hur länge) så funkar det och är rappt och bra igen. Detta hände även innan uppgraderingen.
Precis som ni är inne på beror inte hängningarna på serverjobbet som gjordes nyligen. Iom att de fanns redan innan så är jag tämligen säker på att det beror på en kodmiss (som jag inte hittat) i dagens förstasida. Förhoppningsvis försvinner problemet iom lanseringen av nya startsidan.
Ni får väldigt gärna skriva exakta tidpunkter när det inträffar så underlättas felsökningen.
C&R hit och C&R ditDet är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Det har varit segt och struligt hela veckan och just nu så var det tvärnit igen, det tar ofta mellan 30sek till flera minuter att ladda upp en ny sida eller att öppna ett ämne, dessvärre har problemet med "serverfel500" kommit tillbaka igen efter serverändringen i måndags.
Problemen dyker upp alla möjliga tider och ofta så lite svårt att minnas alla exakta tider, kollar som förut via datorn med Win10 och Chrome, kan nämnas att div andra forumsidor fungerar klanderfritt simultant som FS strular så knappast anslutningen eller min dator.
Dock kan sägas att när det funkar och det gör det oftast så är det snabbare efter serverbytet så är nog någon bugg eller annat elände som är boven.
Samma för mig idag, vare sig jag använder Chrome på androidmobil eller hemdator, ibland vill den inte ladda upp FS...
Kommentera