Men hata windows... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Men hata windows...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Men hata windows...

Kommer nog att dröja ett bra tag innan filmer och bilder som har med fisket att göra kommer in på den här sidan..

Datorn krachade i helgen och ca 800 MB fiskebilder och ca 300-400MB filmer så lite tungt är det... Rubbet försvann och lite till men så går det väl när man inte har egen dator utan delar en seg burk med resten av familjen..

Men det kommar att bli ändring på det efter sommaren köper jag nog en egen burk och kommer då nog börja med att pationera upp hårddisken i flera delar där en del är enbart windows med tillbehör för att sedan spara annan information på andra delar eller diskar.. Kommer även se till att ha en fungerande CD brännare för säkerhets kopiering samt fullt uppdaterad antivirus och brandvägg och skall då förhoppningsvis slippa allt skit som gretsar på internet..

//skitfiske på er mvh kent
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Men varför funkar det inte??

Bergman eller nån.. Jag måste logga in hela tiden så fort jag byter sida tex från startsidan till fotoalbumet så blir jag utloggad igen och kan inte skriva eller rösta på bilderna det samma gäller vid forumet och alla andra sidor den loggar ut hela tiden vad ska jag göra??
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Kenta det är ett virus som sprids just nu... Det påminner om Blaster masken men detta viruset verkar vara värre Jag har säkerhets kopierat alla bilder o musik på min dator nu, men ska förska ta bort viruset från min dator...
      _-*2008 here it goes*-_

Kommentera

Klantar, kör windows update eller kör Windows ME som jag

edit: Kenta, är 400mb filmer mycket?
        /Lazinko

Kommentera

När den rutan kommer upp så gå in på Kör och skriv shutdown -a
          I am back to stay.

Kommentera

shutdown -a är ju till blaster.
            Bajen forever!

Kommentera

400 MB filmer!!

400 MB är ganska mycket då det är mina egna filmer som är tagna med digitalkameran a max 60sek / tagning

Mycket minne försvann med andra ord men man lär sig av sina mistag och så fort man köper egen burk blir det säkerhets kopiering och pationering för hela slanten..

Men är det nån här som vet vad det är för fel när jag inte kan stanna inne på på sidan utan så fort man ändrar sida så loggas man ut.,..,??

Kommentera

Re: Men hata windows...

Originally posted by kenta_85
                Kommer nog att dröja ett bra tag innan filmer och bilder som har med fisket att göra kommer in på den här sidan..

Datorn krachade i helgen och ca 800 MB fiskebilder och ca 300-400MB filmer så lite tungt är det... Rubbet försvann och lite till men så går det väl när man inte har egen dator utan delar en seg burk med resten av familjen..

Men det kommar att bli ändring på det efter sommaren köper jag nog en egen burk och kommer då nog börja med att pationera upp hårddisken i flera delar där en del är enbart windows med tillbehör för att sedan spara annan information på andra delar eller diskar.. Kommer även se till att ha en fungerande CD brännare för säkerhets kopiering samt fullt uppdaterad antivirus och brandvägg och skall då förhoppningsvis slippa allt skit som gretsar på internet..

//skitfiske på er mvh kent
                Har den disk med bilderna och filmerna kraschad? Om det är den som kraschade då kan du låta bli den disk och försöka skaffa nåt program för återskapande av data ifrån sådanna diskar och försöka rädda data därifrån (Final Data Recovery är ett av de). Skriv tillbaka om du behöver hjälp.
                Tight lines!
                CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Som sagt en gemensam pc

Hade det varit men egna dator hade jag nog försökt att köra ett sånt program på datorn men nu efter som det är familjens pc så har nu windows och program åk in igen och har säkert skrivit över mina bilder mm...

Kommentera

Föresten det var inget jag löste det!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                    11 svar
                    1 501 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                    260 svar
                    89 632 visningar
                    0 gillar