baitboat pondskater orca - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

baitboat pondskater orca

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ojojoj

Är det inte bättre att skaffa en lite större båt så att man kan tråla, dammsuga hela sjön
    Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Kan också tillägga:

Baitboats används inte alltid bara till karpfiske, utan även till att lägga ut deadbait-tackel för gädda. Dels är de inte lika lätta att placera ut, och dels går de inte att kasta lika långt.

Kommentera

Tycker båt hysterin och baitboats och sådant gör att karpfisket förlorar sin charm lite. Det ska inte alltid vara lätt....
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Gutbucket Visa inlägg
          Tycker båt hysterin och baitboats och sådant gör att karpfisket förlorar sin charm lite. Det ska inte alltid vara lätt....
          Det håller jag med om. Det blir ju också så att det fiskas onödigt långt ut. Dock skall man inte racka ner på alla som använder det.

http://www.svensktmete.se/art.php?postID=31 här används en bl.a.
          Senast ändrad av Guest; 2008-03-03, 21:14.

Kommentera

Det behöver inte alltid vara lättare bara för att man anväder en båt, fisket som sker nere på kontinenten där man ror ut linan tills den tar slut i hård blåst och ösregn en kolsvart natt är nog inte helt enkelt.
            Men kan hålla med dig när vissa knappt kan kasta ut sina tackel utan måste droppa dom oavsett vilken situation dom fiskar i då känns det som det gått lite för långt. Särskilt här i sverige där det inte direkt är alla vatten där man behöver en gummitbåt/baitboat utan klarar sig väldigt bra med ett markörspö för att hitta olika "spots" och kan sedan använd en spodd eller cobra för att få ut mäsket.....

Kommentera

Häftigt

Ja har ju förvisso inte fiskat mycket karp men ja tycket det verkar Ballt!!
              Nu har ja satt mej i klistret. Tagit mej tak över huvet. Gått ut på farlig is!

Kommentera

Ursprungligen postat av Unconditional Hunter Visa inlägg
                Ja har ju förvisso inte fiskat mycket karp men ja tycket det verkar Ballt!!
                Nog är det coolt alltid, men lite onödigt, anser jag, det ska ju vara en utmaning, då ska man inte använda sig av "leksaker"

Kommentera

Allt beror ju på hur du bedriver ditt fiske. Att som nybörjare köpa en baitboat vore ju ren idioti, när man har full kontroll över sin utrustning kan man börja tänka på att köpa en bait boat. Och har man full kontroll på sina grejer så behöver man inte en bait boat så då var detta problem löst.
                  Nej men om vi ska bara seriösa så kan jag förstå folk som köper en baitboat. Fiskar man ofta långt ut så man inte når med spoddning och om man inte har tillgång till båt så är det ju en lösning. Men ja, tycker prylhysterin kring karpfiske redan är löjlig som den är. Men med lite tur kanske det släpps en baitboat carry-all camoväska som man kan investera i när man ändå är i farten.

Kommentera

leksaker

Ursprungligen postat av christian Visa inlägg
                    Allt beror ju på hur du bedriver ditt fiske. Att som nybörjare köpa en baitboat vore ju ren idioti, när man har full kontroll över sin utrustning kan man börja tänka på att köpa en bait boat. Och har man full kontroll på sina grejer så behöver man inte en bait boat så då var detta problem löst.
                    Nej men om vi ska bara seriösa så kan jag förstå folk som köper en baitboat. Fiskar man ofta långt ut så man inte når med spoddning och om man inte har tillgång till båt så är det ju en lösning. Men ja, tycker prylhysterin kring karpfiske redan är löjlig som den är. Men med lite tur kanske det släpps en baitboat carry-all camoväska som man kan investera i när man ändå är i farten.
                    det är faktisk kul med leksaker löjligt eller ej är ju upp till var och en.Äger en baitboat ...helt onödigt men jättekul (om det nu är tillåtet att det är det) Använder den mycket sällan men att kunna vid vissa tillfällen(väldigt ovanligt) men ändå kunna fiska just "där" förhöjer min fiskeupplevelse enormt. Andra fiskare behöver ju inte dela min uppfattning....det räcker ju faktiskt att jag gör det

Kommentera

Finns redan en "camobaitboatsväska"

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
                      12 svar
                      614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85
                      av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
                      9 svar
                      468 visningar