Politiska diskussioner - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Politiska diskussioner

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av AxlRose Visa inlägg
    Underbart...
    I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
    http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
    http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av keldor Visa inlägg
      Apropå inget särskilt....

Rätt roligt
      Här är en rolig och passande motreaktion.
      Den är också nostalgisk för oss som växte upp under 80-talet och tidigt 90-tal.

Kommentera

Zeitgeist och Michael Moore är ungefär lika extrema fast på sitt håll som **** Cheney är på motsatt håll. Ingen av dem ger en balanserad bild av verkligheten. Bilderna de ger kan knappast kallas verklighet överhuvudtaget, i alla fall inte till stora delar.

Nåväl, Sverige nu...
        Enligt min världsåskådning och politiska syn är moderaterna på god väg att fortsätta det jobb socialdemokraterna påbörjade för sisådär 30 år sedan. Att dra hela nationen i fördärvet. Dock på lite olika vis. Socialdemokraterna tyckte att ville man inte jobba, skulle man inte behöva det. Moderaterna ska jaga gamla och sjuka med pistoler till jobb, jobb med allt mindre säkerhet och förmåner. Jobb som idag ofta handlar om att tillhöra ett bemanningsföretag.

Det här med bemanningsföretag är enligt mitt sätt att se det, ingenting annat än kriminell verksamhet! Ett otroligt effektivt vis för företag att komma runt lagar och ansvar, och på detta sätt tjäna pengar och kunna skicka bort folk hur man vill. För arbetstagaren i ett bemanningsföretag är villkoren direkt usla, det är nästan tredje världen nivå på detta. Att svensk domstol godkänner denna verksamhet med de usla villkor de arbetande har är för mig en stor skandal. Men moderaterna driver ju en jobblinje i sin politik, och bemanningsföretagen är ett bra sätt att "minska" arbetslösheten. Resten bunkas ihop i ett program som man kallas FAS 3, och därmed försvinner från statistiken över arbetslösa, men har dessa människor i FAS 3 fått det bättre?? Men på papperet ser det bra ut, "arbetslösheten minskar".

Moderaterna, och även andra partier, stöttar EU-projektet. Ett nytt USA skall byggas, ett gäng stater med en federal regering, polis och domstol. Det har nu gått så långt, att det senaste jag hörde så vill man i Bryssel få igenom att Frankrikes president Nicolas Sarkozy och Tysklands förbundskansler Angela Merkel ska godkänna övriga EU-medlemmars årsbudgetar. Att en fransk president och en tysk förbundskansler skall godkänna den svenska årsbudgeten är för mig rent och skärt vansinne! Men detta måste ju vara den linje moderaterna driver, eftersom man är så pro-EU. Nicolas Sarkozy var under finanskrisen värsta hetta, något protektionistisk, när han klart meddelade att givetvis var det viktigaste att rädda fransmännens jobb framför alla andra i Europa. Tänk er denna man som president, i The United States of Europe. Stapla mat i era källare och lås dörrarna svenskar, danskar och alla övriga EU-medborgare, för Frankrike ska räddas, ni andra lämnas åt stormen. VANSINNE!
        Vi ska ha ett enat Europa, som gör affärer, har nära och goda förbindelser, kontakter och samarbete, men det är inte vad vi är på väg mot. Ett nytt USA är drömmen, det kommer också bli fallet för många av oss. Moderaterna tycker hur som helst detta är jättebra.

Invandringen. Varför vågar ingen annan än Jimmie Åkesson ta i detta??? Av de invandrare som kommer till Sverige varje år, har lite drygt 9% flyktingstatus och behöver hjälp! Dessa människor skall ha hjälp! Sverige skall vara ett land som tar sitt ansvar på världsscenen. Men vi skall inte spela duktig så att den franske presidenten klappar oss på huvudet. Just nu måste det ju vara så att vi tar in mer folk än vi klarar av att hantera. Regeringen har ingen plan för hur vi ska ta hand om dessa människor och hjälpa dom på bästa vis när dom kommer hit, så man samlar ihop dom i en förort någonstans i Sverige, 15 personer i en etta, och säger mer eller mindre; "här kan ni vara, här utanför våra fina städer, här har ni, håll er här". Istället för att hjälpa dessa personer in i det svenska samhället. Detta är av regeringen, denna regering, så som tidigare regeringar, ett stort svek mot oss som är svenskar sen generationer, och ett svek mot de som kommer hit i längtan efter ett bättre liv, för det skapar motsättningar. Motsättningar som bara blir större för varje sekund som går. Sverigedemokraternas intåg i riksdagen är ett bevis på detta. Nonchalansen, och oviljan att vilja ta i denna frågan, odlade Sverigedemokraterna. Lars Ohly, Mona Sahlin, Fredrik Reinfeldt etc, alla vägrar dom ta i SD, alla vägrar dom acceptera SD, men faktum är, dom själva gjorde SD stora. Bakläxa! För det är väl inte så, att helt plötsligt, från ingenstans, är en stor del av svenskarna rasister??? Knappast, men det finns ett missnöje hos dessa delar av folket gällande hur regeringen och tidigare regeringar skött denna fråga. Övriga riksdagspartier skapade denna situationen själva, SÅ TA NU I DEN FÖR F*N!

Dagens regering verkar vara mer intresserade av ett "amerikanskt system", med sjukförsäkringar, privatskolor etc. Jag anser inte att detta nödvändigtvis behöver vara något ont, så länge man inte skär ner på den statliga skolan och sjukvården. Men här gäller det att vara vaksam som medborgare, för än så länge är det "man ska kunna ha ett alternativ", men rätt som vad det är, rycker dom undan de få alternativ vi har, så är allt privatiserat. Jag säger inte att det kommer bli så, men var vaksamma. Precis som det börjar med att "man ska ha ALTERNATIVET att jobba till 75". Det kan snabbt bli "man SKA jobba till 75". Denna regeringen tar mer och mer ut svängarna åt oroande riktningar, medborgare, nya som gamla, unga som äldre, var vaksamma! Var vaksamma! För i dagens Sverige, är statsfinanserna och den franske presidenten viktigare än folkets välstånd!

Edit- Stavfel!
        Senast ändrad av Reaper; 2012-04-01, 01:41.

Kommentera

Det är som jag befarat. Det politiska planet ligger till stor del på fel plan på de flesta forum. Nu har jag tillsammans med två andra politiska kollegor skapat en arbetsgrupp för att utveckla fisket i kommunen. Flertalet frågor känns aktuella idag som genomsyrar fiskesnack. Framför allt fiskeguider, gäddfabriker, catch & release, fasta redskap mm. I grundtanken ska detta även mynna ut i flertalet arbetstillfällen inom fisket. Då är givetvis min fråga till den stora massan: Vad har er kommun gjort för att utveckla fisket i er kommun? Den andra frågan som känns viktig är: vad skulle du vilja att din kommun gjorde för att utveckla fisket i din kommun?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
          12 svar
          1 429 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Mathias 70  
          Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
          259 svar
          87 101 visningar
          0 gillar