Stänga trådar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stänga trådar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Stänga trådar?

Hallå!

Jag har lagt en hel del trådar som sedermera har spårat ur... För mig har det inte varit ett problem eftersom jag oftast fått svar på min fråga i de flesta av trådar jag skapat.

Om sen tråden tar en ny, annan vändning spelar mig ingen roll, i grunden är jag positiv eftersom där fortsättningsvis kan framkomma annat, närliggande som är av intresse för andra.

Dessutom finns en annan aspekt. Om jag har fått hjälp på vägen så är eller kan det vara av intresse för oss andra som kommenterat i tråden eller läst densamma senare, att få feedback på inlägg. Dvs, blev TS nöjd med tipset, hur föll det hela ut?

Sånt hjälper andra som senare läser tråden, de kanske inte ens behöver skapa en ny eftersom tråden har "slutits" som jag brukar säga: fråga-tips-utfall, tråden är sluten. Trådskapare gör som de vill men jag skulle önska "full circle" som inte bara ger TS tips utan även mervärde bortom det, dvs "hur blev det?"

Låser man tråden innan det så går andra miste om saker... Först ber man andra berätta men sen stänger man innan man berättat själv... (och då menar jag hur det blev snarare än vad man köpte, dvs blev man nöjd med tipset, inköpet) Synd på rara ärter...

Att andra lagt in "ovidkommande" inlägg kan man ju strunta i helt enkelt.

God natt!
    Senast ändrad av anteman; 2016-10-22, 16:50.

detta är jävelskap på hög nivå...
    Att inte svara hur man löste ett problem ifall man har ett ^^

Kommentera

Jag har säkert glömt att sluta nån tråd men aldrig med vilje... Eftersom jag själv ser brister där...

Kommentera

Kommentera

Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
          XKCD <3?
          Tror jag missat denna dock :/

Kommentera

Det är ganska sällan som ämnen stängs här på Fiskesnack. Igår stängde jag ett änne iofs och då var det trådstartaren själv som ville ha den stängd.

Att ämnen "växer" till något mer än själva ursprungsfrågan är ju ganska naturligt. Som jag ser det finns både för- och nackdelar att ämnena "växer". Man vidgar vyerna och kunskapen i ämnena men samtidigt försämras sökbarheten i forumet om ämnena spårar för mycket.
            Senast ändrad av Bergman; 2016-10-22, 07:11.
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
              Det är ganska sällan som ämnen stängs här på Fiskesnack. Igår stängde jag ett änne iofs och då var det trådstartaren själv som ville ha den stängd.

Att ämnen "växer" till något mer än själva ursprungsfrågan är ju ganska naturligt. Som jag ser det finns både för- och nackdelar att ämnena "växer". Man vidgar vyerna och kunskapen i ämnena men samtidigt försämras sökbarheten i forumet om ämnena spårar för mycket.
              Jo du har en poäng att de sällan låses snarare så att tråden dör innan cirkeln sluts... dvs jag saknar "hur" tipsen blev, vilket är intressantare än "vad" det blev efter tipsen...

Man får ta de onda med det goda, att en tråd spårar sker oftast (men inte alltid) när TS fått svar på frågan och då får den gärna växa "organiskt" som jag brukar säga...
              Senast ändrad av anteman; 2016-10-22, 18:47.

Kommentera

Är det trådstartaren som bestämmer när diskussionen är slut?

Kommentera

Vill man av nån anledning inte berätta för hela världen vad man köpte för spö / rulle eller vad nu tråden handlade om som man startade för ett 1/2 år sen så tycker jag det är helt OK.

/ Skitfiske

Kommentera

Ursprungligen postat av stol69 Visa inlägg
                    Vill man av nån anledning inte berätta för hela världen vad man köpte för spö / rulle eller vad nu tråden handlade om som man startade för ett 1/2 år sen så tycker jag det är helt OK.

/ Skitfiske
                    Och detta tycker jag är sjukt störigt.
                    Tänk när veckan efter en person måste starta/bumpa för att få svar på exakt samma sak.
                    Än värre när man skriver "löst det" utan att säga hur man gjorde

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    94 svar
                    29 118 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Soffan12, 2024-08-10, 18:57
                    0 svar
                    139 visningar
                    0 gillar