Läckta lösenord! igen?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Läckta lösenord! igen?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Läckta lösenord! igen?!

    Fick detta från säkerhetsavd på mitt företag, Såg även att det spammats froiskt idag igen och mitt lösen har tydligen använts iallafall.
    Nu är det bytt och alla andra kanske ska se över sina lösenord också

    En fråga som någon kanske kan svara på är hur man raderar sin profil helt? Hittar inget om det


    Your professional email & password have been found on a leaked database from www.fiskesnack.com.



    Detection Date : 2020-05-26

    Source : Leak sharing platfom

    Status : Available OnLine (last checked 2020/05/20)



  • #2
    Tack för heads up

    Det ser inte ut att vara möjligt. Bästa är nog att skriva till en admin

    Edit:

    Gå till kontakta oss - Kontofrågor (Namnbyten, radering etc)

    Kommentera


    • #3
      Ja dom lär nog svara....
      Tack för hjälp dock
      Senast ändrad av AKEN79; 2020-06-02, 14:30.

      Kommentera


      • #4
        Verkar inte finnas tid för något numera när det gäller FS :-( fast att folk varit Permitterade och haft massor med tid för att fixa här inne så är det ingen Prio tydligen.
        Bergman måste gråta över att hans verk och skötebarn fullständigt kollapsar :-(

        Jag tänker inte byta lösenord igen. Vill någon sno mitt komto, varsegod. Jag börjar tröttna på detta nu :-(
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
          Verkar inte finnas tid för något numera när det gäller FS :-( fast att folk varit Permitterade och haft massor med tid för att fixa här inne så är det ingen Prio tydligen.
          Bergman måste gråta över att hans verk och skötebarn fullständigt kollapsar :-(

          Jag tänker inte byta lösenord igen. Vill någon sno mitt komto, varsegod. Jag börjar tröttna på detta nu :-(
          Nä det verkar inte vara säkerheeten i första rummet
          Och det har ju onekligen ökat med spammet

          Kommentera


          • #6
            Nä, och våra stackars Moderatorer kan vi inte gnälla på, för dom får inte dom befogenheter och verktygen dom behöver för att få bort detta :-( dom gör så gott dom kan, teor iofs att det bara är 1 eller 2 just nu :-(
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

            Kommentera


            • #7
              Det verkar inte vara ett nytt intrång. Möjligen samma inkräktare som laddat upp databasen igen på ny sida. Dessa sidor stängs regelbundet ner av myndigheterna. Programvaran är uppdaterad av vBulletin sedan förra intrånget. Om lösenorden bytts ut ska de inte kommit i orätta händer igen.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Sportfiskarna Admin Visa inlägg
                Det verkar inte vara ett nytt intrång. Möjligen samma inkräktare som laddat upp databasen igen på ny sida. Dessa sidor stängs regelbundet ner av myndigheterna. Programvaran är uppdaterad av vBulletin sedan förra intrånget. Om lösenorden bytts ut ska de inte kommit i orätta händer igen.
                Hur går det med sökfunktionen?

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Sportfiskarna Admin Visa inlägg
                  Det verkar inte vara ett nytt intrång. Möjligen samma inkräktare som laddat upp databasen igen på ny sida. Dessa sidor stängs regelbundet ner av myndigheterna. Programvaran är uppdaterad av vBulletin sedan förra intrånget. Om lösenorden bytts ut ska de inte kommit i orätta händer igen.
                  Jag kollade runt lite (jag jobbar med it-säkerhet) tidigare idag och kunde också konstatera att det är gammal skåpmat från förra året (oktober) men orkade inte skriva nånting om det då.

                  Att byta lösenord då och då är ändå inte fel och ha inte samma lösenord på flera sidor... använd en lösenordshanterare med flerfaktorsautentisiering ifall ni glömmer. Absolut inte samma lösenord till mailen man registrerar sitt medlemskap med någonstans. Använd löjligt långa lösenord...

                  Ha kul!

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                  12 svar
                  1 405 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Xerup
                  av Xerup
                   
                  Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
                  15 svar
                  1 145 visningar
                  2 gillar
                  Senaste inlägg Xerup
                  av Xerup
                   
                  Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
                  7 svar
                  336 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg Sundström76  
                  Arbetar...
                  X