Kamera! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kamera!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Köp en smidig liten digitalkamera, kanske en som är vattentålig? Tror olymympus har en som heter my eller liknande, Gärna så stor skärm som möjligt, och snabb uppstart och "korttagning" SOm sagt så är pixlar inte så viktigt längre, köp det som passar din plånbok.

Det räcker om du inte är proffs, i min ödmjuka mening (IMHO )
    Senast ändrad av Bowen; 2007-05-07, 08:06.
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Nikon D80 kamerahus
      Sen vilken glugg du köper till är upp till dig.

Har haft min Nikon D80 i ett par månader, grym kamera som låter en "n00b" ta bra kort om man följer lite enkla regler som gäller vid foto.

Som andra talare i tråden sagt, det finns skydd emot regn för systemkameror.
      Håller med om att en stor systemkamera inte har prio 1 i fiskeväskan, då åker kompaktkameran med, men har ångrat mig flertal gånger då "ögonblick" dyker upp och kompaktkameran inte räcker till...

Hoppas du hittar en!

Kommentera

Ursprungligen postat av kal_erixon Visa inlägg
        jag tror de skulle uppskatts om någon orkade förklara lite runt all teknisk info på systemkameror. eller kameror över hubud taget. vad ska man leta efter och vad ska man undvika tex, vad bör man lägga pengarna på ett schysst kamerahus eller ett bra objektiv, lite info för gröngölingarna helt enkelt... jag är en av dom
        fotosidan.se har bra info om man orkar läsa och kika runt lite.
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Stizo Visa inlägg
          Systemkameran är till för att användas, varför lägga ner tusentals kronor på en kamera som man sen inte använder för att man tycker att den ät föt stor eller klumpig, eller för att det regnar! Finns faktiskt väskor ute på marknade som klarar av ösregn mm...

Om man är så rädd om sin systemare bö man kanske inte köpa en heller!!!
          Stizo; Det är ju lika naturligt att ha två kameror till olika typer av fisken som att ha flera spön att välja mellan. Spelar ingen roll hur dyrt och bra ditt underbara 12ft spö är när det inte går in i bilen, eller när du skall fiska i en lite lucka där bara att 7fts får plats.

Varje sak har sin plats!
          Senast ändrad av Flodebanan; 2007-05-07, 12:56.
          sigpic

Kommentera

Jag har en Olymups u-mini "all weather" med 4 mega pixel med två batterier och ett Olympus orginal "dyk"hus som är tätt till 5-6 meter. Nöjd som 17! Bästa av allt att jag kom billigt undan, dryga 2000:- för rubbet på Clas Ohlsson..

Den STORA digitalen vilar mest hemma...
            [FONT=Comic Sans MS]Skit fiske var det![/FONT]

/Team Abbe ><>

http://team-abbe.spaces.live.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Elka Visa inlägg
              Jag har en Olymups u-mini "all weather" med 4 mega pixel med två batterier och ett Olympus orginal "dyk"hus som är tätt till 5-6 meter. Nöjd som 17! Bästa av allt att jag kom billigt undan, dryga 2000:- för rubbet på Clas Ohlsson..

Den STORA digitalen vilar mest hemma...
              Ja precis den menade jag, verkar klockren!
              Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
              &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
              ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
              Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Här har du ett nytt test på bridge-kameror. Utförligt och lättförståligt.

Kommentera

Som första kamera om det primära är att fotografera fiskebilder så finns det ingen anledning att köpa något annat än en vattentät kompaktkamera som tex. Olympuskameran som nämns tidigare.

Att köpa en systemkamera i detta fall är som att köpa elektriska trollingrullar för att meta mört. Det blir bara att du lämnar den hemma istället.

Jag har själv systemkameror (Canon Eos D1nMkII). Har dem oftast med mig när jag fiskar. Men när fiskekompisen pillat på ett par fiskar och är helt skitig och kletig, då får han inte längre ta bilder på mig och min fångst. Då får kameran stanna i väskan.
                  Bättre är det att skaffa en kamera som man kan skölja av efter fisketuren och som kan användas i ösregn. Mina kameror kan jag väl i och för sig spola av också lite lätt. Men det är inget jag gör särskilt gärna.

Liten.
                  Tålig.
                  Bra bildkvalitet.
                  Billig.

Detta skulle jag gå på om jag var dig.

Kommentera

Jag måste då tacka alla er som har svarat på inlägget. Har fått väldigt bra hjälp och svar.. tror jag ska fara nästa månad och köpa en kamera.. ska dock kolla runt lite mer, innan jag bestämmer mig

Kommentera

Man kanske titta lite närmare på mobiltelefoner med optisk zoom och blixt, finns idag med 3megapixel om inte mer. Så slipper man bära en extra pryl med sig....

Men jag kollade precis min u-mini den går ner i en tom cigg ask sånär som på klippset som man har remmen i. Vinkelslipen kanske??
                      [FONT=Comic Sans MS]Skit fiske var det![/FONT]

/Team Abbe ><>

http://team-abbe.spaces.live.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                      11 svar
                      1 439 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      259 svar
                      87 895 visningar
                      0 gillar