Fan vad alla skriver dåligt här. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fan vad alla skriver dåligt här.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fan vad alla skriver dåligt här.

Allvarligt talat, är det ingen som skriver på den här sidan som har gått i skolan? Särskrivningar, "det" skrivs som "de" (vilket uttalas dom). För att inte tala om avsaknaden av punkter och kommatering. Helt värdelösa är ni, förutom 5-10 personer. Till dessa hör exempelvis PA, Jenk och snubben med mustasch.

Tack för mig.

men du förstår antagligen fortfarande vad folk menar eller hur?.

jag kan också ha problem med att folk skriver i talspråk eller dialektalt, men så länge jag förstår vad folk menar så funkar det bra för mig.

du får inte vara så hård.

Kommentera

jag har ingen mustasch!
      achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
      \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
        jag har ingen mustasch!
        det måste ju betyda att du inte gått i skolan då

Kommentera

Ursprungligen postat av Tor
          Allvarligt talat, är det ingen som skriver på den här sidan som har gått i skolan? Särskrivningar, "det" skrivs som "de" (vilket uttalas dom). För att inte tala om avsaknaden av punkter och kommatering. Helt värdelösa är ni, förutom 5-10 personer. Till dessa hör exempelvis PA, Jenk och snubben med mustasch.

Tack för mig.
          Så länge jag förstår vad personen i fråga menar så bryr jag mig inte, men om man gör som kenta gör ibland; skriver för fort i upphetsningen så att vissa stycken blir helt oläsliga, då kanske man ska ta och korrekturläsa en gång
          Som autograf eller?

Kommentera

Hehe, detta är en fiskesite och ingen svensklärarplats men kul att du hittade hit ändå.
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Men en snabb koll av vad man skrivit skulle nog inte skada, brukar själv ofta missa stavfel. Har dock gått i skolan i över 17 år så visst borde jag kunna stava men missar likväl många enkla fel.

Tight lines!

Kommentera

haha kan iaf hålla med om att kenta bör ta ett andetag mellan varje skriven bokstav. Inget illa menat kenta men ibland kan man ta sig en funderare när man läser dina fiskerapporter och även några skratt här och var
                bottennapp är bättre än inget napp!!

Kommentera

Jag får nog skylla på mitt utländska ursprung Thor.. :P

Kommentera

Ursprungligen postat av Tor

Tack för mig.
                    Jag tycker inte det är något att haka upp sig på om vissa meningar falerar och har personligen inget emot att bli rättad utan förutsätter snarare att någon gör det för att undvika att ytterligare misstag av samma natur förpestar den omgivning som det här forumet annars så fint balanserar att man knappast kan tro att skavanker och dess ytterligheter har en plats bland de lärde få vilka bemästrar ordets gåva till fulländning medan pöbeln stilla ser på när läromästarna har uppvisning i hantering av skrivspråkets alla finurligheter för att sedan själva ge sig i kast med en uppgift de ej klarar av att hantera trots studerande av de skrifter som tidigare så tydligt presenterats för dem i en form som borde inte bara tilltala utan även göra dem hängivna åt uppgiften och därmed än mer beslutsamma att lyckas komponera sina texter utan det minsta fel till övermaktens tillrop om sen men ändock med bravur genomförd nedknappning av de senaste tankarna fullmatade sprängfyllda av en dignintet som tidigare inte gick att skåda då missöden i textutformningen begränsat möjligheterna att uppnå en högre grad på den skala som här nämdes för att beskriva de problem man kan få då radernas komposition och felfrekvens gör läsaren tveksam till vikten av den tidigares skrivna ord fastän han själv inte klarar att hålla sig från 300-raderstexter utfyllda till bredden på ett sådant sätt att några stavfel i den förres notis ter sig oviktiga för läsbarheten vid en direkt jämförelse de två emellan.

//K
                    BJ@

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    12 svar
                    1 407 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    259 svar
                    86 210 visningar
                    0 gillar