Aggressiva bilar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Aggressiva bilar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
    Bakos, nu hänger du inte med. Honda NSX, har ju varit med och testats mot andra anrika märken. Den hängde inte med på nån punkt. Var för några år sen förstås. Men jappsen brukar alltid stupa på flera punkter. Och vem köper en japps bara för att den är billigare än vad en Porsche kostar. Man sätter sig väl i ett klassiskt märke. Och vad är andrahandsvärde tror du.
    Hehe, skulle vart kul o höra vilka märken som spöade nsx i mitten på 90-talet. Dom bilarna har ju en fruktansvärd väghållning, och när 3.2 liters V-tec sexan kom så höll den väl närmare 320hk än dom lagliga japanska 280.
    Inte så många porschar och övriga som kunde matcha NSX:ens spec för några år sedan. Nufötiden med massa Königsegg, McLaren, Carrera GT o annata 5-10 miljoners krafs så är det en annan sak....

O sen med andrahandsvärdet... Just NSX:en (är inte min favoritbil alls trots att jag "försvarar" den) är ju verkligen känd för att ha hållt sig mycket bra i pris.
    Likadant vänsterstyrda Supror finns många fina originalbilar som kostar 250 lax plus.
    R34:a GT-R ligger på runt 200-400 lax i Japan för en bil som är en 7 år gammal. Dom kostade väl strax över halvmillen i non v-spec version utan lull lull. Det är rätt hyfsade andrahandsvärden.
    För man får ju titta på dom riktigt exklusiva japanerna om man ska jämföra med tysk o italienskt sport åka. Kan ju inte ta grannens corolla som exempel

Mina favoritbilar är förövrigt Nissan Skyline GT-R R32 . den första riktiga GT-R:en är snyggare och defenitivt råare än dom följande plastbilarna.
    Mitsubishi Evolution I-III, riviga rallybilar, dom e ju så små också!
    Subare Impreza WRX STi, särskilt dom tidigaste STi:erna med closed deck motorn. Första året skickades vanliga WRX:er från Subarus fabrik som färdiga bilar bara för att plockas ned och byggas om igen. Man öppnade även hela motorn o skruvade ihop skiten igen, för hand!!!
    Dom tidiga STi:erna hade 0-100 siffror på knappt 4.5 sekunder. Slå det i en bil som inte kostar över en halvmille!!!
    Nissan Silvia/200sx S15, underbart vacker skapelse, toppig 2 liters turbo med 250hk, sexväxlad låda och en hyfsad viskosdiff, med mekanisk diff som tillval har jag för mig!!!

Bara Japan, men så bygger dom sina räserbilar för fortåkandets skull, inte för glidandet i gräddfilen

Kommentera

• Ursprungligen postat av Cole Visa inlägg
      Finns bara ett märke för mig, SAAB!!

Lagom trimmad och skapligt uppdaterad 9000 med ett äkta sleeperstuk, de e va ja har till vardags. Hur kul som helst att rasta M5:or och annat skit.
      Gissa om de blir förvånade när de får pisk av en gammal Saab. Nu är det iofs inte ofta jag gasar vid rödljus men det händer ibland. Jag använder sällan mitt krut till annat än snabba och säkra omkörningar
      Till fiske och båtsläp har jag en Impreza -95 kombi som klarar att dra upp båten i vilken ramp som helst och hur kul som helst på en snöig/dålig grusväg.

Men om man ska fantisera så ligger Ferrari mycket varmt om hjärtat, gärna en Daytona (Samma som Don Johnsson kör i Miami Vice) men en Enzo eller en Maranello vore inte fel det heller.
      Ford GT40 är ganska brutala de också även om inte Amerikanska bilar generellt är någon favorit.

Hisingecontainrar är något som går fetbort, likaså franska och tyska bilar (kan helt enkelt inte med dom) Vissa japanska bilar fast inte dussinbilarna, så fruktansvärt tråkiga, plastiga och fula.

Fast var o en har ju sina egna favoriter, smaken är ju som baken......
      //Cole

Lycka till att dra en m5 med en gamal saab har du 350-400hk under huven kan du möjligtviss ge dom en match.

Kommentera

• Brummmm.....brumm....

Tycker om min donna

Dodge RAM 1500 SLT quadcab Laramie

Typ en sån fast min är av annan färg och lite nyare modell.....

Full tank 1350 kronor

5.7 liter v8 Hemi sport. En riktig skitbil i ruskigt stygg kaross.

Vill ha en Aston Martin vanquish med startknapp i kristall Men det får nog dröja ett tag till.
        Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

Andrej Look at my ear! It`s even colder!

Kommentera

• Varje år kör vi sönder en lagom trimmad och banracing tunad Jaguar e-type från 1964 i Monte Carlo rallyt. Det var blankis i år och eftersom vi inte har nån följebil måste vi köra dubbfritt, så I år brakade vi av i en hårnål på 7e specialsträckan. Inga större skador men gissa om placeringen blev sopor...

Bifogar bild på typisk rallypose.
          Senast ändrad av UT; 2007-09-09, 09:05.
          www.utreel.com

Kommentera

• Ursprungligen postat av salomon85 Visa inlägg
            Lycka till att dra en m5 med en gamal saab har du 350-400hk under huven kan du möjligtviss ge dom en match.
            Märks ibland att det e en fiskesida det här, inte konstigt kanske...

Äldre M5:or ligger på runt 300hk. Ta det o en vikt på strax över 1800kg har jag för mig. Sen e drivlinan lite sådär har jag hört, ska visst va byggd lite mer för bekväm åka än räser åka. (Detta gäller äldre modeller, de nya kan jag inget om alls)

Iaf, en 9000 2.3T (eller 2.0T för den delen) med BPU plus trim. Säg filter, 3 tum hela vägen, riktig katt, uppgraderat på bränslesidan, större aggregat (19T kör väl endel med tror jag) o sist men inte minst mappat av nån som kan bör ge en bra bit över 300hk, kanske t.o.m uppemot 350-360 beroende på ladd... Lite koppling o grejor i en bil som väger mindre än M5 så är nog racet ganska avgjort....
            Bara för att det står M så betyder inte det att en pillad Svensson kärra kan spöa skiten ur den. O alla vet att Saabar med dom lite större motorerna e grymt snabba uppe i fart...

Kommentera

• Ursprungligen postat av UT Visa inlägg
              Varje år kör vi sönder en lagom trimmad och banracing tunad Jaguar e-type från 1964 i Monte Carlo rallyt. Det var blankis i år och eftersom vi inte har nån följebil måste vi köra dubbfritt, så I år brakade vi av i en hårnål på 7e specialsträckan. Inga större skador men gissa om placeringen blev sopor...

Bifogar bild på typisk rallypose.

Gött 1234
              Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

Andrej Look at my ear! It`s even colder!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
              11 svar
              1 441 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Mathias 70  
              Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
              259 svar
              88 295 visningar
              0 gillar