Ursprungligen postat av BBRF
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Inga personangrepp tack !
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ursprungligen postat av BBRF Visa inläggJa. säg det? Varför inte lägga in ett foto på en
soptunna med några gamla fiskhuvuden i?
Okej ingen snygg bild direkt. Men vad är det för fel med en bild på två grillade öringar... Gott är det ju i alla fal.
Kommentera
-
Ser inget fel med en sådan bild, fisk är gott, och då helst egenfångad, färsk fisk. Men det handlar om sunt förnuft.Ursprungligen postat av oringen Visa inläggOkej ingen snygg bild direkt. Men vad är det för fel med en bild på två grillade öringar... Gott är det ju i alla fal.
Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Debatten fortgår ser jag!
Ser att någon/några försöker vrida den åt C&R,och vilket som är rätt eller fel i att släppa tillbaka fisk.
Min egna ståndpunkt,efter att haft en period med enbart C&R,är att varje sportfiskare har rätt att behålla fisk som han själv har tänkt att äta.Om det är en gädda eller lax har ingen som helst betydelse.Men att ta upp mer än man själv eller familjen rimligen kan äta under en vecka är enligt mitt sett att se det frosseri.Nu pratar jag om fisket våra hav,sjöar och älvar på vild fisk.Regnbåge kan nog diskuteras vart gränsen går,då den knappast påverkar våra naturliga bestånd.
Folk som fiskar i Norge,och som fyller båtarna till bredden i sin iver och eufori har inget högt anseende vare sig i mitt eller lokalbefolkningens ögon.Tack o lov har en lag om begränsning (kanske lite lågt satt) kommit.Så nu kan vare sig tyskar eller svenskar fylla släp med torsk.Använd sunt förnuft,tänk på att våra barn också skall få chansen att kunna njuta av fisket,fisken är ingen outsinlig resurs som enbart finns till för människans nöje o lust.Utan den gäddan eller aborren du tar upp är även mat för annan fisk eller fågel.Vi delar alla på resurserna.Det är lätt att bli fartblind i en bra fiske,som t.ex i Norge.Sätt en rimlig gräns innan ni åker ut,avsluta fisket med gott samvete,inte med mätta ögon!
ja,det blev lite lätt poetiskt så här på förmiddagen,men det får ni ta
Kommentera
-
Scanner; Fel person. Det finns fler LarsÖ än SGKs ordförande.Ursprungligen postat av ScannerHej LarsÖ!
Med fördel i vatten!
DU ska inte som ordförande i SGK hänga på Davids linje att medlemsskapet i SGK inte går ut på att misskreditera andra gäddfiskare?
Bättre att värna om gäddfiskare än alla gäddor.
Var det inte så Göran menade i senaste CrocNews?
Lycka till med med ditt förtroende uppdrag.
MVH Scanner
Kommentera
-
Det finns MÅNGA som inte gillar bilderna,Men det finns FAKTISKT folk som ser det från ett annat håll??? Du visar ju själv att du provocerar MÅNGA???Ursprungligen postat av Rödingen Visa inläggJag har såna bilder,sen kan man ju vrida frågan så här MÅNGA gillar inte bilderna men sen finns det FAKTISKT folk som ser det från ett annat håll med så kan du förklara för mig vad som är RÄTT eller FEL då folk har olika syn att se på saker och ting. Jag gör vad jag vill med mina fångster, tex har jag gett bort mkt fisk till äldre människor som inte tar sig ut på isen för egen maskin längre. Tycker det smäller högre än att mata AKVARIEFISKAR med lax !
är det sportfiske..
Sen att vi har skiljda meniningar är väl mänskligt,annars vore det fred på jorden,ellerhur
.Sen ser jag garranterat på fisken på ett annat sätt än dig!
För mig är varje individ,vare sig fisk,eller annat levande värt att behandlas med respekt! Hade tex ett hett lakställe här nere där jag bor,där Jag fiskade själv för ca:20 år sedan..Då var det gått om stora lakar,och många!Så småningom så såg väl folk att man satt där,och det lockades ut mer och mer folk.Skillnaden var att dessa folk tyckte det var oerhört roligt att fylla isen med högvis med lakar..Idagsläget kanske vi får ett tjugotal på en hel säsong,med en topp på,OM MAN HAR TUR strax över tre kilo..Tänker ofta på hur det hade varit om folk hade skött sig
Tror nog att samma sak kommer att hända där du fiskar också,så småning om,kanske du klarar dig,men inte nästa generation.Har sett liknande med gäddfisket här nere..Naturligtvis är det fler faktorer som spelar in,men det är väl dumt att vara en av dem...
Ang.mina akvariefiskar,så är dem värda mycket för mig,och i och med att en av dem laxar som jag fick i sommras,inte klarade en tillbakasättning,(ville inte ha den laxen,det var öringen som lockade),så blev det över en bit,och mina malar har rätt att äta lax,dem med..Den kommentaren var bara dum,och inget annat...
Kommentera
-
Vad du tycker,kan jag inte lägga så mycket vikt vid,när du lägger in kommentarer som:WM I MENS,ELLER?Ursprungligen postat av g0wdn Visa inläggVad du och Janke mfl vid det här laget borde ha accepterat är att det finns människor med andra åsikter än era. Ni måste lära er att leva med detta, och inte bli provocerade. Det är er det är fel på om man kan provocera fram ett personangrepp eller mordhot mm.
mvh / g0wdn
Det säger det mesta om dig!
Kommentera
-
...så säger den mest provocerande och mest målinriktade aktören inom att söndra gemenskapen inom sidan - ska man skratta eller gråta?Ursprungligen postat av ScannerOm vi inte kan hålla ense inom gruppen kan vi aldrig stå på oss i andra sammanhang heller. Sportfiskare kan inte driva sportfiskefrågor om vi inte kan agera gemensamt.
Ni förstör bara så mycket med dessa kommentarer. Trist, tråkigt, onödigt, barnsligt, okunnigt, fånigt, oansvarigt, sandlådenivå m.m.
MVH Scanner
Och KG? - du stiger som en klar stjärna på min himmel...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ola Visa inläggOm ni som skrivit i tråden funderar på vad bergman skrev på första inlägget borde ni väl förstå att det var kommentarerna som kritiserades och inte bilderna.
Då kanske man kan anta att bergman som driver sidan gjort ett val att man får lägga upp vilka bilder man vill i en kategori som passar.
Hur kommer det sig då att ni (ni vet mycket väl vilka ni är) fortsätter med att spamma ner även den här tråden?
Och vart är definitionen sportfiske inskriven?
Det är väl en fiskesida?
Om detta inte är en sida av/för/med sportfiske/sportfiskare,Bergman..säg då till..Jag vill inte vara del av en sida som gynnar Husbehov/yrkesfisket!
Snälla ,Skriv att Ola har fel,när det gäller detta!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av janke Visa inläggOm detta inte är en sida av/för/med sportfiske/sportfiskare,Bergman..säg då till..Jag vill inte vara del av en sida som gynnar Husbehov/yrkesfisket!
Snälla ,Skriv att Ola har fel,när det gäller detta!!
instämmer
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag är kluven vart jag ska sitta på morgondagens premiär ismete tur. Ge gärna tips på vart ni hade satt...1 Foto
-
Kanal: Om Fiskesnack.com
2025-12-29, 19:08 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ch1skoo, 2025-10-20, 16:47
|
0 svar
155 visningar