Vad är galet med forumet nu för tiden? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är galet med forumet nu för tiden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg

    Här måste jag lägga in en liten protest; Rudan, och andra vitfiskar, kan med rätt utrustning vara ypperliga sportfiskar.

    Som matfisk duger den dock inte, det håller jag med om (jag har provat :-) )
    -----------------------------------------------------------------------------------

    Tack för den repliken TISO...
    När jag fiskade Ruda i Kyrksjön senast tror jag var något av åren 1949 - 1954, m.a.o. många liter vatten har runnit under våra broar sedan dess.....

    Att skriva om fiske började jag sporadiskt med i Amatörfiskenytt någon gång på 1950-talet...
    Mina artiklar om fiske efter Gädda, Gös och Öring lästes då bl.a. av professor Gunnar Svärdson på Sötvattenslaboratoriet i Drottningholm och Olle W. Nilsson hos FISKEFRÄMJANDET. FISKEFRÄMJANDET döptes efter några år om till FRITIDSFISKARNA och efter ganska många år till SPORTFISKARNA....

    Nothing is forever!

    Old Firehand
    Leif Engström

    http://www.trumman.com/fisketips.htm
    Senast ändrad av Old Firehand; 2020-03-01, 16:03.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

      Mina artiklar om fiske efter Gädda, Gös och Öring lästes då bl.a. av professor Gunnar Svärdson på Sötvattenslaboratoriet i Drottningholm och Olle W. Nilsson hos FISKEFRÄMJANDET. FISKEFRÄMJANDET döptes efter några år om till FRITIDSFISKARNA och efter ganska många år till SPORTFISKARNA....

      Nothing is forever!

      Old Firehand
      Leif Engström

      http://www.trumman.com/fisketips.htm
      Sötvattenslaboratoriet i Drottningholm är ett trevligt och intressant ställe, när jag var där på kurs i nätprovfiske för ett tiotal år sedan så kunde man gå omkring och titta i deras akvarium och i ett av dem simmade en mal på ett par kilo. Härliga minnen från sötvattenslaboratoriet, fast det var mindre roligt att träna på att ta sig upp i roddbåten med kläder och flytväst på

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

        [...] Ruda är varken matfisk eller sportfisk. Tacka vet jag Lax, Röding, Öring, Gädda och Gös...

        Old Firehand
        Leif Engström

        http://www.trumman.com/fisketips.htm
        Nja, nu måste jag ”ingripa” trots att vi är långt från trådens huvudfråga...

        Vad som är ”sportfisk” är en ytterst subjektiv fråga. Att lura en riktigt stor ruda kan vara minst lika svårt som att ta en gädda över 12 kg.

        Alla fiskar är ”sportfiskar” annars så finns det en uppsjö människor som skulle uteslutas från skaran ”sportfiskare” då de inte fiskar efter predatorer.

        Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2020-03-03, 00:10. Anledning: Syftningsfel deluxe åtgärdat...
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

        Kommentera


        • På sommarstället har vi en damm full med rudor och sutare, rudorna står ofta som i dvala i ytan och nappar inte på något medan sutarna är ganska lättfångade med majs som agn, nog är rudor en sport att lyckas fånga.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg

            Nja, nu måste jag ”ingripa” trots att vi är långt från trådens huvudfråga...

            Vad som är ”sportfisk” är en ytterst subjektiv fråga. Att lura en riktigt stor ruda kan vara minst lika svårt som att ta en gädda över 12 kg.

            Alla fiskar är ”sportfiskar” annars så finns det en uppsjö människor som skulle uteslutas från den skaran då de inte fiskar efter predatorer.

            Hej Magistern;

            Det är bra att du ingriper så att vi andra mindre vetande inte villar bort oss med en massa oväsentligheter...

            Huvudfrågan löd: Vad är galet med forumet nu för tiden?

            Old Firehand
            Leif Engström

            http://www.trumman.com/fisketips.htm

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg

              Här måste jag lägga in en liten protest; Rudan, och andra vitfiskar, kan med rätt utrustning vara ypperliga sportfiskar.

              Som matfisk duger den dock inte, det håller jag med om (jag har provat :-) )
              Hej TiSo;

              Grattis! På den repliken fick du 3 Gilla...

              Old Firehand
              Leif Engström

              http://www.trumman.com/fisketips.htm

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg

                Nja, nu måste jag ”ingripa” trots att vi är långt från trådens huvudfråga...

                Vad som är ”sportfisk” är en ytterst subjektiv fråga. Att lura en riktigt stor ruda kan vara minst lika svårt som att ta en gädda över 12 kg.

                Alla fiskar är ”sportfiskar” annars så finns det en uppsjö människor som skulle uteslutas från den skaran då de inte fiskar efter predatorer.

                Som plåster på såren får du se två skönheter på samma bild...
                Rachel Savicz tag-teamed with husband Adam on their first tiger muskie. Provided

                Kommentera


                • Old Firehand
                  Leif Engström

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

                    Hej Magistern;

                    Det är bra att du ingriper så att vi andra mindre vetande inte villar bort oss med en massa oväsentligheter...

                    Huvudfrågan löd: Vad är galet med forumet nu för tiden?

                    Old Firehand
                    Leif Engström

                    http://www.trumman.com/fisketips.htm
                    För att besvara huvudfrågan så blev mitt inlägg ett ypperligt exempel på att bristen på fungerande emojis gör inläggen lite torftiga ibland.

                    Dessutom bjöd jag på ett ordentligt syftningsfel... och bidrog till att det blev ännu mer galet med forumet...

                    En muskie skulle vara en dröm att fånga. Jag får väl öva lite mer på våra inhemska krokodiler.
                    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

                    Kommentera


                    • Har forumet blivit extremt segt senaste tiden? årsskiftet -> upplever jag på både mobila och stationära enheter en redig laddningstid vid varje besök..

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 405 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      15 svar
                      1 148 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                      7 svar
                      336 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...
                      X