Single Malt Whisky - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Single Malt Whisky

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nä, nu börjar suget bli lagom starkt efter o ha läst hela tråden...

Nån som kan rekkomendera nån med lite mindre rökighet???
    Mvh Mattias o skitfiske på er alla!!!

Kommentera

• jonny walker black label är ett måste i skåpet!
      med 2 isbitar i är det den bästa!
      [FONT=Arial]Sol, fintväder och en öl.... ja då kan man ligga naken i båten i flera timmar utan hugg![/FONT]

http://frank3n5731n.dracula.nu

Kommentera

• Härligt med en whiskytråd! Som arbetslös student är det svårt att få råd med många flaskor, så det blir en då och då. Mina favoriter varierar, ibland en fin lättdrucken Glen Livet eller Glen Morangie, eller mer rökiga som Islaydestillerierna erbjuder.. Dags att köpa en flaska snart känner jag, måste få bort baksmällan från Valborg först..

Kommentera

• En MacAllan 18y blir det nästa gång man är på Taxfree. Andra goda är Oban, Aberlour (Snaskig efter en god middag), Highland Park.

Om någon är intresserad av ett par kort på PARADISET så kolla länkarna. Backafallsbyns Världshus på Hven. Enligt ägaren var deras sortiment näst störst i världen... Han hade ca 600 sorter/tappningar/årgångar till salu + att han hade ca 300 till som han ägde privat men kunde sälja några cl av om nån var sugen! På den övre hyllan, 4:e från vänster står den dyraste sorten han hade, över 2000 spänn... per centiliter!

Kommentera

• Den godaste jag druckit hitintills är en Laprohaig årgång 66 lite drygt 30 år gammal när den tappades på flaska. Till skillnad från en Whisky i 10-15 års åldern var den här helt jämn och rund i smaken utan den minsta spritiga stickighet... Mums! Något man kan tänka sig att dricka i stora glas...

Kommentera

• Ursprungligen postat av bibl
              Den godaste jag druckit hitintills är en Laprohaig årgång 66 lite drygt 30 år gammal när den tappades på flaska. Till skillnad från en Whisky i 10-15 års åldern var den här helt jämn och rund i smaken utan den minsta spritiga stickighet... Mums! Något man kan tänka sig att dricka i stora glas...
              Håller med... Den är RIKTIGT mumsig!!! Andra som också ligger i det häradet är McAllan 25y (nästa slut - snyft) samt 30y Ardbeg

Fast stora glas... Det är så mycket smak på dom att man kan sitta och njuta en timme med en 3-4:a

/D

Kommentera

• Pjuh efter att ha läst igenom hela tråden nu efter middan fanns bara en sak att göra.. Hälla upp en Famous.. Trevlig tråd för övrigt.. För er som vill läsa mera så är jag reggad på ett forum till www.whiskyhornan.se det är egentligen ett forum för CS (counter strike) och whiskydrickare, men du är välkommen även om det "bara" är whiskyn du är ute efter.. SKÅL på er!

Kommentera

• Var i Skottland och på Islay och besökte Ardbeg, Laphroig och Bowmore för ungefär en månad sen. Favoriten av dom tre blev helt klart Bowmore:n. Har inte varit nån större whiskyentusiast tidigare men efter denna resan har jag blivit det. Det är en viss mystik över skotsk whisky som jag inte riktigt kan förklara. Nu tänkte jag att jag skulle samla på mig lite fina sorter och testa mig fram till en favorit. Nästa inköp blir en Talisker och sen en Lagavullin, sen får vi se.
                  Det finns bilder från besöket på Bowmore om nån är intresserad.

Kommentera

• fan dricker ni ur flaska? kör findunk själv..........med trocca såklart.
                    ska det findrickas så är det janis killer som gäller 50/50 jameson southern comfort

Kommentera

• Nån som har nåt o säga om Drumguish???
                      Den var ju väldigt billig om inte annat, 269 :- för en 7:a
                      Mvh Mattias o skitfiske på er alla!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                      12 svar
                      1 436 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      259 svar
                      87 615 visningar
                      0 gillar