Fiskesnack´s kostnader - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnack´s kostnader

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Bergman:

skulle det inte vara smidigare med ett webhotell ?? frågan e hur stor plats tar fiskesnack ? hur stor data transport sker varje månad ? jag har ett antal konton på vissa webhotell och kanske har något över som jag kan dela med mig av. dessa ligger oftast på väldigt bra uppkoppling med starka servers, ja självklart e det php och mysql.

du vet att dom flesta forum får man anv gratis om man låter länk till tillverkaren finnas kvar .. jag har samma forum som du har här på en annan site och där kostar det mig int ett öra= en besparing e ju aldrig fel.

//Coffe

BTW bergman väntar fortfarande på det där mailet DS
    Har inte gjort någon fiske site å varför göra en när fiskesnack.com finns.

annars gör jag

exhale.se
    hangover.exhale.se

( 2 olika site´s )

Kommentera

Coffe, har två alternativ som är riktigt bra för tillfället och antagligen så kommer sidan bli avsevärt mycket snabbare när vi väl kan genomföra serverbytet.

Bandbredden som går åt nu ligger runt 1-2Gb data per dag med högre toppar när någon film läggs upp.

Ang forumet så finns det en "Light"-version av vBulletin som är gratis men den saknar funktionalitet som jag vill ha och då måste man betala. Vill inte byta forumsmotor heller då jag är grymt nöjd med denna. Det är ju småpengar det handlar om så jag tycker vi kör vidare som det är.

Sorry ang mailet men jag funderar på hur allt ska se ut. Så fort jag klurat ut hur det borde se ut så ska jag skicka förslaget. Frågan är hur mycket detaljer vi kan ha med ... kan bli riktigt ballt om man kan få in diagram och grejer. Vet inte hur mycket tid du är villig att lägga på det hela heller.
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Det alternativet som Coffe har föreslagit är det bästa, tycker jag. Men då kanske krävs att det är flera som hjälper till. En kanske blir för lite.

Det skulle vara underbart! Och då skulle jag kunna tänka mig att acceptera reklam men i gengäld att få ett snabb forum hela tiden. Deras linor är mkt snabba och deras servar likadan.

Webhotell har min fru på jobbet och det är suveränt. De är ett konsult bolag och är på resande fot hela tiden. De har inte tid med underhåll av servern och sånt. Allt går mycket smidig.
        Senast ändrad av CDan; 2003-10-20, 11:07.
        Tight lines!
        CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Bergman:

Ja du nu när man inte kanfiska så mycket så har jag tid ver du vet progga e ju oxå min hobby så när mailet e klart å får vi se men det borde inte vara några problem. och paintball året börjar ju lite imot sitt slut oxå så det e bara lungt just nu
          Har inte gjort någon fiske site å varför göra en när fiskesnack.com finns.

annars gör jag

exhale.se
          hangover.exhale.se

( 2 olika site´s )

Kommentera

Originally posted by Bergman

Så fort jag klurat ut hur det borde se ut så ska jag skicka förslaget. Frågan är hur mycket detaljer vi kan ha med ... kan bli riktigt ballt om man kan få in diagram och grejer. Vet inte hur mycket tid du är villig att lägga på det hela heller.

Var det här statistiken där man kunde anmäla fisk till?

Faktorer skulle kunna vara:
            Vikt
            Bete
            Väder
            Vindriktning
            Vindstyrka
            Lufttemp
            Vattentemp
            Vattentillstånd
            Plats
            Datum & Tid
            Metod
            Fångstman
            C & R
            Bild
            Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Bergman:Säg bara till när det är dax att öppna plånboken och sponsra igen =)

Kommentera

man behöver inte alls ett script för att få bort popupen.. gå in på dot.tk, logga in.. tryck Dot TK Linker Promo och välj rätt domän.. markera no banner vilket resulterar i att ingen popup med en banner kommer upp... ex www.ozzan.tk

Kommentera

Mr B du vet att ja e en fattig student men skriv upp mig på minst en femhundring när de e dax...
                  [FONT=Franklin Gothic Medium]José Cuervo & en kall Corona med en lime[/FONT]

Kommentera

Ska väl också kunna få en slant över....
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    94 svar
                    29 213 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    13 svar
                    1 532 visningar
                    0 gillar