Vad är galet med forumet nu för tiden? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är galet med forumet nu för tiden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    För min del är det inte teknikutmaningarna nya ägarna verkar ha som är värst. Så är det ibland med det tekniska.
    Det är attityden.
    Dom talar till forumet som politiker talar till ””folket””
    Ser till användarna som siffror, talar till forumsmedlemmarna och inte med individerna.
    Typiskt översitteri och högmod, i bästa fall ytligt och diplomatiskt.
    Ogenuint så det förslår. Lite som att det är tråkigt och bara ett nödvändigt ont att vara tvungna att hålla på med detta tjafset.
    Det kommer inte försvinna om samma ansvariga sitter vid rodret.
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

    -Okänd

    Kommentera


    • #22
      Det kan inte vara lätt att med endast 50 tjänstemän fördelat på tio kontor som dessutom gör ett överskott i kassan för en idiell förening på 929775 svenska kronor hinna med att leja ut driften på forumet till en konsult.

      59173961 kronor (Femtionio miljoner etthundrasjuttiotre tusen niohundra var summan av 2018 års intäkter men man får ju ha förståelse för att tjänstemännen måste få ut sin lön.

      Fyra av dessa tjänstemän är anställda för att arbeta med kommunikation och där under bör väl kanske webbsida och forum ingå kan jag tycka.

      Summa tillgångar uppgick till 48 293 578 svenska kronor vid årsbokslut 2018

      Jo, jag kan nog hålla med om att man borde lägga några kronor extra för att få ett forum för medlemmarna i världsklass....

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
        Det kan inte vara lätt att med endast 50 tjänstemän fördelat på tio kontor som dessutom gör ett överskott i kassan för en idiell förening på 929775 svenska kronor hinna med att leja ut driften på forumet till en konsult.

        59173961 kronor (Femtionio miljoner etthundrasjuttiotre tusen niohundra var summan av 2018 års intäkter men man får ju ha förståelse för att tjänstemännen måste få ut sin lön.

        Fyra av dessa tjänstemän är anställda för att arbeta med kommunikation och där under bör väl kanske webbsida och forum ingå kan jag tycka.

        Summa tillgångar uppgick till 48 293 578 svenska kronor vid årsbokslut 2018

        Jo, jag kan nog hålla med om att man borde lägga några kronor extra för att få ett forum för medlemmarna i världsklass....
        Väl sagt

        Kommentera


        • #24
          Hellre 50 miljoner på att lobba för vettig fiskepolitik än att lagra gammalt skit på ett forum, om du frågar mig.

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
            Hellre 50 miljoner på att lobba för vettig fiskepolitik än att lagra gammalt skit på ett forum, om du frågar mig.
            Nu handlar det ju inte bara om "gammalt skit på ett forum" utan om att lyssna lite på forumets användare och få till så forumets grundfunktioner faktiskt fungerar.

            Jag kunde inte ens se någon länk till forumet från sportfiskarnas webbsida vilket jag tycker är tråkigt. Om alla medlemmar fick nys om forumet kanske det kunde bli lite mer levande.

            Dessutom kostar det inte ens 929775 kronor vilket man hade i överskott att få grundfunktionerna på forumet att fungera felfritt.

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
              Hellre 50 miljoner på att lobba för vettig fiskepolitik än att lagra gammalt skit på ett forum, om du frågar mig.
              Din egendomliga åsikt grundar sig i att det faktiskt är så att lagringen av data på forumet är en stor del av kostnaden för att driva det, vilket du inte kan säga är fallet. Och varför tycker du att det är helt otänkbart som alternativ att de istället då använder 49 miljoner till lobbyverksamhet (inte för att det verkar hjälpa något extremt utan bara någon minimal förändring på små punkter) och sätter 1 miljon till att hyra in kompetent personal i ett år som kan göra forumet fungerande så som det var förr? Hatar du verkligen det här forumet så mycket att du vill att det inte ska fungera som ett forum MÅSTE göra? Vad fick dig att bli medlem här?

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                Jag kunde inte ens se någon länk till forumet från sportfiskarnas webbsida vilket jag tycker är tråkigt. Om alla medlemmar fick nys om forumet kanske det kunde bli lite mer levande.
                Det har du fan rätt i, jag hittar inte heller någon länk när jag skummar igenom sidan.
                Jag tycker fortfarande att det är ofattbart att inte ett knyst har skrivits av någon på varken fiskejournalen eller fisheco om detta, är de rädda att stöta sig med organisationen Sportfiskarna måhända? De brukar försöka vara så diplomatiska och krasst uttryckt mesiga när det gäller att kritisera handlare och svenska fritidsfiskeorganisationer som inte sköter sig.

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg

                  Din egendomliga åsikt grundar sig i att det faktiskt är så att lagringen av data på forumet är en stor del av kostnaden för att driva det, vilket du inte kan säga är fallet. Och varför tycker du att det är helt otänkbart som alternativ att de istället då använder 49 miljoner till lobbyverksamhet (inte för att det verkar hjälpa något extremt utan bara någon minimal förändring på små punkter) och sätter 1 miljon till att hyra in kompetent personal i ett år som kan göra forumet fungerande så som det var förr? Hatar du verkligen det här forumet så mycket att du vill att det inte ska fungera som ett forum MÅSTE göra? Vad fick dig att bli medlem här?
                  Om det är ett absolut krav från din sida att (gratis) kunna läsa allt som någonsin skrivits får du väl kontakta admin, själv har jag inte sådana krav och tycker det är trams att förvänta sig det av denna gratistjänst.

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

                    Om det är ett absolut krav från din sida att (gratis) kunna läsa allt som någonsin skrivits får du väl kontakta admin, själv har jag inte sådana krav och tycker det är trams att förvänta sig det av denna gratistjänst.
                    Finns inget som är gratis, Sportfiskarna drar in pengar på annonserna här på FS, dessa pengar åker i slutändan konsumenterna på att betala när dom handlar fiskeprylar i butikerna som annonserar.

                    Kommentera


                    • #30
                      Sportfiskarna.se Sportfiskarna.se



                      Är det mer en fråga om systemfel så hoppas jag Sportfiskarna tar tag i det snarast.[/QUOTE] Fiskeförbudet i Fyrisån följs inte!

                      Sedan förra året är det fiskeförbud i delar av Fyrisån för att skydda den rödlistade fisken aspen. Men det verkar inte alla följa.



                      I Fyrisån i centrala Uppsala finns den rödlistade fisken aspen. För att rädda fisken har kommunen förbjudit fiske på en del i ån där asparna ofta simmar...

                      Läs mer här -> SR




                      Old Firehand
                      Leif Engström
                      Senast ändrad av Old Firehand; 2019-07-31, 15:41.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                      12 svar
                      1 405 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                      15 svar
                      1 145 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                      7 svar
                      336 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...
                      X