Single Malt Whisky - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Single Malt Whisky

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nu har jag läst tråden OCH hällt upp en Laphroaig (10y).
    Precis som någon sa så gillar jag de rökiga/tjäriga. Tyvärr har jag också problem med magen (magkatarr) så ren sprit är inte riktigt bra för mig.

Därför spär jag ut med vatten, c:a 1/4 kanske 1/3. Men det förstör tjärsmaken...

När -inte om- vi blir av med monopolet ska jag öppna butik:
    Cognac and bourbon

Cognac för att det är godast och bourbon för att det är cognac´s raka motsats, även om en och en annan Jim Beam och Jack Daniel´s slunkit ner...
    Inga pekpinnar om att Jack inte är en bourbon, jag vet.

-Say hello to Jack when you see him!

//t
    www.fisket.se
    www.fisket.se

Kommentera

• Oki nyss hemkommen från danmark.
      Siktade på en Bowmore på båten hem, men den var slut så det blev en Grantully...
      Nån som har nåt att säga om den??
      Mvh Mattias o skitfiske på er alla!!!

Kommentera

• The Vintage House

Om någon ska till London kan jag rekommendera "The Vintage House" i SOHO. De har ett ruggigt utbud av maltwhisky. Där finns allt möjligt i alla prisklasser. Såg en flarra från 1920-talet för £20 000, vet tyvärr inte vad det var...

Själv nöjde jag mig med en lång titt och en Bowmore Dawn.

Frekventa besökare i mitt barskåp: Ardbeg, Bowmore, Lagavulin, Laphroig.
        ~~~~~~~~~~~~~~~~
        [FONT=Georgia]><((((((((((º> ><((((º>[/FONT]

Kommentera

• Ja då var man hemma igen efter ytterligare en Skottlandsresa, I år blev det södra Highlands och jag fick chansen att testa ett och annat. Hittade en ny lättdrucken sak, Ben Nevvis 10y gjord i Fort William. Kanske inte så mycket att smutta på, men som ett avbrott till det som oftast står på bordet (Bowmore Enigma) passar den aldeles utmärkt. Tyvärr tycker jag att Bowmore har gjort lite fel med alla dessa olika sorter som lagrats i olika fat, det finns ingen typisk Bowmoresmak längre den kan smaka lite hur som helst. Faktum är att kvaliten på Islawhisky har gått ner generelt detta beror på den enorma efterfrågan på just denna typ. Nu startas det upp en del nya destilerier på ön så om ett tiotal år kanske allt är tillbaks där det var för 10 - 15 år sedan.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Pe-Tvau
            Ja då var man hemma igen efter ytterligare en Skottlandsresa, I år blev det södra Highlands och jag fick chansen att testa ett och annat. Hittade en ny lättdrucken sak, Ben Nevvis 10y gjord i Fort William. Kanske inte så mycket att smutta på, men som ett avbrott till det som oftast står på bordet (Bowmore Enigma) passar den aldeles utmärkt. Tyvärr tycker jag att Bowmore har gjort lite fel med alla dessa olika sorter som lagrats i olika fat, det finns ingen typisk Bowmoresmak längre den kan smaka lite hur som helst. Faktum är att kvaliten på Islawhisky har gått ner generelt detta beror på den enorma efterfrågan på just denna typ. Nu startas det upp en del nya destilerier på ön så om ett tiotal år kanske allt är tillbaks där det var för 10 - 15 år sedan.
            Bowmore Enigma??? Har jag inte smakat, hur är den???

/D

Kommentera

• Fick en flaska Caol Ila 18 år i present häromveckan. Vill vänta till ett speciellt tillfälle att ta oskulden på den, någon som vet något om den?

Mvh Olof

Kommentera

• Jo oskulder har man ju träffat på ganska överreklamerat måste jag säga
                En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Olof
                  Fick en flaska Caol Ila 18 år i present häromveckan. Vill vänta till ett speciellt tillfälle att ta oskulden på den, någon som vet något om den?

Mvh Olof
                  Den är jäkligt nice men jag föredrar faktiskt den 12-åriga före den 18-åriga. Har en 18-åring hemma faktiskt ... *mums*
                  C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                  Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                  Fiskesnacks regler hittar ni Här
                  Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

• Vanliga Ardbeg 10:an och Lagavulin är mina favvo. Caol Ila och Laphroig är något för tjäriga för min smak, gillar lite mer balanserade...

Kommentera

• Under 2005 har man frestat några nya favoriter:

Strathisla, Caol Ila 12 years, Macloud´s 8 years, Laphroigh 30 years + några finingar till!

Nyinköpta är Ardbeg 10 years och Bruichladdich 15 years!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                      12 svar
                      1 435 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      259 svar
                      87 465 visningar
                      0 gillar