akvarie expert? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

akvarie expert?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Nito Visa inlägg
    låt bara inte hårdheten gå ner FÖR mycket, då kan PH tokdroppa över en natt om det vill sig illa
    nä det är lungt. håller koll på det med ekbarks extrakt. man sänker bara lite åt gången också 24 timmar mellan doseringarna. med ph test imellan. ska ge en sänkning till i morgon. sen får det stå en vecka innan jag gör mer så det inte blir för hastiga variationer.

Kommentera

Ursprungligen postat av Höstrusk Visa inlägg
      Jag hade en del diskus och riktigt känsliga Apistogrammor för ett par år sedan med framgång.

Skit i extrakt och annat trams. Köp ett par torvblock på Plantagen eller någon annan trädgårdsbutik. Kostar inte många tior och ger mycekt mer effekt. Antingen skär du tunna skivor som du lägger under sanden i karet(och sten ovanpå så de inte lyfter sanden om du har tunnt med sand) eller så tar du en större dunk eller balja som du öser ner ett block i och låter sura ner vatten som du använder till att byta i karet med.
      får ta o fixa det i morgon. ph värdet svarar inte alls på ekbarks extraktete. men grumlar det inte upp vattnet om man lägger det under grusen?

hur blir det om man gör det i en spann o häller i. behöver man filtrera de innan?

Kommentera

Jag gjorde det ända rätta och skaffa osmos anläggning. dom får man nästan gratis i danmark
        sen hoppade precis diskusarna ifrån mitt 200 liter till mitt rent nya 720 kar
        Click image for larger version

Name:	PICT0201.JPG
Views:	1
Size:	971,5 KB
ID:	1764883
        Click image for larger version

Name:	PICT0200.JPG
Views:	1
Size:	934,1 KB
ID:	1764884

Kommentera

problemet du kommer få brottas med hela tiden är att när du gör vattenbyte så poppar det upp direkt igen, och det blir ett evigt jojjande med dina värden.

Kommentera

problemet du kommer få brottas med hela tiden är att när du gör vattenbyte så poppar det upp direkt igen, och det blir ett evigt jojjande med dina värden.
            nädå jag har stenkoll nu på vad jag gör. jag förbereder osmos vattnet i en regn vatten tunna. som jag förbereder med salter och mineraler och filtrerar över torv granulat. och jag använder endast osmos vatten till vattenbyte. inget vanligt kranvatten, då är jag tillbaka på ruta ett
            vattnet håller PH 6.5 KH0 GH1 och konduktivitet på 150 us när det åker i karet.
            sen när det är vattenbyte bara pumpar jag över det med ett power head. fungerar helt perfekt. och får kanon värden

Kommentera

har du skaffat ett osmos filter har du tagit verkligen rätt väg, röjer undan alla problem

Kommentera

har du skaffat ett osmos filter har du tagit verkligen rätt väg, röjer undan alla problem
                ja jag köpte ett sånt. 593 kr sek för ett som producerar 380 liter om dagen, nästan grattis i danmark

Kommentera

fan vad dom gått ner, jag betalade 1995:- för mitt för inte allt för många år sedan då jag hade saltvattensburkar

Kommentera

fan vad dom gått ner, jag betalade 1995:- för mitt för inte allt för många år sedan då jag hade saltvattensburkar
                    i sverige kostar dom 5-6 gånger mer än danmark. snacka me han dansken som har affären han tycker det är helt sjuka priser i sverige. det är samma grejer. samma filter insatser och sånt

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    11 svar
                    1 439 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    259 svar
                    87 930 visningar
                    0 gillar