Datorkrångel??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Datorkrångel???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Datorkrångel???

Hej hopp!

Hemma från semestern och skulle logga in på handelsbanken för att betala räkningar, men går inte för plötsligt går cpu'n på 100% utan att bli klar (då den skall ladda nödvändigt program). Datorn klarar tunga arbeten m.m. efter att jag testat lite olika, exempelvis mängder av andra program. Det enda som inte heller fungerar är Adobe Acrobat, det går inte att öppna utan att samma sak sker.

Vad kan felet vara? Det går att göra andra saker när felet sker, men allt går långsammare så det rör sig inte om att den hänger sig totalt. Stänger jag ner skenande programmet i aktivitetshanteraren så sjunker processorn ner till normal värden direkt.

Acer Athlon 64 1 gig ram, 120 gig hdd, XP home. har 10 gig ledigt på den hårddisken som använts. Kört diskfragmenteraren, uppdaterat alla drivrutiner/prgramvaror som jag känner till. Datorn är skannad med spywareprog och virusprog som är uppdaterade, brandvägg är på.

Mvh Kristian Seth
    sigpic

Vilken process är det som skenar? Låter som en ominstallation av de som använder den processen kan vara bra.
    Sök på nätet på den processen + cpu 100% eller liknande och se ifall det finns någon bra förklaring.
    http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Kan vara en bugg med den webläsare du använder på just den funktionen på hemsidan. Jag hade samma problem med prissökningsfunktionen här på denna sida förut.
      Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av trashmasta Visa inlägg
        Vilken process är det som skenar? Låter som en ominstallation av de som använder den processen kan vara bra.
        Sök på nätet på den processen + cpu 100% eller liknande och se ifall det finns någon bra förklaring.
        Det är lite olika processer som kan få det att ske nu när jag kollat mer. IEexplorer, Adobe Acrobat är de två mest uppenbara. lite annat småkrånglar också.
        Senast ändrad av Sturgeon; 2008-07-19, 21:22.
        sigpic

Kommentera

Jag har också stora problem med Acrobat på min kassa burk, det verkar jobbigare än man tror...

Å andra sidan är den seg på spel och sådant också, dessutom kommer ju acrobat igång efter ett tag, måste ju bara tugga lite...
          Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Helt klart en bugg med webläsaren, byt till firefox så tror jag garanterat att problemet är löst.
            Fish On!

Kommentera

Kanske för Dig som för mig när banken bytte system och jag inte noterat det och hämtat nya versionen, då blev det som Du beskriver men efter att nya versionen av bankens program var hämtat så upphörde kruxet.

Din verar dock ha mera problem då fler program krånglar, men kolla med banken iaf.

Näata steg skulle iaf jag ominstallera de program som strular, brukar fixan del trassel har jag märkt

Kommentera

Det upptäckte ett "internetmegabuggsäkerhetshål" som fick en fix för ett litet tag sedan. Den hölls hemlig eftersom den gjorde att adresserna man skriver i webläsaren för att komma in på exempelvis sin bank kunde bli kapade. Efter den uppdateringen har jag hört flera som haft problem med att just ta sig in på banksidor. Alla de stora. Sun, Cisco, Microsoft Adobe mfl gjorde ett samarbete i hemlighet för att lösa problemet.

Det kan kanske finnas någon fix ytterligare fix att ladda hem. Kolla om du kan läsa något på din banks hemsida från någon annan dator.

Ha det gott

Uttern_
                Den gamle och navet
                (han som e ute å cyklar)

Kommentera

Det första man ska göra när IE krånglar är att tömma cashen. Ibland hjälper det, ibland inte, men det är en enkel start. Ibland händer det att en korrupt fil hamnar där och varje gång IE startas så återkommer problemet. På jobbet är det Acrobat Reader som är den vanligaste boven (två-tre gånger per år).

Men troligen har du väl tömt cashen redan.....

Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                  11 svar
                  1 440 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Mathias 70  
                  Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                  259 svar
                  88 123 visningar
                  0 gillar