Kamera byte - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kamera byte

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kamera byte

Hallå i stugan .
    Nu är de så att jag kommer jobba i höst och där med hade jag tänkt att köpa en systemkamera.
    Nu passar de ganska bra eftersom jag ramlade i vattnet med kamera och mobil,båda fungerar ej längre...

Den jag har spanat in är Canon EOS 400D med lite saker till..

ska även köpa blixten canon speedlite för ca 2700kr..är de värt?
    Vad har ni för systemkameror och vad rekomenderar ni?

Mvh LillJimpa
    Keep talking about me, You are just making me famous..
    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
    www.Sk-fiskpinnen.com

Du gör ett bra köp om du väljer en canon 400D med en extern blixt, men jag hade nog inte köpt den på Elgiganten utan hos någon fotohandlare på nätet t.ex. Cyperfoto eller Scandinaviafoto för de har både kunnande och bra service om det mot all förmodan bli något fel.
    Tumlaren
    trolling är livet

Kommentera

Se till bara att du väljer ett objektiv med antiskakfunktion. Välj annars en Sony A100 med inbyggd antiskakfunktion. Mycket bra att ha när det gungar på havet. Kolla in www.dpreview.com för goda analyser av båda.

/MT

Kommentera

Om du ska ha den med dig ut och fiska så skulle jag inte rekommendera en så pass fin kamera... suger om olyckan är framme + att det blir en del att hålla koll på när det är fisk i båten och stressigt med tid. Jag skulle nog hellre köpa den och ha på land + en billigare kompaktkamera för endast fiske så man har en bra kamera hemma och en halvhyfsad som man kan vara lite oförsiktig med i båten.

Annars är den med all säkerhet ett bra val.

Kommentera

Bra val

Jag är mycket nöjd med min 400D.

Jag använder nästan jämt ett 28-135 originalobjektiv med bildstabilisator. Objektivet är ganska tungt men fungerar utmärkt.

Nackdelen är väl som någon redan nämt att det känns lite surt om man blöter ner så dyra grejor.

Kommentera

Köp en canon eos 400D. Beroende på hur mycket pengar du får ihop så tycker jag att du ska köpa två objektiv beroende på vad du skall använda den till. Ett bra komplement är tex. 18-55mm + 55-200mm eller ett fast 18-200mm. Bättre kamera för dom slantarna är svårt att hitta.

Kommentera

Antiskakfunktion=bildstabilisator... glöm inte objektivet!

/MT

Kommentera

Kolla på Nikon D40x om du inte gjort de redan, de är en riktigt fin kamera! Har själv planer på att köpa en sån.

Ursprungligen postat av Michael Visa inlägg
                Om du ska ha den med dig ut och fiska så skulle jag inte rekommendera en så pass fin kamera... suger om olyckan är framme + att det blir en del att hålla koll på när det är fisk i båten och stressigt med tid. Jag skulle nog hellre köpa den och ha på land + en billigare kompaktkamera för endast fiske så man har en bra kamera hemma och en halvhyfsad som man kan vara lite oförsiktig med i båten.

Annars är den med all säkerhet ett bra val.
                Klart man ska ha en fin kamera med sig när man är ute och fiskar, de är ju då man vill ta dom bästa korten! bara att köpa en trygghetsförsäkring när man köper kameran så slipper man oroa sig, den täcker ju precis allt

Kommentera

Ursprungligen postat av jeppe- Visa inlägg
                  Kolla på Nikon D40x om du inte gjort de redan, de är en riktigt fin kamera! Har själv planer på att köpa en sån.

Klart man ska ha en fin kamera med sig när man är ute och fiskar, de är ju då man vill ta dom bästa korten! bara att köpa en trygghetsförsäkring när man köper kameran så slipper man oroa sig, den täcker ju precis allt
                  Jag håller med dig, varför köpa en systemare om man inte använder den fullt ut! Kameran är till för att användas! Så pass känsliga är dem inte... Man lär ju inte direkt byta objektiv när det regnar?!?!

Jag äger en EOS 350D med tre stycken objektiv! Är nöjd med grejerna! Enda invändningen jag har mot EOS 350D & 400D är att kamerahuset ät rätt litet! Fast med ett batterigrepp sitter även dem perfekt i handen! Dock kan det ju va en fördel med ett litet kamerahus. Tar mindre plats!

Har lagt ut lite bilder på min hemsida och på fotosidan! Ta en titt om ni vill se vad man kan åstakomma med grejerna!!!

Kommentera

Och om någon vill se vad man kan göra med en ganska billig HP PhotoSmart R507 (runt 500:- begagnad skulle jag gissa dom ligger på idag) så kan man antingen kolla mina bilder här på FS eller klicka på " Mina foton på fotosidan.se" -länken nedan.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    12 svar
                    1 425 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    259 svar
                    86 791 visningar
                    0 gillar