Kamera! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kamera!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av kal_erixon Visa inlägg
    är det så verkligen då? om man är intresserad av något mer än "partybilder" men ändå inte vill slänga ut 20k på kamerautrustning de första man gör måste de ju va bättre att köpa en systemkamera. jag inbillar mig att de lönar sig i längden om man har tänkt att fortsätta fota.

de skrivs ofta att Mpix inte är de enda man ska stirra sig blind på och då undrar jag, vad ska man mer ta hänsyn till? alla som sitter på nå nyttig info kan ge den här om dom inte redan gjort de :P
    Problemet är att digitalkamerorna inte har landat riktigt när det gäller utveckling. Jag tror att det är vettigt att börja med en kompakt men inte slimmad kamera som ger dig möjlighet att jobba lite med inställningar samtidigt som du kan ställa in den på auto och bara klicka.Digitalkamerorna rasar i pris hela tiden och det är svårt att säga hur snart en modell kan anses vara värd att sälja efter två år. Jag köpte min kamera för ett år sen och nu när jag börjat spana igen så är jag redan rätt borta trots att jag lade ner ett riktigt grundligt jobb för att inte bli besviken vilket jag inte heller blev, den här kameran kommer att hänga med även om jag köper en mer avancerad.

Vad folk ofta glömmer när det gäller digitalkameror är optiken, är du osäker så satsa på ett välbekant märke. Ang. mpix så tar många mpix mycket utrymme på kortet o kan faktiskt göra bilden sämre (för många punkter som uppfattar för mycket ljus skapar brus etc,kolla test för bättre info). Hastighet, slutartid, förmåga att hantera höga ISO-värden utan brus är också viktigt för oss som ofta fotar utomhus där ljuset inte går att påverka så mycket.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
    11 svar
    1 440 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Mathias 70  
    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
    259 svar
    88 121 visningar
    0 gillar