Ursprungligen postat av KG?
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Inga personangrepp tack !
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Givetvis är det inte sportfiskets fel att torsken är borta, men inte har ett överdrivet upptagande av rovfisk en positiv effekt på beståndet. Det här var ju 30 år sen och då trodde nog de flesta att fiskresurserna var outtömliga. Men även idag finns det ju "sportfiskare" som vräker upp torsk i Öresund och menar att det är betydelselöst, nåt som jag är skeptisk till.Ursprungligen postat av Skitfiskaren Visa inläggIdag finns det som jag tror att du vet inte torsk vid Nåttarö. Jag tvivlar starkt på att du på allvar tror att anledningen till det är för att "Svenssonfiskare" fiskat slut på torsken. Att ens antyda det tycker jag är på gränsen till att vara rabiat. Om det nu är så att du faktiskt på riktigt värnar om våra vatten och dess fiskar så kan jag starkt rekommendera dig att prioritera orsakerna bakom utvecklingen. Att vi sportfiskare skulle vara bovarna i dramat är inte sant och det tror jag att du vet. Så snälla sluta framställa dig på ett så uppenbart missgynnande sett för dig själv!
Visst har du rätt, utvecklingen borde verkligen gått framåt på de 30år som gått!! Skitfiske på dig!
Ska man klaga på de verkliga bovarna (yrkesfiskarna) så gäller det även att hålla rent i egna led. Det är ganska uppenbart att fisket blivit sämre i skärgården sen -85 när det fria fisket infördes. Många bäckar små...
Kommentera
-
Tycker nog KG? och Rödingen kan ta resten av sin personangrepps diskusion över PM ist!
---------------------------------------------------
"Att få sitta i solen en vindstilla sommar eller vår morgon, med feederspön eller karpspön brevid sig, fågelkvitter i bakgrunden och nyligen nerslemmad avkrokningsmatta. Fiske blir inte mycket bättre än så!"
www.asff.nu
www.vastsvenskan.se
Kommentera
-
Sen finns det människor som "har rätt" och inte har förstått att ämnet som diskuteras är helt subjektivt vilket innebär att det inte nödvändigtvis finns något rätt eller fel.Ursprungligen postat av ruskis Visa inlägg"Det finns människor som aldrig kommer förstå,men värst är dom som fan inte VILL förstå"
Om Rödingen säger att han lägger upp en bild för att visa på lyckat fiskafänge varför kan ni inte tro honom. Även om han fått spydig kritik på liknande bilder förut innebär inte det att han tar åt sig. Ni som kritiserar kanske anser att era åsikter är så mycket värda att han borde göra det, isådana fall har ni höga tankar om er själva!
Problemet är fortfarande att det saknas förståelse för andras åsikter, tycke och smak.
Kommentera
-
Kan man inte ta allt över PM? Då slipper man ju hålla på och läsa forumet...Ursprungligen postat av Peter182 Visa inläggTycker nog KG? och Rödingen kan ta resten av sin personangrepps diskusion över PM ist!
Kommentera
-
Nu räcker det ... tråden har spårat ur helt så jag stänger den. Ta resten av det personliga käbblet via PM, mail eller telefon är ni snälla.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
|
100 svar
30 926 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg