Sportfiskarna dödar forumet. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfiskarna dödar forumet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Sportfiskarna dödar forumet.

    Dramatisk rubrik...
    När Sportfiskarna dumpar ett trettiotal nyheter i klump i forumet dominerar det flödet helt och man ser inte de tidigare trådarna. Om man inte går in och letar aktivt efter dem.
    Jag förstår att sitens ägare vill att deras nyheter skall synas i forumet men det här är ett effektivt sätt att döda aktiviteten i forumet.

    Personligen vill jag helst slippa info från Sportfiskarna i forumet, jag söker hellre den infon på SF egen sida. Alternativt om SR kunde ha ett eget separat löp på Fiskesnack.

    Mvh Surgubben

  • #2
    Ja ett inlägg eller två ibland gör ju inget men som du säger, nu är ju hela förstasidan trådar från SF

    Kommentera


    • #3
      Det der er nok en teknisk svikt, for flere av sakene som dumpet inn nå er gamle.
      Team Colibri

      Kommentera


      • #4
        Precis som köp och sälj har eget utrymme så borde sportfiskarna ha ett eget också. Så det inte blandas med de vanliga forum inläggen..

        Kommentera


        • #5
          Känns som om det är en bugg och inte medvetet med tanke på att det är mycket gammalt som lagts upp.

          Kommentera


          • #6
            Det är importen av nyheterna som fått hicka. Jag städar bort de trådar som är felaktigt importerade. Så här ska det ju inte vara så klart.
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

            Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

            Kommentera


            • #7
              Har tidigare sagt att sportfiskarna borde ha en egen kolumn med nyheter, det är flera gånger det här har hänt nu.

              Vill jag läsa fiskenyheter så gör jag det, vill jag läsa forum gör jag det.

              Kommentera


              • #8
                En egen del för info från Sportfiskarna är en god idé. Ibland dyker samma nyhet upp i form av 2-3 trådar.
                http://enamatorfiskare.blogspot.se
                Instagram enamatorfiskare

                Kommentera


                • #9
                  Vi får klura lite på bästa lösningen för nyheterna från Sportfiskarna. Att det dyker upp flera trådar med samma innehåll är en bugg i importen av nyheterna. Detta gör att de måste städas manuellt när de dyker upp. Förhoppningsvis är detta något som är förbättrat i nya forumversionen. Men ibland skapar jag också nya trådar för Sportfiskarnas nyheter. Tex när det gäller filmer så vill jag gärna att de ska ligga under "Filmer" i forumet, men att nyheten om filmen ligger kvar under Sportfiskarnas nyheter. Om ni hänger med.

                  Serverbytet för Fiskesnack.com måste dock gå före och min förhoppning är att den gamla servern byts ut mot den nya under nästa vecka. Tyvärr har uppgraderingen av forumprogramvaran i kombination med fotoalbumet strulat som tusan i vår labbmiljö så vi har inte riktigt vågat byta skarpt ännu. Därför kommer vi först migrera den nuvarande forumversionen till nya servern och sedan ta forumuppgraderingen som steg 2.
                  C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

                  Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                  Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                  Fiskesnacks regler hittar ni Här
                  Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

                  Kommentera


                  • #10
                    In Bergman we trust!
                    Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    12 svar
                    1 405 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup
                     
                    Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                    15 svar
                    1 147 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup
                     
                    Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                    7 svar
                    336 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Arbetar...
                    X