Digitalkamera. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Digitalkamera.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

De flesta kameror klararmer än vad man tror, min drygt 2 år gamla Canon G3 har både varit utsatt för söt- som saltvatten, inga problem än.

Nikke ditt val är nog riktigt bra, hade jag inte redan haft min kamera och hade under 4000-5000 kr så hade jag köpt en 95:a.
    sigpic

Kommentera

Jag skaffade mig en OLYMPUS C-765 Ultra Zoom för ett tag sen, jag är riktigt nöjd med den.
      gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

digital kamera

Jag har en Canon Powershot S1 på 3,2 mp 10x optik. En kanon kamera har förstorat bilder upp till A3 utan problem. den stora spännvidden på zoomen (38-380 mm) gör att man kan fotografera djur på lite avstånd men ändå få en bra bild. Inbyggd skakskydd så om man drarrar till något så blir bilden iallafall skarp.
        Tumlaren
        trolling är livet

Kommentera

Canon, det känns tryggt...

Har en Canon IXUS400 duger gott till mej. Men men skulle va kul med lite mer optisk zoom.
          I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Ursprungligen postat av Sturgeon
            De flesta kameror klararmer än vad man tror, min drygt 2 år gamla Canon G3 har både varit utsatt för söt- som saltvatten, inga problem än.

Nikke ditt val är nog riktigt bra, hade jag inte redan haft min kamera och hade under 4000-5000 kr så hade jag köpt en 95:a.
            Letar efter en digitalkamera som tål att tappas utsidan båtrelingen!
            -:- ställer in sig själv perfekt.
            -:- hittar stjärnmodellen bland gäddmadamerna.
            -:- infogar bilderna direkt i Fiskesnacksalbum
            med bara 5:or som betyg.
            -:- som kostar ungefär som en fladenconrad.
            Någon som kan rekommendera en kamera enligt ovanstående önskemål?

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
              Tänkte slå för en bra digital kamera som jag köpt. Det är en Olympus 400. Pris 2995 kr. Fick tips om att kommit bäst i en tidning och fått en utmärkelse. Är anpassad för att vara ute där det kan bli blaskigt. Linsen skyddas på ett fiffigt sett. Kameran är på 4 milj, pixles. Har det mesta en digital kamera behöver. Är lagom stor och inte klumpig. Laddare ingår som exempel. För det gör det inte på alla. Såg på tv-programmet Plus om digital kameror. Över 4 milj, pixles var helt onödigt. Var bara en försäljnings grej att lura kunder med enligt det proffs som var med i programmet.
              Jag har också en Mju 400 och är mycket nöjd med den. Väderskyddat kamerahus känns tryggt när man fiskar i ruskväder.
              Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Skaffade en likadan Olympus, men modellen senare M 410. Samma pris. (2995 spänn). Väderskyddad och tar bra bilder. Helnöjd.

Nu åker Samsungen 2 M undan.

Kommentera

En kamera med minst 10x o-zoom, > 3mp, vattentät och snabb serietagning, då blir alltid nån bild bra .. de vore någe .
                  Nån som hittat någe dylikt ?
                  Sitter med en Fujifilm S5000. Men skulle gärna ha en snabbare kamera vid någe mörkare ljusförhållanden.

Kommentera

Ursprungligen postat av SpYke
                    En kamera med minst 10x o-zoom, > 3mp, vattentät och snabb serietagning, då blir alltid nån bild bra .. de vore någe .
                    Nån som hittat någe dylikt ?
                    Sitter med en Fujifilm S5000. Men skulle gärna ha en snabbare kamera vid någe mörkare ljusförhållanden.
                    Vad jag vet så finns det inte någon kompaktkamera med 10 x zoom och snabbare bildsekvenstagning än fuji s5000 3 bilder per sekund och 3 sparade bilder!
                    Men tänk på att fokusera manuellt innan du börjar att plåta. Annars får du en lång fördröjning innan bilderna börjar tas, medans autofokusen håller på att letar.
                    Vill du ha en kompaktkamera med hög ljuskänslighet är det canon powershot G6 som gäller. Den spöar alla andra kompakter. Men har bara 3x zoom. Lång zoom och hög ljudkänslighet går inte att få tag på. Det är oerhört svårt och dyrt att tillverka.
                    Vill du ha bägge delarna så är det en Canon Eos 20D som tar 5 bilder per sekund och ett bra objektiv till den. Men då får man slanta upp 25000.
                    !!!!!

Kommentera

Ok . jag får nog ha kvar min fuji, och försöka lära mig de med manuell fokus.
                      Tycker ibland att det finns lite väl mycke knappar och rattar på den , men det är bara att ta fram bruksen och börja läsa då

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                      11 svar
                      1 440 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      259 svar
                      88 067 visningar
                      0 gillar