Råd ang trådlöst nätverk hemma !?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Råd ang trådlöst nätverk hemma !?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

En dator som router har jag haft under ett par års tid. Kan INTE rekommendera detta framför en dedikerad router. En dator som står på 24/7 året runt går sönder efter ett tag(framför allt lager i kraftaggsfläktar och andra fläktar) och låter en del.

Nu kör jag dedikerad router istället, borde bytt för länge sedan och sparat mig en massa underhållsjobb på routerPCn.

Ska man satsa på nätverk nu bör man ju ta minst 100 mbit, snart har man ju >10mbit via kopparledningarna. Bostream har ju scream-tjänsten på 28mbit redan idg.

Personligen skulle jag inte välja trådlöst, tycker det flyger runt tillräckligt med info i luften ändå...

/Martin

Kommentera

Originally posted by Martin_G
      En dator som router har jag haft under ett par års tid. Kan INTE rekommendera detta framför en dedikerad router. En dator som står på 24/7 året runt går sönder efter ett tag(framför allt lager i kraftaggsfläktar och andra fläktar) och låter en del.

Nu kör jag dedikerad router istället, borde bytt för länge sedan och sparat mig en massa underhållsjobb på routerPCn.

Ska man satsa på nätverk nu bör man ju ta minst 100 mbit, snart har man ju >10mbit via kopparledningarna. Bostream har ju scream-tjänsten på 28mbit redan idg.

Personligen skulle jag inte välja trådlöst, tycker det flyger runt tillräckligt med info i luften ändå...

/Martin
      Tack för inlägget! Det är precis det som jag har sagt hela tiden: man skall inte koncentrera många uppgifter på en maskin. När den går sönder står man där med byxorna nere. Man blir av med mkt funktionalitet på en gång som är svårt att ersätta fort. Plus detta buller, administrering och ström förbrukning inte minst. Jag har satsat från början på hårdvarurouter och jag har ingenting att klaga. Det har funkat perfekt i 3 års tid.
      Tight lines!
      CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Min dedikerade router (en PC) har fungerat felfritt i 5 år ungefär.
        Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Bergman ring mig så har jag lite tips å råd. har kört alla former av lan hemma med olika uppkopplingr även Wlan.

Finns idag billig Wlan/Adsl som gör att du kan köra vanlig tp + radio och den sköter allt-. fast enkalst e nog lösningen 2 radio kort . main dator kör typ xp pro för där finns redan allt man behöver <--- enklast
          bästa lösningen e 1 unix dator ( perfekt att ha lokal webserver på när man håller på å pillar samt minst 1 Wlan
          kort samt en access router som e kopplad till linuxen som FW. en Hårdvarubasserad FW är det mycket lättare att glömma uppdatera medans en unix kan man enkelt få att auto uppdatera varje natt ( säkerhets luckor )

//Coffe
          Har inte gjort någon fiske site å varför göra en när fiskesnack.com finns.

annars gör jag

exhale.se
          hangover.exhale.se

( 2 olika site´s )

Kommentera

Coffe, det där låter för avancerat. Köper mig nog en sån 54Mbit-pryl från 3Com vid tillfälle.
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Bergman ska du köpa en sådan kolla att du kan vidareförmedla portarna då .. så man kan ställa in såatt port anrop kan styras till en lokal dator då . annars kan man få problem med typ icq å sånt samt att du statar en egen server el dyligt e det bra att ha .

//Coffe
              Har inte gjort någon fiske site å varför göra en när fiskesnack.com finns.

annars gör jag

exhale.se
              hangover.exhale.se

( 2 olika site´s )

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
              11 svar
              1 440 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Mathias 70  
              Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
              259 svar
              88 043 visningar
              0 gillar