Trotsade regnet igår och begav mig till sjön för fiske.
Upptäckte att en av mina favorit bomber 16 sjönk så jag kollad in wobblern lite… jodå det var hål i den efter den senaste fisketuren.
Just den wobbler har alltid varit lite annorlunda mot de övriga och liksom flutit med skallen uppåt och baken velat mot botten.
Väl hemma upptäcker jag att det inte bara är vatten i den utan även kvicksilver!
Jodå helt säkert, det är flytande silverfärgat kvicksilver.
Små små kulor trillar ur det uppborrade hålet och de sugs ihop med varandra och fastnar inte på ett vanligt papper.
Wobblern har jag köpt på Tradera så den är begagnad, så vad tidigare ägare haft för sig har jag ingen aning om.
Är detta en moddning eller nåt annat?
Känns ganska avancerat att modda med kvicksilver men det passar liksom inte på fiskegrejer tycker jag.
Någon som vet nåt?
Upptäckte att en av mina favorit bomber 16 sjönk så jag kollad in wobblern lite… jodå det var hål i den efter den senaste fisketuren.
Just den wobbler har alltid varit lite annorlunda mot de övriga och liksom flutit med skallen uppåt och baken velat mot botten.
Väl hemma upptäcker jag att det inte bara är vatten i den utan även kvicksilver!
Jodå helt säkert, det är flytande silverfärgat kvicksilver.
Små små kulor trillar ur det uppborrade hålet och de sugs ihop med varandra och fastnar inte på ett vanligt papper.
Wobblern har jag köpt på Tradera så den är begagnad, så vad tidigare ägare haft för sig har jag ingen aning om.
Är detta en moddning eller nåt annat?
Känns ganska avancerat att modda med kvicksilver men det passar liksom inte på fiskegrejer tycker jag.
Någon som vet nåt?
Mailade nissen som trade-at och han menar att det var nån specialvariant från nån tävling. Skulle inte sälja såna mer men det verkar nog inte så.... Det visar sig att alla dessa moddade har ett borrhål på nån millimeter i skallen. Troligtvis har man injicerat kvicksilvret där. Släng skiten i en batteriholk vetja och känn dig blåst.
Så var den saken utredd också min odelade wobbler är alltså en specialwobbler för tävling !!... jösses så mallig man blir
Kommentera