Tusenlappen är nu värd minus 4000:- - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tusenlappen är nu värd minus 4000:-

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tusenlappen är nu värd minus 4000:-

Borgarna som lovade 1000kr mer i plånboken har tänkt höja tobaksskatten igen

Så Tusenlappen är nu värd minus 4000:-

De som kör/äger en bil, åker kollektivtrafik, snusar och/eller röker, är med i facket, är sjuka, arbetslösa - ja överhuvudtaget andas, är förlorare på borgarnas männsikoföraktande politik.

Vinnare är ett par procent av den översta rikemansborgarkåren, där skattesmitare och lyxvillaägare belönas för sin globalt kompetenta girighet.

Skitfiske !!

Jag få säga att jag går plus iaf!

Åker inte kollektivt, är inte sjuk och arbetslös, är inte med i facket, dricker inte, röker inte. Röker man inte och inte snusar så minskar förstås risken för sjukdom.

Andas och kör bil gör jag, men på min bil med från början låg skatt så gör det inte mycket skillnad. Andas är än så länge gratis.

Det var inte på något vis bättre när sossarna hade makten. Det rörs nu om i grytan iaf så även om inte det blir en långlivad regering så är det inte bara av ondo att de haft makten.
    Senast ändrad av Sturgeon; 2007-09-16, 12:21.
    sigpic

Kommentera

Vad händer om du råkar ut för en olycka och hamnar utanför arbetsmarknaden pga din oförmåga att jobba ? Du är inte med i facket och de lär inte strida för dig och då du tappat din förmåga att jobba hamnar du utanför systemet och behandlas där efter !!
      Klart att borgarna vill att ingen skall vara med i facket, då de ser dem som ett hinder i löneförhandlingar, personalfrågor mm , bara dumt att vara utanför och hoppas på att det inte händer mig !

Själv har jag jobb upp till halsen, har 2 bilar, ett fritidsintresse, är med i facket men har ändå mindre pengar i plånboken nu trots lovade 1000kr mer ????
      Senast ändrad av pasi75; 2007-09-15, 10:30.

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
        Vad händer om du råkar ut för en olycka och hamnar utanför arbetsmarknaden pga din oförmåga att jobba ? Du är inte med i facket och de lär inte strida för dig och då du tappat din förmåga att jobba hamnar du utanför systemet och behandlas där efter !!
        Klart att borgarna vill att ingen skall vara med i facket, då de ser dem som ett hinder i löneförhandlingar, personalfrågor mm , bara dumt att vara utanför och hoppas på att det inte händer mig !

Själv har jag jobb upp till halsen, har 2 bilar, ett fritidsintresse, är med i facket men har ändå mindre pengar i plånboken nu trots lovade 1000kr mer ????
        Sluta med tobaken och du kommer gå plus med mååååånga tusenlappar...

Anledningen till att tobaksskatten höjs är ju självklart för att kunna täcka alla vårdkostnader den ger upphov till? Dock fattar jag inte varför inte skatten på cigaretter är bra mkt högre än den på snus.
        Senast ändrad av Flodebanan; 2007-09-15, 11:23.
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg

Anledningen till att tobaksskatten höjs är ju självklart för att kunna täcka alla vårdkostnader den ger upphov till? Dock fattar jag inte varför inte skatten på cigaretter är bra mkt högre än den på snus.

Jag läste senast för några timmar sedan att det kommer ytterligare en höjning på tobak, det skulle tillkomma ytterligare 2,70:- på en dôse snus... Vad jag fattade som var det för att avskräcka ungdomar från att börja

– Det är en försumbar höjning trots allt, men vi vet att särskilt ungdomar är väldigt priskänsliga, säger folkhälsominister Maria.

Men vinet skulle bli billigare... Bra ironiskt!
          Så höj skatten på snuset för att avskräcka mer ungdomar från att börja snusa/röka, det är ju mkt bättre de blir pundare och sitter på Plattan och holkar?????!!!!!
          ...mad world...

http://www.birkan.se

http://birkanlures.blogspot.com

Kommentera

där rök min ekonomi.

Kommentera

skatt

Jag är allergisk mot ALLA skatter!!!

Kommentera

Jag har dieselbil, båt, släp, hus, barn och är med i facket(sitter i styrelsen) och jobbar 100%.
                Blandmissbrukar inte, alltså blandar inte de öl jag ibland dricker med tobak.

Jag har då mer pengar över i månaden nu än vad jag hade tidigare.
                Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av trollaren Visa inlägg
                  Jag är allergisk mot ALLA skatter!!!
                  Men du använder mer än gärna förmånerna dom ger?
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg

För att det är viss skillnad på sjukvård och tandvård ?
                    [FONT="Fixedsys"][/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    11 svar
                    1 440 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    259 svar
                    88 040 visningar
                    0 gillar