Engelska? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Engelska?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Engelska?

Forumet växer och verkar frodas.

Mestadels är det god stämning och här finns ett genuint intresse och väldigt mycket kunnande. Det är roligt att plöja runt här, ja beroende framkallande rent av.

Kanske man skulle utöka med en engelsk tråd för gäster utifrån.

Så att de kan fråga och prata litet om svenskt fiske och metoder här.

Jag har ingen aning om det skulle vara en god ide men ville iallafall väcka tanken.

Jag funderar och funderar men förstår ej varför vissa ibland skriver på engelska och ibland på svenska.

Jag kommer inte på någon just nu men är det nån som blandar språken i sina inlägg vore jag väldans glad att få en förklaring så att jag förstår.

Förstå mig rätt nu, det gör mig inget man lär sig lite mer engelska bara.

Men en tanke som jag tror att kan vara bra för alla som ska någonstans. Man bör försöka att ta seden dit man kommer.
    Ola

Kommentera

Därför att de som gör det kanske addreserar sitt inlägg till en person som kan bättre engelska än svenska?
      Som autograf eller?

Kommentera

Mja det kan jag nog förklara.

Jag jobbar på universitet, då är det vanligt med folk som kan svenska sisådär bra efter några få år i Sverige. Det fungerar ofta bra att prata till dem på svenska och få låta dem svara på engelska. Eftersom det oftast är enklare att förså än att formulera på ett ovant språk. Detta medan de exponeras för och lär sig det lilla och udda språket svenska. (Som av ca 5000 i världen kommer på ca 20:e plats.. )

Så jag kan nog komma att vara skyldig till att blanda språk, det får jag göra hela dagarna.

However, mitt förslag var mer tänkt för ev. internationellt indroppande besökare. Så att de kan ställa frågor utan att känna sig malplacerade.

Kanske man kan göra litet reklam för lokal fisketurism etc. Aktiva utövare kan mer och har mer trovärdighet än aldrig så många reklam skrifter.

Kommentera

vad jag vet så finns det två personer här på forumet som inte är så bra på att skriva svenska eftersom dom kommer från utlandet. den ena är william och den andra är carpoholic. därför skriver dom på engelska. men båda förstår svenska så man behöver inte sitta och slita allt hår av sig för att kunna formulera sig, det går nog lika bra att svara på svenska. det gör jag iaf.
          Bajen forever!

Kommentera

Kalasbra, Nu har jag fått lite förklaringar.
            Esobus, ditt förslag tycker jag låter väldans bra.
            Ola

Kommentera

Originally posted by korten
              vad jag vet så finns det två personer här på forumet som inte är så bra på att skriva svenska eftersom dom kommer från utlandet. den ena är william och den andra är carpoholic. därför skriver dom på engelska. men båda förstår svenska så man behöver inte sitta och slita allt hår av sig för att kunna formulera sig, det går nog lika bra att svara på svenska. det gör jag iaf.

Thank you Korten!!!! you made my point for me!! Im sorry if it upsets some guys me only writing in English...

William....
              I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

no u dont upset anyone. of couse not but i have been wondering though, you seem to understand swedish fine....how come u write in english?
                my precious....

Kommentera

There is no issue. (Or perhaps, there should be none.)

Dessutom var det inte detta som denna 'tråden' handlade om.

Jag föreslog en ännu mer internationell gäst hörna. Både 'Carp' och 'Will' är ju en del av forumet och klarar sig på den svenska delen. Jag menar inte att någon skulle skickas dit!

Men ponera att Mauritzio Denaro läser om gädd fiske i norden och vill prova på. Eller att Brehon Laurent från New England vill testa röding fiske etc..

Kommentera

I speak swedish like a 3 year old child, how can people take me seriously? There are certain points i like to get across, but can only do it in English. It is not ignorance, i just want to make sure that it is correct what i say. I have always saidthat, IF YOU GO TO SOMEONE ELSES COUNTRY, YOU LEARN THE LANGUAGE!!!! Its only polite!!!! I have heard of "flygtinger" that have been here for 25 years and CANNOT speak Swedish, that is disgusting and very insulting to the Swedish people!!!!!!!! When in Rome, do as the Romans!!! (so the saying goes)
                    It's Better to have it & not need it, than need it and not have it!

God has DELKIMS & a 42" Landing Net!

www.screamingdelkims.com

Excalibur Leads

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2017-12-05, 20:19
                    94 svar
                    29 244 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
                    13 svar
                    1 552 visningar
                    0 gillar